Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Drassen »

mht. denna tråden så vore det skoj att få till en deal med en butik som säljer cyklar.
Vi kan inget alls på detta område, men om någon startar en tråd ang. vilken butik som bör kontaktas/vilken cykelmodell som är lämpligast osv. så lovar vi att försöka få till ngt.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Jojje »

Drassen wrote:mht. denna tråden så vore det skoj att få till en deal med en butik som säljer cyklar.
Vi kan inget alls på detta område, men om någon startar en tråd ang. vilken butik som bör kontaktas/vilken cykelmodell som är lämpligast osv. så lovar vi att försöka få till ngt.
Turf sponsrar cykelbutiken och cykelbutiken sponsrar turf, det vore nåt! Om de även gav råd om vilka cyklar som va turfvänliga (blandat skog och city, som de flersta zoner ligger vid) så vore det super. Samt rabatt på dessa såklart. :D
Bara en zon till
frejo
Posts: 29
Joined: 14 Aug 2011 14:21
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by frejo »

Drassen, kollat med haga cykel? dom är båda bra och trevliga att ha och göra med. Har hört rykten om att de ska byta lokal, en zon på den nya adressen kanske dom nappar på då det hjälper folk att hitta dit.

Vilken cykel som är bäst vet jag inte men själv siktar jag på en 28" mtb för att ha något som både klarar trottarkanter i stan, stenar och rötter i vallaskogen och har lite fart på raksträckorna utanför stan. Sen siktar jag på 2-kolvs skivbromsar då jag har fått för mig att det är mindre pyssel med dom, börjar bli trött på att byta gummiklossar... det bromsas mycket när man stadsturfar...
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Nattkryp »

Froydan wrote:Är nyfiken på vad för cykel ni har när ni turfar ni som använder en iaf =)

här kommer min köpte den i sommras för skattepengarna det är en Hybrid

Nishiki Pro SLD 2011
Köpte även min Pro SLD för delvis skattepengarna.
Gillar cykeln skarpt. De hade bara vita modellen kvar, men jag tycker den är snyggare (så länge den får duscha av sig emellanåt...). Utrustad med ett par bar-ends för bättre grepp i uppförsbackar och greppvariation på raksträckorna.
Mobilhållaren kan också rekommenderas, men bör ej användas vid kullerstenar eller snabb offroad då vibrationerna blir lite för mycket (känns det som iaf).
Attachments
Nishiki Pro SLD
Nishiki Pro SLD
nishikii.jpg (148.68 KiB) Viewed 3356 times
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Drassen »

men köper man inte cykel via nätet nuförtiden? eller är jag ute och cyklar? :)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Goose72 »

Denna kör jag med, och tycker hitills att den är toppen.
Förhoppningsvis är den så pass lättunderhållen som den sägs vara :)
http://www.nishiki.se/Hybrid/Intro_7_herr_28
freddefredde
Posts: 3
Joined: 18 Oct 2011 03:23
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by freddefredde »

My bad ass Ride
Attachments
My Ride
My Ride
disney-pink-princess-14-bike.jpg (7.35 KiB) Viewed 3314 times
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by iamhwk »

Khs Alite 2k
Shimano grupp XT / LX
RockShox Duke dämpare med Lokout-kit
Hydraliska Shimano Skivbromsar
Nokian Extreme Dubbdäck á 300 dubb apiece! :geek:

Det är dock lite väl mycket vinter-tingeltangel (skärmar) på atm..!

Image
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by iamhwk »

frejo wrote:Drassen, kollat med haga cykel? dom är båda bra och trevliga att ha och göra med. Har hört rykten om att de ska byta lokal, en zon på den nya adressen kanske dom nappar på då det hjälper folk att hitta dit.

Vilken cykel som är bäst vet jag inte men själv siktar jag på en 28" mtb för att ha något som både klarar trottarkanter i stan, stenar och rötter i vallaskogen och har lite fart på raksträckorna utanför stan. Sen siktar jag på 2-kolvs skivbromsar då jag har fått för mig att det är mindre pyssel med dom, börjar bli trött på att byta gummiklossar... det bromsas mycket när man stadsturfar...
Finns det cyklar utan skivbromsar?
Skämt och sido, Det är Bara fördelar med skivor! Gärna hydraliska så slipper man kärvande wirar..
+ Behövs sällan bytas (enda som byts är belägg typ), bromsverkan påverkas inte om hjulet blir vint eller lerigt vid körning i skog.
- Ev dyrare, man får vara rädd om skivorna om man plockar av hjulen vid däckbyte så att man inte bryter dem när man drar åt snabbkopplingarna.
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by iamhwk »

Drassen wrote:men köper man inte cykel via nätet nuförtiden? eller är jag ute och cyklar? :)
Ska man inhandla en cykel som man kommer att använda typ dagligen så är det ju helt klart rekommenderat att åka till en cykelhandlare och provcykla. Handlaren (om han nu är någorlunda seriös) vet vilken storlek du ska ha på ramen, hur din åkställning ska se ut osv. Det tåls ju att jämföra med att köpa en bil från en bilhandlare utan att ens se den först.. :)

Sedan kommer ju alltid cykeln att krångla förr eller senare och då är det skönt att kunna lämna in den till handlaren man köpt den av. För jag har upplevt att servicen då är bättre (än om du köpt en på nätet).
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”