Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

tomtebloss
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Dyker upp några om en stund. Fanns inga suggestions genom appen så jag fick fria tyglar. Trevligt.
Fidde

Post by Fidde »

tomtebloss wrote:Dyker upp några om en stund. Fanns inga suggestions genom appen så jag fick fria tyglar. Trevligt.
Nice:) hoppas vi på att det dyker upp några nya turfare där:)
Fidde

Post by Fidde »

vet att det diskuterats huruvida man ska kunna beskriva platsen/anledning till zonförslaget i,vet dock inte vad som sagts mer förövrigt dock men saknar iaf funktionen,därav skrivandet i forumet.

Jag funderade på lite zonförslag idag och som en blixt från klarblå himmel hittade jag en grus väg som jag beslutade att följa för att se om det fanns någon intressant plats, jodå imponerande nog så ser skogsplätten inte mycket ut på kartan men trots närheten till hus var det ett väldigt fint ställe för en zon, för att inte tala om att det fanns ett par byggnader som plötsligt fick platsen till att kännas som ett sommarstuga område, ny zon?-ja tack:)
Fidde

Post by Fidde »

Fidde wrote:vet att det diskuterats huruvida man ska kunna beskriva platsen/anledning till zonförslaget i,vet dock inte vad som sagts mer förövrigt dock men saknar iaf funktionen,därav skrivandet i forumet.

Jag funderade på lite zonförslag idag och som en blixt från klarblå himmel hittade jag en grus väg som jag beslutade att följa för att se om det fanns någon intressant plats, jodå imponerande nog så ser skogsplätten inte mycket ut på kartan men trots närheten till hus var det ett väldigt fint ställe för en zon, för att inte tala om att det fanns ett par byggnader som plötsligt fick platsen till att kännas som ett sommarstuga område, ny zon?-ja tack:)
*
"I appen" ska det stå ;)
tomtebloss

Post by tomtebloss »

Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?
Fidde

Post by Fidde »

tomtebloss wrote:Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?

Ojdå det glömde jag men " stenkastet" ,ligger i en skogsdunge mellan GrowForrest och PlumCross, bättre namnförslag har man ju skådat men det behöver ju inte va spikat direkt...
Fidde

Post by Fidde »

tomtebloss wrote:Vad heter förslaget och var ligger den mer exakt?

Hoppas den infon funkar...:D
Jockejo

Gemla då?

Post by Jockejo »

Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här. :-) Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?
Fidde

Re: Gemla då?

Post by Fidde »

Jockejo wrote:Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här. :-) Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?

Om jag inte minns fel så har jag hört , en zon per 10 000 invånare men en zon vore väl kul:)
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Fidde wrote:
Jockejo wrote:Nån liten zon i Gemla området tycker jag skulle sitta fint så man kan börja "slåss" lite med grannskapet här. :-) Nästan 1500 inv. och en jäkla massa cyklister från Växjö och Alvesta som passerar igenom. Borde finnas utrymme för en eller två zoner?

Om jag inte minns fel så har jag hört , en zon per 10 000 invånare men en zon vore väl kul:)
Nja, en turfare per 10000 invånare. Kanske dags att revidera den siffran lite nu :-)

Zon(er) kommer :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Kronoberg”