Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Jönköping

Post by StarDust »

Jag vill minnas att pga att dessa zoner ligger lite svåråtkomliga till så fick Jönköping några extra zoner. Det var länge sedan nu. Som nämndes så handlar det nog om Dreamhack då Turf aktivt medverkat i DH tidigare och haft tävling där.
I Uppsala finns en zon i Linnéträdgården där det endast är öppet på sommaren och kostar inträde. En annan zon ligger på ett kolonilottområde men grindarna är öppna för alla under sommaren.
Jag föreslår att om aktiviteten är tillräckligt hög i Jönköping så kan handhavande zonutläggare kanske lägga till någon extra zon i närheten (igen) som kompensation?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
tomtebloss

Post by tomtebloss »

efjoma wrote:FOOTVIEW: Denna zon är en parkeringsplats... väldigt lätt att ta men kanske inte så rolig. Jag föreslår att man flyttar den 250m söderut till centrum av labyrinten. Kanske även bör byta namn till Labyrinten...?

FORESTPARK: Går att lätt nå med bil utan att gå ur bilen. Jag föreslår att den flyttas 80 meter norrut till den öppna plats där det bland annat är dans runt midsommarstång mm på midsommar.

Föreslår ett namnbyte på TorsPark. Gatan jämte parken heter Torsgatan men parken heter Mjölkafållan. Dvs det var förr en plats man samlade djuren när de skulle mjölkas. Funkar det med Å,Ä och Ö? om så är fallet så kan ju zonen ja sitt riktiga namn annars föreslår jag MilkingPark... eller likande.
FootView flyttat och omdöpt.

ForestPark är flyttad pga GPS-problemen i skogen och antagligen därför man kan ta den med bilen om man har tur.

TorsPark är omdöpt till MilkPark.

Som en del andra har yttrats sig i ärendet så låter vi Elmiazonerna vara där de är. Det blir en kamp för dig att ta dem helt enkelt. Som plåster på såren har ni fått några extra zoner i närområdet samt en del i Husqvarna.
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Tackar för zonerna :)

Nu skall jag bara bli frisk så jag kan inviga zonerna. :P
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

De nya zonerna har invigts... :D

Jag har även besökt zonen ELMIASYD då de hade råkat lämna en annars låst grind öppen...
Denna zon ligger till största delen på en byggnad men går att ta om man står mot väggen. Kanske borde flytta den ett par meter söderut så den ligger mer utanför byggnaden. Det går ju dock ta den även nu så inget jätteproblem men har för mig att riktlinjerna säger att zonerna helst skall ligga på öppna ytor.
tomtebloss

Post by tomtebloss »

Wallen wrote:...Jag har även besökt zonen ELMIASYD då de hade råkat lämna en annars låst grind öppen...
Denna zon ligger till största delen på en byggnad men går att ta om man står mot väggen. Kanske borde flytta den ett par meter söderut så den ligger mer utanför byggnaden. Det går ju dock ta den även nu så inget jätteproblem men har för mig att riktlinjerna säger att zonerna helst skall ligga på öppna ytor.
Skumt. Har för mig att den låg annorlunda förut. Att den inte låg på huset. Har de byggt ut den entrén där? Nåja, zonen flyttad. Tack för att du sa till.
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Var rätt länge sen de byggde om där vad jag vet.... men kan ha fel.
Bra att den är ändrad iaf :D
StarDust
Zonemaker

Post by StarDust »

Jag tycker alla byggplaner ska gå genom Turfdev för godkännande först!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Tänkte felanmäla den enda zon som finns på Visingsö. Som den ligger nu är den inte fel egentligen men om man skall ha endast en zon på ön så kanske den bör ligga närmre hamnen dit alla som skall till och från ön rör sig. Om man sen skall utöka med zoner på ön kanske nuvarande placering kan vara ett alternativ men just för att locka till aktivitet så är nog hamnen bättre.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Wallen wrote:Tänkte felanmäla den enda zon som finns på Visingsö. Som den ligger nu är den inte fel egentligen men om man skall ha endast en zon på ön så kanske den bör ligga närmre hamnen dit alla som skall till och från ön rör sig. Om man sen skall utöka med zoner på ön kanske nuvarande placering kan vara ett alternativ men just för att locka till aktivitet så är nog hamnen bättre.
Färjeresande semesterfirare (eller vad man gör på visingsö, åker hästskjuts kanske?) har nu zon både på fastland och ö :-)
Image
Wallen
Zonemaker

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Wallen »

gött med lite fler zoner där även om jag hade nöjt mig med en omplacering.

Dacop påpekade något i en annan tråd som jag själv retat mig lite på. Trekantiga zoner där man inte behöver ha 3 kantig zon där det dessutom är träd som kan störa gps. Så jag felanmäler ett par sådanna och lite annat som kanske inte är några större problem men kan bli bättre.

Residenzone - Parken är rektangulär så man borde kunna utöka zonen lite då det är rätt stora träd som kan störa gps signalen. Alternativet är ju att flytta zonen över gatan nordöst då det i rådhusparken finns öppna ytor.

WestTorg - Zonen täcker halva parken men fokus ligger av någon anledning på den del med mest träd. Med lite omformning av zonen blir det bättre vilket lätt går att se på kartan.

BearSea - Parken är visserligen rektangulär så zonen kanske behöver vara det också men man kunde utöka den lite åt norr och väster så man täcker gå/cykelbanan.

HermelinZzz & NorthHammer - Egentligen inget större problem men det går ju göra zonerna rektangulära så varför inte.

TallHerb - Lite bredare zon dvs utöka zonen lite åt norr vore önskvärt

Volleyzone - Täcker bara en del av vollyplanen så varför inte hela?

GetClean - Kan ju täcka lite mer av gräsmattan...
Locked

Return to “Jönköping”