Zoner i Växjö
Moderator: Zonemakers
-
- Country: Sweden
Re: Zoner i Växjö
Dyker upp några om en stund. Fanns inga suggestions genom appen så jag fick fria tyglar. Trevligt.
Nice:) hoppas vi på att det dyker upp några nya turfare där:)tomtebloss wrote:Dyker upp några om en stund. Fanns inga suggestions genom appen så jag fick fria tyglar. Trevligt.
vet att det diskuterats huruvida man ska kunna beskriva platsen/anledning till zonförslaget i,vet dock inte vad som sagts mer förövrigt dock men saknar iaf funktionen,därav skrivandet i forumet.
Jag funderade på lite zonförslag idag och som en blixt från klarblå himmel hittade jag en grus väg som jag beslutade att följa för att se om det fanns någon intressant plats, jodå imponerande nog så ser skogsplätten inte mycket ut på kartan men trots närheten till hus var det ett väldigt fint ställe för en zon, för att inte tala om att det fanns ett par byggnader som plötsligt fick platsen till att kännas som ett sommarstuga område, ny zon?-ja tack:)
Jag funderade på lite zonförslag idag och som en blixt från klarblå himmel hittade jag en grus väg som jag beslutade att följa för att se om det fanns någon intressant plats, jodå imponerande nog så ser skogsplätten inte mycket ut på kartan men trots närheten till hus var det ett väldigt fint ställe för en zon, för att inte tala om att det fanns ett par byggnader som plötsligt fick platsen till att kännas som ett sommarstuga område, ny zon?-ja tack:)
*Fidde wrote:vet att det diskuterats huruvida man ska kunna beskriva platsen/anledning till zonförslaget i,vet dock inte vad som sagts mer förövrigt dock men saknar iaf funktionen,därav skrivandet i forumet.
"I appen" ska det stå

-
- Country: Sweden
Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?
tomtebloss wrote:Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?
Ojdå det glömde jag men " stenkastet" ,ligger i en skogsdunge mellan GrowForrest och PlumCross, bättre namnförslag har man ju skådat men det behöver ju inte va spikat direkt...
tomtebloss wrote:Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?
Hoppas den infon funkar...

Gemla då?
Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här.
Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?

Re: Gemla då?
Jockejo wrote:Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här.Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?
Om jag inte minns fel så har jag hört , en zon per 10 000 invånare men en zon vore väl kul:)
Nja, en turfare per 10000 invånare. Kanske dags att revidera den siffran lite nuFidde wrote:Jockejo wrote:Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här.Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?
Om jag inte minns fel så har jag hört , en zon per 10 000 invånare men en zon vore väl kul:)

Zon(er) kommer

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk