Ack Värmeland du Sköna!

Moderator: Zonemakers

helvite
Posts: 13
Joined: 12 Aug 2011 12:06

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by helvite »

En annat framtida(?) turfområde i Värmland är ju Kristinehamn. Den staden borde vara värd några zoner när till och med lilla Ludvika i Dalarna är det. Förvisso kan jag misstänka varför just Ludvika fick sina zoner.. Jag var själv med på bröllopet där mellan "Tomten" å Mats, he he..

Men tillbaka nu till Kristinehamn..

Skulle föreslå en zon vid den kända statyn av Picasso, den finns vid dessa koordinater:
N 59° 16.420 E 014° 03.270

och så tycker jag att hamnen är värd en zon:
N 59° 18.660 E 014° 05.730

och kanske en vid järnvägsstationen:
N 59° 19.030 E 014° 06.430

Kvarndammen är ju fin vid E18:
N 59° 18.870 E 014° 08.670
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by tomtebloss »

helvite wrote:...Jag var själv med på bröllopet där mellan "Tomten" å Mats, he he....
:?
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by iamhwk »

Blabert wrote:
iamhwk wrote:Men den nyare, MineAisleZone-zonen tycker jag inte om. Svår att ta sommartid pga tokhögt ormgräs och inte så passande plats eftersom den gränsar till en trädgård.

Gräs får du nog tåla, alla zoner ska inte vara lätta! Ta med en ormpåk :-) Gränsar den till en trädgård är det också ok, däremot om zon ligger helt eller delvis på privat mark får ni hojta till.
Okiedokie!
Jag kommer ju att ta den oavsett pga tävlingslusta.. 8-) Hoppas det kommer mera zoner snart!
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by Kajowi »

Blabert wrote:
iamhwk wrote:Men den nyare, MineAisleZone-zonen tycker jag inte om. Svår att ta sommartid pga tokhögt ormgräs och inte så passande plats eftersom den gränsar till en trädgård.

Gräs får du nog tåla, alla zoner ska inte vara lätta! Ta med en ormpåk :-) Gränsar den till en trädgård är det också ok, däremot om zon ligger helt eller delvis på privat mark får ni hojta till.
Nja, gräs vill jag nog inte kalla det!

Rev nästan sönder jackan när jag trasslade mig genom buskar och grenar, men fick ge upp vid tomtgränsen. :(

Gav naturligtvis aldrig upp och återkom med min gamla Galaxy S (vars GPS hoppar 25 m fram och tillbaka). 8-)
Inget ont som inte har nåt gott med sig!
iamhwk wrote:Okiedokie!
Jag kommer ju att ta den oavsett pga tävlingslusta.. 8-) Hoppas det kommer mera zoner snart!
Låter mycket oroväckande, innebär ju att jag än fler gånger måste trassla mig in i bland buskar o grena, ställa mig vid tomtgränsen, och vänta på att Turfgubben ska hoppa åt rätt håll... :?



Det bästa vore ju naturligtvis om den flyttades, om än bara lite. :|
Visst, MineAisleZone kanske är på gränsen till att inte följa Felanmälan-kriterierna ( http://forum.turfa.se/viewforum.php?f=60 ), men en del av den ligger faktiskt på privat mark.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by Kajowi »

iamhwk wrote:Men den nyare, MineAisleZone-zonen tycker jag inte om. Svår att ta sommartid pga tokhögt ormgräs och inte så passande plats eftersom den gränsar till en trädgård.

Har nu fört ämnet vidare till dess rätta forum; Värmland.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
SunnyM
Posts: 4
Joined: 05 Jan 2012 20:09
Country: Sweden

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by SunnyM »

Hej på er värmlandsturfare, nu har ni fått en rival till.

Jag är ute och rör på mig i nästan osunda mängder/längder och tyckte detta var den passande aktivitet att baka in i detta.

Min första zon var Jet-zone vilket kändes sådär när det var mörkt och jag såg tälten :)
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by Kajowi »

SunnyM wrote:Hej på er värmlandsturfare, nu har ni fått en rival till.

Jag är ute och rör på mig i nästan osunda mängder/längder och tyckte detta var den passande aktivitet att baka in i detta.

Min första zon var Jet-zone vilket kändes sådär när det var mörkt och jag såg tälten :)
Välkommen!
Alltid trevligt och nödvändigt med lite friskt blod. :D

Jetzone-tälten har stått där typ halva hösten. Jag har själv vid flera tillfällen sett/hört rörelse i tälten, men aldrig mött någon. :? Jetzone är en liten utmaning där jag numera valt att gå "bakvägen", via macken, då möter man inte tälten.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by iamhwk »

Jag har även hört tältet säga "Hej!" vilket gjorde mig ordentligt överraskad! :D
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by StarDust »

Vad är det för spännande tält?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
iamhwk
Posts: 12
Joined: 24 Nov 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Ack Värmeland du Sköna!

Post by iamhwk »

Jo StarDust, i skogen vid Jetzone är det några som tältar, och har så gjort större delen av hösten och de har väl inte pallrat sig därifrån än...

Skogsdungen där Jetzone ligger i karlstad kallas för kärleksdungen för att militärerna tog med sina flickvänner dit när de hade permis för 100 år sen. Så man kan ju bara gissa vad som försegår i tältet..! :D
Mobil: SGS2 // Galaxy Tab 8" Stad: Karlstad
Image
Post Reply

Return to “Värmland”