Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Thunell »

turftreken wrote:Dags att införa någon typ av vandringsmedalj. Förslagsvis den som har tagit den snabbaste eager weasel. Den ges ut till den person som har den snabbast eager weaseln i sverige (och tas givetvis ifrån den som precis hade den). Tycker att det bör finnas två vandringsmedaljer av detta slag. All time high och snabbaste / omgång.

Vore nämligen kul att ha något att kämpa för varje gång man drar ut samt sitta och försöka optimera rundan beroende på väglag och säsong.
Låter bra, men förvänta er inte att det blir någon vandringsmedalj;-)

Den stannar i Linköping...
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Kajowi »

turftreken wrote:Dags att införa någon typ av vandringsmedalj.
Vill ni se en medalj med utmaning? Längst Insomnia.. :shock:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by turftreken »

Thunell wrote:
Den stannar i Linköping...
Haha, än så länge skulle den ha stannat i Sundsvall med tanke på att jojje förmodligen besitter den snabbaste tiden med sina 11 min på beavern.. ;-) Så börja med att slå den ;-) Skulle det visa sig (mot förmodan) att den snabbaste rutten finns i Linköping så får jag väll helt enkelt ta den där då jag är nere och hälsar på orange lite då och då men medaljen tillhör norr :-)

Längsta insomnian...Låter som en medalj som skulle kunna skena..*ryser*. Vore en grym utmaning men jag måste nog ta 24:an först :-D
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Blabert »

Lögn, förbannad lögn och statistik... Jojjes rekord är från den tiden man kunde utnyttja en bugg i turf, där man stängde av gpsen när man kom in i zonen men stapeln tickade ner ändå. Vilket resulterade i snabba bävrar då takeovertiden i praktiken var en sekund. Så thunell är enväldig bäver/vesslemästare i dagsläget... :-)
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Thunell »

Precis som Blabert skriver.Skulle jag kunna utnyttja samma bugg skulle snabbaste bävern/vesslan gå på under 10min här utan problem....

Du kan ju skriva in Thunell på den här sidan: http://warded.se/turf/beaver.php så ser du vem som är bäverkung ;) (inte uppdaterad sen 22e nov dock)

Edit: han behövde stå i zonen ca 5sek(skulle jag gissa blev medel) medan jag står i varje zon 33 respektive 28sek i varje zon, ändå är jojjes tid "bara" 52sek snabbare...

Edit2: du kan ju försöka slå mig iaf Turftreken(gärna i rusningstrafiken 8 på morgonen eller 4 på eftermiddagen dessutom) ;)
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Tiny »

Det finns ett stavfel i texten för 100-unik-medaljen. "on hundred"

Borde gå snabbt att fixa :)
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by morgam »

Fler DONATOR-medaljer för att uppmuntra donationer till projektet
Antingen olika valörer, 100kr, 500kr, 1000 kr, 10 000kr ...

Alternativt eller i kobination med det ovan kan man göra ett märke i medaljen för valje ny uppnåd 1000-lapp (t.ex). T.ex. så läggs det till en 500 kr medalj (i guld) som sen piercas med en liten ring för varje ytterligare 500 kr som doneras.

Det har ju inget med hur duktig Turfare man är men blir en liten uppskattning till givmilda och välbestälda supporters.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Blabert »

morgam wrote:Fler DONATOR-medaljer för att uppmuntra donationer till projektet
Antingen olika valörer, 100kr, 500kr, 1000 kr, 10 000kr ...

Alternativt eller i kobination med det ovan kan man göra ett märke i medaljen för valje ny uppnåd 1000-lapp (t.ex). T.ex. så läggs det till en 500 kr medalj (i guld) som sen piercas med en liten ring för varje ytterligare 500 kr som doneras.

Det har ju inget med hur duktig Turfare man är men blir en liten uppskattning till givmilda och välbestälda supporters.
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=252&start=60

Scrolla ner..
Image
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by morgam »

Om de alltid ska läggas in manuellt blir det dessutom ohållbart, särskilt med så små pengar som 4500 kr totalt hittills. Sätt i så fall 500 kr som minimum för medalj.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by StarDust »

Det är denna del som Blabert ville upplysa:
Drassen wrote:Den sista donationsmedaljen är nu utdelad till vidare. Donationerna har tjänat Turf väl och vi kan meddela att totalt cirka 4500kr har samlats in till turf-projektet.
Pengarna har delvis använts till priser, delvis kommer de att användas till marknadsföring i sydkorea, och delvis eventuellt till serverkostnader.

Men eftersom detta trots allt är en ganska nätt summa så går större delen av alla kostnader fortfarande från skaparnas egen ficka, vilket än så länge är helt ok.

Det nya sättet att bidra till turf-projektet istället för donationer är:
Köp Turf-saker från Turfstore!
Länk: http://www.zazzle.se/turfstore

På detta sätt ser vi att du får fina turfprylar, du hjälper till med att få in fler spelare i turf och en mindre procent på köpet går även till turfs utveckling.

Tanken med turfstore, precis som med donationer är att eventuell vinst ska gå till kostnader/projekt som gynnar turf så mycket som möjligt.

Mvh Turf Crew
Tyvärr är den officiella inkomstdelen slut, det kan dock även bli svårt att bokföra inoficiellt. Känns en t-tröja eller liknande för dyrt så finns det alltid klistermärken!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Förslag”