Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Ememel »

Har tyvärr inte hunnit läsa hela tråden än men innan jag glömmer:
"To the moon"-turfat avstånd motsvarande medelavstånd till månen
"...and back"-dubbla ovanstående.

Avståndet är i medel 384403km

Ungefär "Defence". Ett visst antal zoner ska under en viss tidupfylla:
-Minst en annan ska ha ägt den
-Du ska ha försvarat den bra. Det kan konkret betyda att du återtagit den inom 12h från förlust eller att max en annan turfare ägt den innan du återtar den. Förslaget är att utvecklarna väljer ett av kriterierna och bara implementerar det.

"Monopoly". Ha samtidigt ägt minst hälften av zonerna i ett område.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by StarDust »

Den första låter bra, dock är svår att uppnå såvida du inte är affärsresenär. Det var inte många månader sedan som vi tillsammans lyckades uppnå sträckan till månen.

De andra två förslagen är dock inte svåra att genomföra och kommer att skapa en stor inflation av medaljer till slut.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Kajowi »

StarDust wrote: De andra två förslagen är dock inte svåra att genomföra och kommer att skapa en stor inflation av medaljer till slut.
...och om den inflationen fördelas jämt mellan olika sorters medaljer ser jag det (nästan) bara som positivt. Att ha ett mål att sträva efter, framförallt då man inte har en chans mot "storturfarna", ser jag som mycket viktigt för att hålla liv i Turf.

Visst, nån gräns får det vara, men den ser jag som långt borta.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Kajowi »

Nu när sjöar och älvar fryser, så fryser även möjligheterna att ta Order of Aquamen inne för ett tag.

Jag föreslår då att en vinterversion, för de som "går på vattnet", nu när det är möjligt.

Samma zoner, annan tid, annan medalj;
Order of Icemen!
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Uthållighetsmedaljer, 50z-runda.
30z på 100 min
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Blabert »

SunYour wrote:Uthållighetsmedaljer, 50z-runda.
30z på 100 min
Mjo, bra idé men funkar så olika i olika städer. Svårlöst utan att det blir enkelt på vissa ställen och svårt/omöjligt på andra.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by mortuus »

Loyal Turfer - För den som tagit poäng varje omgång i 1 år/ 2år/ 5år (alt. summerade # omgångar)

+1 för denna. Tycker verkligen den borde finnas och så känner man sig extra stolt att ha turfat i över 1 år aktivt.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by StarDust »

Blabert wrote:
SunYour wrote:Uthållighetsmedaljer, 50z-runda.
30z på 100 min
Mjo, bra idé men funkar så olika i olika städer. Svårlöst utan att det blir enkelt på vissa ställen och svårt/omöjligt på andra.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Samma gäller för Eager Beaver och Eager Weasel, jag har faktiskt länge väntat på en liknande medalj. Det börjar bli ett antal städer som har 50 zoner och om den inte är tidsbunden så borde det gå även om en turfare i en mindre stad måste kamma hem varenda zon.

Jag röstar för en medalj för större turfrundor.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dacop »

Kajowi wrote:Nu när sjöar och älvar fryser, så fryser även möjligheterna att ta Order of Aquamen inne för ett tag.

Jag föreslår då att en vinterversion, för de som "går på vattnet", nu när det är möjligt.

Samma zoner, annan tid, annan medalj;
Order of Icemen!
Bra tänkt där, en sådan medalj vore ett bra tillskott.
SunYour wrote:Uthållighetsmedaljer, 50z-runda.
30z på 100 min
En runda på 50 zoner låter vettigt, 30 zoner på 100 minuter verkar i princip omöjligt.
StarDust wrote:Samma gäller för Eager Beaver och Eager Weasel, jag har faktiskt länge väntat på en liknande medalj. Det börjar bli ett antal städer som har 50 zoner och om den inte är tidsbunden så borde det gå även om en turfare i en mindre stad måste kamma hem varenda zon.

Jag röstar för en medalj för större turfrundor.
En medaljrunda bör väl ha samma kriterier som en runda i statistiken, alltså inte mer än 60 minuter mellan varje tagen zon.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Thunell »

Dacop wrote:
En runda på 50 zoner låter vettigt, 30 zoner på 100 minuter verkar i princip omöjligt.
Absolut inte omöjligt: http://warded.se/turf/session/34e45b451 ... 3e1abfb1ce, 30zoner på drygt 67 minuter :)

Tror dock inte på en sådan medalj för tillfället då alla städer är så olika i dagsläget...
Locked

Return to “Förslag”