Fick inte zonen!

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

BollGrisen
Posts: 2
Joined: 19 Mar 2012 16:40
Country: Sweden

Fick inte zonen!

Post by BollGrisen »

Halloj! Idag var jag på väg mot två zoner och allt var bra, gps och allt funka som det skulle.. när jag kom till zon 1 så gick mätaren igång och ner i botten, sen stod det att taking zone please hold. Väntade och väntade men inget hände.. en stund senare hängde sig appen.. detta hände två ggr.. stängde av telexon och allr det där men samma veva igen.. nån som vet? Jag har en galaxy nexus helt original..


Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fick inte zonen!

Post by SunYour »

Hej BollGrisen, detta är tyvärr en av anledningarna till att det är beta fortfarande.
Ibland inträffar just det du beskrev.
Mitt tips är att
1. stänga ner appen
2. gå ur zonen, ta till lite marginal
3. Starta appen
4. gå in i zonen

Då brukar det fungera. Ibland kan det hända att appen kraschar i samband med omstarten, då försöker man bara på nytt.
Har du tur så kommer det ett "Zone taken" meddelande efter omstarten istället.

TurfDev jobbar på problemet, ha tålamod :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Fick inte zonen!

Post by mortuus »

Skulle inte bli förvånad att det är överbelastat, sjukt va segt det varit under dagen, och då verkligen även bara zooma in och ut kändes ju helt enormt seg, det var längesen det var så för mig.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Fick inte zonen!

Post by Optimus »

Det har vart fruktansvärt segt idag och jag har fått starta om massor av gånger.

Tyvärr tror jag att det kan bero på att så många nya spelare loggat in i systemet idag... Men problemet har funnits förut också så det är inte alls säkert att detta är anledningen !
ImageImage
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Fick inte zonen!

Post by Zontjuven »

BollGrisen wrote:Halloj! Idag var jag på väg mot två zoner och allt var bra, gps och allt funka som det skulle.. när jag kom till zon 1 så gick mätaren igång och ner i botten, sen stod det att taking zone please hold. Väntade och väntade men inget hände.. en stund senare hängde sig appen.. detta hände två ggr.. stängde av telexon och allr det där men samma veva igen.. nån som vet? Jag har en galaxy nexus helt original..


Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
forts...

5. Har du HSUPA uppkoppling brukar det gå smärtfritt, Edge och 3G strular på det sätt du beskriver.....
Fd världsmästare i TURF
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Fick inte zonen!

Post by turftreken »

Nja, jag fick samma fenomen idag.. Det händer sällan eller aldrig. Idag hoppade gpsen och appen betedde sig på samma sätt som Bollgrisen skriver. Varannan zon hängde sig... Inte världens roligaste turftur.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Fick inte zonen!

Post by Kajowi »

turftreken wrote:Nja, jag fick samma fenomen idag.. Det händer sällan eller aldrig. Idag hoppade gpsen och appen betedde sig på samma sätt som Bollgrisen skriver. Varannan zon hängde sig... Inte världens roligaste turftur.
Jag tror att vi måste ha lite överseende med hur det sett ut IDAG.
Turf har aldrig haft så stor press på sig.

Ett bra tag lär vi få känna av svallvågor från detta. Men jag tror att det, sakta, kommer att stabiliseras.
Tålamod, är mitt ledord.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Fick inte zonen!

Post by mortuus »

Som det är nu är det nästan ospelbart.. får ju error ruta tvinga fram stängning eller vänta hela tiden.. märks tydligt att servern pallar inte detta tryck..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
BollGrisen
Posts: 2
Joined: 19 Mar 2012 16:40
Country: Sweden

Re: Fick inte zonen!

Post by BollGrisen »

Detta är så sjukt kul så klart man har tålamod :smile: måste säga att det kan bli lite pinsamt ibland.. stod utanför svärmorsans jobb och vanka fram och åter.. fick den tillslut. Men svärmor hade sett mig och inte vågat fråga vad jag pyssla med..

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
User avatar
Shadow
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2012 22:38
Country: Sweden

Re: Fick inte zonen!

Post by Shadow »

BollGrisen wrote:Detta är så sjukt kul så klart man har tålamod :smile: måste säga att det kan bli lite pinsamt ibland.. stod utanför svärmorsans jobb och vanka fram och åter.. fick den tillslut. Men svärmor hade sett mig och inte vågat fråga vad jag pyssla med..

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Haha rätt kul.... gjorde samma sak igår, gick fram och tillbaka tvärs över en cykelväg och in på en gräsmatta i 15 minuter... garanterat folk som undrade vad jag lider av
Post Reply

Return to “Förslag”