StarDust wrote:Det är som Westeras säger, zonerna är anpassade efter var det finns turfare. Hotspots förekommer där det finns hög aktivitet medan det är glesare på andra områden. De zoner som är lite längre ut från stan är ju självklara tagningar om man vill hålla ledningen, dessa är ju som sagt jobbigare att ta och om man sliter lite hårdare för dem så får man säkert behålla dem.
Jag bevakar aktiviteten och så får vi se vad som händer om ett par veckor. Aktiviteten minskar under vintern också då Turf går i en naturlig lågsäsong.
Det jag är ute efter är att få igång turfningen i västra halvan också, inte bara centrum och öster. Som det är nu finns det ju rätt många zoner som ligger riktigt långt ute i periferin som Stenby, Branthovda, Skiljebo, samtidigt som det bara finns enstaka zon på samma distans västerut.
Jag har ju inte turfat aktivt så länge, så jag vet inte riktigt hur fördelningen såg ut för ett år sedan, det kanske var lite mer jämt fördelat då..?
Som sagt, självuppfyllande profetia att säga att det turfas mest på öster när det bara finns zoner tillräckligt tätt för att locka folk att börja turfa just där.
Samtidigt har ju Västerås rejält mindre antal zoner än tex Linköping, så att komplettera i de tätbebyggda västra delarna borde ju bjuda in till mer turf där.
Såg en gammal tråd där det gnälldes på TSVs turfutflykter, men kan nog inte klandra honom, eftersom det är omöjligt att nå toppen av topplistan enbart med turfning i Västerås..
En artikel i lokalblaskan sedan vore ju inte helt fel som startskott tillsammans med en Västerås-Bonanza