Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

SunYour wrote:
Arias wrote:Jag känner mig tyvärr lite skeptisk för Gunsta, då den ligger mitt ute i det här - http://g.co/maps/g3r33
ememel, inte hacka Arias konto! :)

Den ska jag åka och ta!!
Tyvärr så är ju zonen dålig ur bilturfares perspektiv också.. Om du inte har en monstertruck då.

Finns som sagt ingen direkt väg i närheten och du måste fortfarande ut i det där höga gräset och bråka..

Känns inte så jättebra att stanna till med bilen mitt på stora vägen heller :geek:
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by SunYour »

Jag tycker i alla fall att det helt klart hör till spelet att det ska va Riktigt svårt att ta vissa enstaka zoner, kul att du uppmärksammade den zom svår, nåt att skryta med när man tagit den :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by morgam »

jossan wrote:japp! In i skogen med dig! ;)

Jag ska titta på Vindbroway - man ska inte behöva ramla ner från träd för att ta en zon, eller ramla ner från en bro för den delen. :)
Håller med Ememel om Vindbroway. Zonen ligger i vassen. Idag var det fortfarande fruset så det gick att gå ut en bit. Har man tur så är GPS:en på gott humör och ger en några meter och man kan stå i vasskanten. Jag vet att byggnader inte är tillåtna som zoner. Men räknas verkligen ett fågeltorn dit. Det är ju öppet för alla och egentligen bara en förlängning av marken ut över vattnet, och i vissa fall lite uppåt.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

SunYour wrote:Jag tycker i alla fall att det helt klart hör till spelet att det ska va Riktigt svårt att ta vissa enstaka zoner, kul att du uppmärksammade den zom svår, nåt att skryta med när man tagit den :)

Åk dit och ta den du, finns ju inte en chans att någon är så dum och cyklar ut dit bara för att testa om den ens går att ta.. Ingen lär väl cykla ut dit heller överhuvudtaget heller, är ju en ganska stor trafikfara att ta den. Och nej, jag vet att spelet inte är gjort för cyklister, men trist om spelet görs för bilister, som den där zonen är t ex..
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala

Post by SunYour »

Arias wrote:Åk dit och ta den du, finns ju inte en chans att någon är så dum och cyklar ut dit bara för att testa om den ens går att ta.. Ingen lär väl cykla ut dit heller överhuvudtaget heller, är ju en ganska stor trafikfara att ta den. Och nej, jag vet att spelet inte är gjort för cyklister, men trist om spelet görs för bilister, som den där zonen är t ex..
Vi har i princip 5 lika otillgängliga zoner utanför Västerås också, som man inte gärna sätter sig på cykel och tar, men det hör vi äl till spelet att det finns zoner en bit ut också.
Det finns ju dessutom turfare som söker utmaningar, och nu har de fått det!

Det ploppade ju upp 20 andra zoner i Uppsala samma dag, det är väl helt ok?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala

Post by Arias »

SunYour wrote:
Arias wrote:Åk dit och ta den du, finns ju inte en chans att någon är så dum och cyklar ut dit bara för att testa om den ens går att ta.. Ingen lär väl cykla ut dit heller överhuvudtaget heller, är ju en ganska stor trafikfara att ta den. Och nej, jag vet att spelet inte är gjort för cyklister, men trist om spelet görs för bilister, som den där zonen är t ex..
Vi har i princip 5 lika otillgängliga zoner utanför Västerås också, som man inte gärna sätter sig på cykel och tar, men det hör vi äl till spelet att det finns zoner en bit ut också.
Det finns ju dessutom turfare som söker utmaningar, och nu har de fått det!

Det ploppade ju upp 20 andra zoner i Uppsala samma dag, det är väl helt ok?
20 zoner var väl lite att ta i? Eller har jag missat något supersläpp?

Det är inte avståndet jag snackar om, det är att det inte ens finns någon cykelväg i närheten av där zonen är. Därför gav jag förslag på att zonen kunde flyttas till där det faktiskt går en cykelväg. På det viset kan både bilturfare och cykelturfare ta del av zonen..
Image
jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by jossan »

hrm... svårt att veta om jag ska lfytta den eller inte när en är för och en emot :) kan vi inte få en tredje röst?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Lägg till en till, lite enklare som teaser i närheten ;) Jämför annars med zonen KlafsKlafs, inget gnäll om den zonen inte, bara glada tillrop :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Arias »

SunYour wrote:Lägg till en till, lite enklare som teaser i närheten ;) Jämför annars med zonen KlafsKlafs, inget gnäll om den zonen inte, bara glada tillrop :)
Blivit tagen EN gång sen skapelse, superpoppis :shock:

Men en sak tror jag att vi kan enas om, en till zon på vägen till den efterblivna zonen skulle sitta fint, gärna något som lockar andra än lata bilturfare ;)
Image
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Ememel »

Gunsta lär man väl bra ta när man är på väg till vattenzonen. Finns ingen vettig anledning att cykla över en mil bara för en zon. Jag kom nära nog när jag tog Krisslinge aka Danmarks kyrka, som jag har lite klagomål på. Enligt min GPS och tolkning av kartan ligger zonen delvis på gravar och delvis i en brant backe alldeles utanför kyrkogården som var halvt avspärrad (massa avspärrningsband åt alla håll där, vet inte vad de pysslar med). Om zonen flyttas så att den täcker hela kyrkogården (som är ganska liten) är den fortfarande en utmaning eftersom den ligger på en kulle flera kilometer bort från närmsta zongranne, men mindre irriterande.

Vid sidan av ämnet: Uppsala behöver fler zoner i söder. Det är glest på kartan men finns flera nya spelare som flera gånger har tagit de zoner som finns (alltså inte bara en jakt på unika, utan genuint intresserade för zonen). Sunnerstabacken är ett förslag som jag tänker lägga nästa månad, liksom en vattenzon utanför badet.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Locked

Return to “Uppsala”