Ett förslag till "revisit" funktionen

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
viqous
Posts: 10
Joined: 08 May 2011 21:48

Ett förslag till "revisit" funktionen

Post by viqous »

Först och främst - kul med ändringar i spelet. Jag uppskattar att ni hela tiden försöker ta spelet ett steg längre, och det tror jag inte att jag är ensam om. Very well.. Var ute och återtog en zon för första gången häromdagen, och blev lite besviken på poängsumman. Istället för en fast poäng skulle jag vilja föreslå en annan modell, nämligen att man boostar sin pph. Mitt förslag:

Tar zonen, 24h senare kan du ta om den. Ingen take-bonus (eller väldigt liten), 2+ i timmen. Zonen får, för alla, en liten bronsring runt sig på kartan. 24h timmar senare, ta om, en silverring och 2+. Och sedan, sist men inte minst, guldring och 4+.

Siffrorna är ett höftat förslag, bara att det blir en verklig lockelse att ta om sina zoner. Och, om inte annat, en verklig lockelse för andra spelare att plocka de där svåråtkomliga zonerna som börjar bli en kassako för konkurrenterna.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Ett förslag till "revisit" funktionen

Post by Nattkryp »

Jag gillar idén. Här i Gävle tror jag att det skulle kunna fungera bra då vi har ett par som ligger lite avsides.

Hur det skulle balansera sig i mindre orter där det kanske endast finns en enda turfare vet jag dock inte. Chansen lär vara hög att denna turfare sitter på ett par +10(eller mer) zoner, vilket ger 240 poäng per dygn och zon.

En modifiering, som visserligen inte löser nyss nämnda problematik, men kanske kan vara intressant ändå är att det kanske tar 24 timmar innan pph-ökningen slår till. På så vis får andra spelare lite tid på sig att planera sin dag för att förhindra att pph-ökningen slår in.

Ett annat alternativ kan ju vara att pph-ökningen vid en revisit är temporär. Säg t.ex. 36 timmar. Besöker man zonen igen inom dessa 36 timmar får man ytterligare 36 timmar till nästa gång. Eventuellt kanske man kan ha en pph-ökning för varje gång detta förlängs.

På så vis borde man kunna locka ut folk att hålla sina zoner "levande".

Det borde nästan kunna räknas ut så att den höjda pph:n motsvarar take-over poängen man får om man plockar zonen var 24:e timme. Är man duktig och är ute så pass aktivt så kanske man förtjänar en liten extrabonus.
Men, det är ju i princip den andra sidan av samma mynt. Besöker man zonerna nu var 24:e timme så får man ju 40-100 tp, vilket motsvarar 1,67-4 pph.

Nu kom jag att tänka på att det borde finnas en revisit-medalj. T.ex. att besöka samma zon 6 gånger under 7 dagar eller liknande. Hm, får klura på den och lägga som förslag i medaljtråden.
Falk
Posts: 6
Joined: 12 Dec 2011 13:51
Country: Sweden

Re: Ett förslag till "revisit" funktionen

Post by Falk »

revisit medalj finns. Dock omöjlig om man bor där det spelas Turf av flera personer :P
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Ett förslag till "revisit" funktionen

Post by turftreken »

Vem har sagt att det är omöjligt? Lätt i vissa städer men i de flesta svårt.... Men hela poängen med medaljer är väll att det inte skall vara lätt och att viss plandring krävs. Helt övertygad att du kan ta den i din stan något dygn då det är snorkallt eller ösregnar... ;)

Sent from my LT15i using Tapatalk
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”