Version 0.4.1 ute!

Post Reply
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Version 0.4.1 ute!

Post by Simon »

Hej

Ny version ute nu. En ganska viktig sådan inför månads-skiftet för att det ska flyta på bra, så vi rekommenderar att ni uppdaterar innan fredag (troligtvis så blire en force-update på denna snart). O så klart så slänger vi in lite nya features också, enjoy!

- Infört Globala och "regionala" toplistor. (OBS Regionala toplistan är beroende av hur mycke aktivitet det har varit så bli inte förvånade om det skulle saknas lite spelare i eran region i början)
- Infört mer medaljer och en medalj-vy (Finns under "Help"). Det ska nu även gå att klicka på medaljen i användar-infon.
- Infört App2SD för Android 2.2 och uppåt.
- Splashen ska inte synas om man bara minimerat appen.
- Lite nytt utseende i menyn. ikoner och smålull.
Image
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by erikd »

Ni är bra grymma alltså! :-) Riktigt trevlig uppdatering. Kul att ni implementerat regionstopplistor och nya medaljer!
User avatar
mole
Posts: 11
Joined: 16 Sep 2010 15:32
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by mole »

kanon! ser ut att fungera bra. precis kört en app2sd och splashen är borta. antar regionlistan fylls på allt eftersom? just nu saknas det ett gäng gubbar :) hur fungerar den?
HTC Desire (Android 2.2)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Arias »

Riktigt rolig update! hoppas ni får pli på regions funktionen helt och hållet !
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Drassen »

Regionslistan funkar så att du tillhör den region där du tagit flest zoner.
Dvs jag har tagit 68 zoner i stockholm, ca 40 i linköping och en i borlänge; alltså tillhör jag Stockholms region.

MEN just nu är det en bugg i detta system, jag kommer att åtgärda detta ikväll på servern, ingen ny update kommer att krävas i era telefoner förhoppningsvis.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Arias »

Andreas wrote:Regionslistan funkar så att du tillhör den region där du tagit flest zoner.
Dvs jag har tagit 68 zoner i stockholm, ca 40 i linköping och en i borlänge; alltså tillhör jag Stockholms region.

MEN just nu är det en bugg i detta system, jag kommer att åtgärda detta ikväll på servern, ingen ny update kommer att krävas i era telefoner förhoppningsvis.
ni har aldrig tänkt på följande problem:

(följande är exempel siffror)
Om jag bor i uppsala som har 20 zoner, jag tar ständigt över zoner i uppsala och kämpar mot andra. jag har någon gång ägt ALLA 20 zoner, men har tagit över de flera gånger..

En helg åker jag till stockholm och går lös och tar 25 olika zoner. Detta är enda gången jag åker till stockholm i hela mitt liv..

betyder detta nu att jag för evigt och alltid tillhör regionen stockholm nu? Om uppsala bara har 20 zoner så kommer jag ju aldrig kunna ta fler än 20 zoner, men jag har varit i stockholm och tagit 25 zoner..
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Drassen »

Okej, jag var kanske inte tydlig nog...det är alltså antalet gånger du har tagit zoner i en region som räknas, inte antalet unika zoner du tagit.

så just den detaljen har vi faktiskt lyckats tänka på ;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Arias »

Andreas wrote:Okej, jag var kanske inte tydlig nog...det är alltså antalet gånger du har tagit zoner i en region som räknas, inte antalet unika zoner du tagit.

så just den detaljen har vi faktiskt lyckats tänka på ;)

haha, bra! det jag hade hoppats på ;) du förvirrade mig med ditt tidigare inlägg bara :geek:
Image
Robbas
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 16:09

Re: Version 0.4.1 ute!

Post by Robbas »

gpsen hittar position sjuuukt mkt snabbare!

tack (:
Post Reply

Return to “Versions”