Ememel wrote:Mitt i östra Uppsala finner man BirdPaddock placerad på ett dagis. På dagen full med ungar, på natten låst. Jag skulle vilja se zonen flyttad till någon av de andra innergårdarna i närheten. Sen har vi ett par zoner som ligger på idrottsanläggningar som skulle kunna låsas om ägaren ville:
-FootZone
-Fålhagen
-FyrisGolf
-FyrisCamp
Måste tyvärr hoppa in och säga att du "klagar" ganska mycket i onödan.
Fålhagen är väl ändå en allmän idrottsplats, de har ju skidsskobana på vintern som alla får åka runt bäst de vill. Tror inte ens det går att stänga igen den där gården.. Det är stängsel runt hela området, men tror inte öppningarna ens går att stänga om de så ville.
I vilket fall har jag aldrig under de 22åren jag bott i Uppsala sett Fålhagen eller FootZone varit stängda..
Och precis som StarDust skrev så är dagiset aldrig låst. Det finns två grindar, en grind som inte används längre och därmed är låst och aldrig öppnas. Sen finns det en till grind på andra sidan som alltid är upplåst. Har varit där på helger, eftermiddagar, mornar, mitt i natten, ja alla tänkbara tillfällen och aldrig stött på att det varit låst in dit.