Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland

Post by Westeras »

Hmm ok
Rensat cache och allt möjligt, även testat andra webbläsare i min dator med samma resultat *strange*
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland

Post by SunYour »

Westeras wrote:Hmm ok
Rensat cache och allt möjligt, även testat andra webbläsare i min dator med samma resultat *strange*
Din webbläsare är bara van vid att jag har zonen för det mesta och kanske inte orkar hämta den? :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Zonnamn

Post by SunYour »

Hej,

Lägger in ett önskemål om justering av namn på två zoner i stan,
Dels är det RockLundaZone, som borde heta RocklundaZone, dvs strösslat med stort L där det inte borde vara..
Sedan nya JohannisZone är lite missvisande även om det ser ut som om Johannisbergsvägen tycks börja resan uppe vid hammarbyrampen, trodde Suraleden gick åtm. över bron och ner till rondellen... men Johannisberg ligger ju flera kilometer därifrån...
Vad säges om RampageZone, RampZone, IndyZone, BuyOneRoad... :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland

Post by StarDust »

Rocklunda... det var då ett jäkla finlir.
Båda är fixade!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland

Post by SunYour »

StarDust wrote:Rocklunda... det var då ett jäkla finlir.
Båda är fixade!
Hehe, sorry, sånt som stör en ingenjör ;)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
vonscheele
Posts: 31
Joined: 05 Nov 2011 12:32
Country: Sweden

Re: Västmanland

Post by vonscheele »

Jag skulle gärna se en zon i Sura. Sourzone!
Mitt på torget eller nåt. Jag kan iofs skicka in förslag på zoner där om ni vill. Kan lätt hitta på en handfull, men fler är tre är väl inte motiverat ovsett antar jag.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland

Post by SunYour »

vonscheele wrote:Jag skulle gärna se en zon i Sura. Sourzone!
Mitt på torget eller nåt. Jag kan iofs skicka in förslag på zoner där om ni vill. Kan lätt hitta på en handfull, men fler är tre är väl inte motiverat ovsett antar jag.
Det går ju att föreslå via appen via Help-menyn är det väl... tycker jag låter som en bra idé

/Magnus
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
islandmountain
Posts: 13
Joined: 05 Jan 2012 16:40
Country: Sweden
Location: Norberg

Re: Västmanland

Post by islandmountain »

Hej!
Är väldigt glad ått det äntligen har kommit zoner till Norberg i norra Västmanland, men några av zonnamnen blev lite tokiga...
Den första zonen är OLDRAILZONE. Zonutläggaren verkar ha döpt den efter vägen som går brevid zonen, gamla banan. Men jag som bor i Norberg vet att gamla banan förknippas med en helt annan väg, en bit bort från zonen. Istället borde zonen bli döpt till MimerZone, eller någonting liknande, då den ligger brevid mimerlaven, Norbergs landmärke som syns på flera mils avstånd.
Den andra zonen jag tänker på är MILLBRIDGE. Där behöll Zonutläggaren namnet jag föreslog, men istället så flyttades zonen. Så nu säger inte namnet så mycket om zonen, då den inte längre ligger vid den lilla bron vid den gamla kvarnen. Jag tycker att det bästa skulle vara att man flyttade zonen till den ursprungliga placeringen, eller alternativt bytte namn på den.
Bifogar en bild på vart jag tycker zonen borde flyttas.
Attachments
1326322687-picsay-162461380.jpg
1326322687-picsay-162461380.jpg (66.63 KiB) Viewed 3834 times
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland

Post by StarDust »

OldRailZone har jag bytt namn på nu men anledningen till att jag flyttade lite på MillBridge är att det var alldeles för trångt och tätvuxet där ursprungliga förslaget fanns. Det skulle innebära att gpsen kunde strula och det skulle vara för svårt att ta zonen. Jag byter hellre namn på zonen till något du föreslår än att flytta dit den där du angav.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
islandmountain
Posts: 13
Joined: 05 Jan 2012 16:40
Country: Sweden
Location: Norberg

Re: Västmanland

Post by islandmountain »

StarDust wrote:OldRailZone har jag bytt namn på nu men anledningen till att jag flyttade lite på MillBridge är att det var alldeles för trångt och tätvuxet där ursprungliga förslaget fanns. Det skulle innebära att gpsen kunde strula och det skulle vara för svårt att ta zonen. Jag byter hellre namn på zonen till något du föreslår än att flytta dit den där du angav.
Ok, jag förstår, tänkte inte på gpsen...
Har inget bra namnförslag sådär på rak arm, men jag ska ta och fundera. :)
Locked

Return to “Västmanland”