Jönköping och Huskvarna
Moderator: Zonemakers
Re: Jönköping och Huskvarna
Med tanke på explosionen av turfare i Jönköping och Huskvarna så kanske det vorde dax för en liten utökning med fler zoner 

Håller med Wallen.
Vore intressant med en liten förtätning i centrala delar för att möjliggöra en population av bävrar och vesslor samt ett par zoner som lite motivation för folk i nordvästra delarna av stan.
Vore intressant med en liten förtätning i centrala delar för att möjliggöra en population av bävrar och vesslor samt ett par zoner som lite motivation för folk i nordvästra delarna av stan.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
+ ett på ovanstående. Det måste till Zoner i flera områden av Jönköpingsregionen om folk ska hålla hoppet uppe. Flera stycken har de senaste dagarna försökt ta eagermedaljerna och det tycks vara stört omöjligt. Likaså, återigen, bör zonerna spridas ut där folk bor så vi får behålla de nya turfarna som gör spelet så mycket mer intressant.
Föressten, takeover/active players ligger vi rätt högt på nu. Under de senaste två veckorna när jag legat i influensa har det rusat in ett 10-tal nya spelare och vi ligger fortfarande i topp. Imponerande och kul! http://warded.se/turf/regions.php?sort=9&order=0
Jönköping från Taberg i söder till Huskvarna och Brunstorp har ca 60 zoner och mer än 30 turfare som har sin hemmabas här.... dax för lite fler zoner?
Skulle vilja ha viss förtätning av en del områden för att möjliggöra en weasel (Quasso har bevisat att med bra tempo i cyklingen så går det ta beaver om man har tur i trafiken) samt att det i många områden gapar tomt med zoner. Tomma områden är bl.a. Hovslätt/Grästorp (minst 3 topp 10 turfare bor här), Kättilstorp, Tokarp, Dalvik, Dunkehalla, Bymarken, Hisingstorp, Åbolid, Bankeryd och Trånghalla, Liljeholmen, Ekhagen, Österängen, Huskvarna söder, Egnahem, Petersberg.... har nog missat något område.
Men som sagt en förtätning vore önskvärd först och främst så man kan ta en weasel och sedan för att de flesta skall få en "hemmazon" utöka lite i bostadsområderna runt om.
Skulle vilja ha viss förtätning av en del områden för att möjliggöra en weasel (Quasso har bevisat att med bra tempo i cyklingen så går det ta beaver om man har tur i trafiken) samt att det i många områden gapar tomt med zoner. Tomma områden är bl.a. Hovslätt/Grästorp (minst 3 topp 10 turfare bor här), Kättilstorp, Tokarp, Dalvik, Dunkehalla, Bymarken, Hisingstorp, Åbolid, Bankeryd och Trånghalla, Liljeholmen, Ekhagen, Österängen, Huskvarna söder, Egnahem, Petersberg.... har nog missat något område.
Men som sagt en förtätning vore önskvärd först och främst så man kan ta en weasel och sedan för att de flesta skall få en "hemmazon" utöka lite i bostadsområderna runt om.
-
- Country: Sweden
Håller med Wallen, det vore hemskt trevligt med fler zoner i Jönköping! Framför allt eftersom aktiviteten här i stan har ökat något enormt på sistone (även innan artikeln på Swedroid).

Samsung Galaxy Note
Eftersom vi pratat en del om Beaver rutter i chatten tänkte jag dela med mig av den som fungerade för mig. För att möjliggöra fler försök så är min rutt placerad ungefär i riktning från jobbet och hemåt, kan ju vara svårt att argumentera hemma att man ska cykla åt fel håll som en tok i 20 min efter jobbet
, så är troligtvis inte den mest optimala rutten.
Här är rutten i alla fall:

Blev en 11 zons runda, där jag klarade beavertiden både mellan 1-10 och 2-11. Men det var bara med 10 respektive 14 sekunders marginal.
Det finns dock lite tid onödig tid att plocka: gps positionen strulade lite i 3 zoner så jag fick snurra runt för att komma in i zonen, jag hade cykelväskor på pakethållaren med ombyte för arbete, jag tappade en cykelväska när jag körde över en trottoarkant och fick vända 10 m, och så var det en fin eftermiddag med en hel del gångare och bilar ute som hindrade mig ett par gånger…
Så någon minut går nog att kapa. Men att ta 5 min för en weasel bedömer jag som lönlöst att ens försöka.
Jag hade dock tur vid Munksjöbron och lyckades ta mig över utan någon väntan vilket ju kan bli problem annars om man kommer till ”fel sida” för att ta sig till högskolan om man inte vill snurra runt under bron vid spira.
Annars kan jag bara instämma att det nog behövs fler zoner i Jönköpings snart. 39 Aktiva spelare där de flesta turfar i Jönköping (Huskvarna) och slåss om ca 40(50) zoner.

Här är rutten i alla fall:

Blev en 11 zons runda, där jag klarade beavertiden både mellan 1-10 och 2-11. Men det var bara med 10 respektive 14 sekunders marginal.

Det finns dock lite tid onödig tid att plocka: gps positionen strulade lite i 3 zoner så jag fick snurra runt för att komma in i zonen, jag hade cykelväskor på pakethållaren med ombyte för arbete, jag tappade en cykelväska när jag körde över en trottoarkant och fick vända 10 m, och så var det en fin eftermiddag med en hel del gångare och bilar ute som hindrade mig ett par gånger…
Så någon minut går nog att kapa. Men att ta 5 min för en weasel bedömer jag som lönlöst att ens försöka.
Jag hade dock tur vid Munksjöbron och lyckades ta mig över utan någon väntan vilket ju kan bli problem annars om man kommer till ”fel sida” för att ta sig till högskolan om man inte vill snurra runt under bron vid spira.
Annars kan jag bara instämma att det nog behövs fler zoner i Jönköpings snart. 39 Aktiva spelare där de flesta turfar i Jönköping (Huskvarna) och slåss om ca 40(50) zoner.
Zoner är på gång enligt uppgift i Sverige chatten 
Men se till att lämna in era 3 förslag för att visa var man helst ser att zonerna kommer.

Men se till att lämna in era 3 förslag för att visa var man helst ser att zonerna kommer.
Ja det kan behövas några till i stan var i växö en sväng i dag hade inte lång tid på mig krockade med några andra turfare men det blev några och ett reggat område till =)
jag har inte räknat på det men käns som det är fler Zoner där
och verkar som det är mycket lättare att ta en bäver där jag gick runt var det rena cykel banor verkar lätt att ta sig fram
nåja några zoner runt munkan så borde man kuna ta bävrana ... =)
men grattis till dig Quasso får testa den rundan och tack för infon
jag har inte räknat på det men käns som det är fler Zoner där
och verkar som det är mycket lättare att ta en bäver där jag gick runt var det rena cykel banor verkar lätt att ta sig fram
nåja några zoner runt munkan så borde man kuna ta bävrana ... =)
men grattis till dig Quasso får testa den rundan och tack för infon
Härligt med en massa nya zoner 
Någon som kollat om det räcker till en weasel?

Någon som kollat om det räcker till en weasel?