Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Uppsala

Post by jossan »

Ememel wrote:Har hört att det blåst rejält om zoner i Uppsala och dagiszoner, i synnerhet mellan jossan och stardust (inte i den här tråden). Det var inte meningen att det skulle gå över styr så mycket, men jag vill ändå formulera mina argument till varför halvprivata ytor och dagis är dåliga zonplatser.
-1 Vi vill att Turf ska växa. För att göra det måste det vara intressant för mer normala människor att ta zoner. Det är inte normalt för medelsvensson att gå in på ett dagis på kvällar eller helger.
-2 Zoner ska kunna ta framtidens horder av svettiga turfare (vi är väl optimistiska). Därför är jag tveksam till bl.a. zoner på bollplaner i gräs och andra känsliga platser.
-3 Återigen. Turf växer så det knakar vilket betyder att det finns massor med zonunderhåll i framtiden. Att rätta till dåliga zoner tidigt är ett sätt att slippa onödigt arbete i framtiden. Det behöver inte stå i motsats till att bygga nya zoner. I stort sett allt arbete med zoner kommer att förbättra Turf.

/Love
PS. Jag bör förtydliga att jag inte är emot zoner som är svåra att ta, bara zoner som får samvetet att ta en törn. Fick en gren i nyllet idag när jag turfade men det gör mig inget. DS
Bra skrivet! Jag håller med dig på alla sätt och vis. Och akta dig för grenar - hamnar dom i ögonen är det minst sagt obra! ;)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

Ememel wrote:Mitt i östra Uppsala finner man BirdPaddock placerad på ett dagis. På dagen full med ungar, på natten låst. Jag skulle vilja se zonen flyttad till någon av de andra innergårdarna i närheten. Sen har vi ett par zoner som ligger på idrottsanläggningar som skulle kunna låsas om ägaren ville:
-FootZone
-Fålhagen
-FyrisGolf
-FyrisCamp

Måste tyvärr hoppa in och säga att du "klagar" ganska mycket i onödan.

Fålhagen är väl ändå en allmän idrottsplats, de har ju skidsskobana på vintern som alla får åka runt bäst de vill. Tror inte ens det går att stänga igen den där gården.. Det är stängsel runt hela området, men tror inte öppningarna ens går att stänga om de så ville.

I vilket fall har jag aldrig under de 22åren jag bott i Uppsala sett Fålhagen eller FootZone varit stängda..

Och precis som StarDust skrev så är dagiset aldrig låst. Det finns två grindar, en grind som inte används längre och därmed är låst och aldrig öppnas. Sen finns det en till grind på andra sidan som alltid är upplåst. Har varit där på helger, eftermiddagar, mornar, mitt i natten, ja alla tänkbara tillfällen och aldrig stött på att det varit låst in dit.
Image
jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Uppsala

Post by jossan »

Birdpaddock är flyttad (med lite hjälp av drassen eftersom min dator spökar lite) Någon som kan verifiera att den ligger bättre nu? :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by SunYour »

Hej, den ser flyttad ut för mig i alla fall... dock kanske lite väl nära vägen om man ska va petig. Potentiell bilzon...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Uppsala

Post by jossan »

Va? =) Vi la den ju på en gräsmatta? Har man en väääldigt lång arm kanske ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by SunYour »

Ja sa ju att jag var petig :)
Inspector Gadget vettu!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by morgam »

jossan wrote:Birdpaddock är flyttad (med lite hjälp av drassen eftersom min dator spökar lite) Någon som kan verifiera att den ligger bättre nu? :)
R.I.P
Den gamla Birdpaddock var roligare. Man fick planera lite för att undvika öppettider, och så var det kul att se på kartan nya som upptäckte att det kunde vara lite pinigt att gå in där dagtid. Men visst. Med 10ggr fler turfare hade väl någon dagisföreståndare snart larmat polisen pga av folk som drev omkring och neglade in på gården.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

morgam wrote:
jossan wrote:Birdpaddock är flyttad (med lite hjälp av drassen eftersom min dator spökar lite) Någon som kan verifiera att den ligger bättre nu? :)
R.I.P
Den gamla Birdpaddock var roligare. Man fick planera lite för att undvika öppettider, och så var det kul att se på kartan nya som upptäckte att det kunde vara lite pinigt att gå in där dagtid. Men visst. Med 10ggr fler turfare hade väl någon dagisföreståndare snart larmat polisen pga av folk som drev omkring och neglade in på gården.

Instämmer helt, är lite irriterad faktiskt över att den blev flyttad.. Mycket bättre tidigare!

Det var en utav de roligare och bättre zonerna i Uppsala, riktigt trist att den blev borttagen/flyttad..
Image
jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Uppsala

Post by jossan »

Det var tråkigt att höra :( men jag tror ni överlever och lär er älska den iaf :) för tyvärr kommer den inte läggas in på inhägnat dagisområde igen.

Jag hörde något om att ni saknar en vattenzon?
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

jossan wrote:Det var tråkigt att höra :( men jag tror ni överlever och lär er älska den iaf :) för tyvärr kommer den inte läggas in på inhägnat dagisområde igen.

Jag hörde något om att ni saknar en vattenzon?
Du har varit snäll och gett oss nya zoner, så det går nog att överleva ändå ;)

Vad gäller vattenzoner så skapade jag en tråd i den nya forumsdelen som är till för enbart zoner i Uppsala - http://forum.turfa.se/viewforum.php?f=85
Image
Locked

Return to “Uppsala”