Turf och WiFi

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Turf och WiFi

Post by Optimus »

Sitter just nu och försöker köra appen på ett WiFi nät men det är bara kartorna som laddas, ingen inloggning med poäng och zoner. Ska appen funka på WiFi ?
ImageImage
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf och WiFi

Post by Thunell »

Jag har aldrig haft några problem via WiFi. Tror inte det ska vara några heller.
User avatar
chokladapa
Posts: 75
Joined: 29 Dec 2011 23:54
Country: Sweden
Location: Kiruna

Re: Turf och WiFi

Post by chokladapa »

För mig funkar då turf felfritt med wifi :)
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf och WiFi

Post by Jojje »

Fungerar felfritt även för mig.
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turf och WiFi

Post by StarDust »

Har alltid funkat här och tekniskt sätt skulle jag kunna logga in på ett par uni-nät och ta en zon men jag har aldrig provat.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Turf och WiFi

Post by eddyueue »

Me. wrote:Sitter just nu och försöker köra appen på ett WiFi nät men det är bara kartorna som laddas, ingen inloggning med poäng och zoner. Ska appen funka på WiFi ?
I Kanada märkte jag att om jag var ansluten till EduRoam eller lärosätets egna nät (wifi) tog det ungefär 2-3 minuter innan zoner, poäng mm laddades. Att ladda kartan och saker som inte var från Turf gick på direkten.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Turf och WiFi

Post by Optimus »

eddyueue wrote: I Kanada märkte jag att om jag var ansluten till EduRoam eller lärosätets egna nät (wifi) tog det ungefär 2-3 minuter innan zoner, poäng mm laddades. Att ladda kartan och saker som inte var från Turf gick på direkten.
Jag kanske hade för kort tålamod. Jag var troligen uppkopplad via satellit (nät på SiljaLine båten).
ImageImage
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turf och WiFi

Post by Arias »

Kan inte svara på hur bra det fungerar just nu, men jag brukade alltid turfa med WiFi förut. Alltså cykla runt och köra flera timmars turfande på WiFi utan några större problem.
Image
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Turf och WiFi

Post by Optimus »

Arias wrote:Kan inte svara på hur bra det fungerar just nu, men jag brukade alltid turfa med WiFi förut. Alltså cykla runt och köra flera timmars turfande på WiFi utan några större problem.
Hittade du öppna när överallt eller körde du bara på zoner där du visste att det fanns anslutningsmöjlighet ? Låter som en sport i sig... :D
ImageImage
Jestra
Posts: 11
Joined: 22 Jan 2012 06:30
Country: Sweden

Turf och WiFi

Post by Jestra »

Jag brukade också köra wifi, utdelat av min privata icke-android-mobil till jobbmobilen med Turf installerat.
Post Reply

Return to “Allmänt”