Förslag för att minska dataförbrukningen

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by Drassen »

Risken finns på websidan har vi läst oss till...:(
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by Wallen »

Arias wrote: Detta verkar dock bara gälla vanliga kartor och inte sattelit? (därför jag skrev sattelit med stora bokstäver) ;)

Angående kartor så har det legat till så här tidigare;

* Vanliga kartor som man kan lagra offline enkelt har blivit nekat, då vanliga kartor skulle förstöra spelupplevelsen.
* Cacha sattelitkartor har nekats tidigare för att Google inte tillåter lagring av just SATTELIT-kartor.


Har ni någon info/källa på att Google numera tillåter lagring av sattelit-kartor, så får ni mer än gärna skriva det!
Sorry, satt på jobbet utan tid att verkligen läsa så noga.... var lite snabb.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by eddyueue »

25 000 laddningar av t ex webbkartan per dag är gratis. Övriga kostar 4 $ per 1 000 laddningar.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by Ememel »

eddyueue wrote:25 000 laddningar av t ex webbkartan per dag är gratis. Övriga kostar 4 $ per 1 000 laddningar.
Dags att övergå till PROmode alltså. Eftersom jag har 15GB i månaden har jag inte riktigt brytt mig än, men om det kan bli kostnader för Turfprojektet ska jag genast dra ner på onödiga (90%+) karttankningar.

Jag gillar idén om att kunna stänga av alla icke nödvändiga funktioner så som chat och allt som rör andra regioner, samt att telefonen knappt ska be om någon information om skärmen är släckt.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by StarDust »

Jag har ändå oftast inte tid att chatta när jag turfar så om det inte är något livsviktigt eller diskussion om hur två storturfare ska dela upp stan ifall man är ute samtidigt så undviker jag chatten bäst jag kan.
Jag håller med ememel där, åtminstone är det inte nödvändigt att den uppdateras på sekunden om man inte är i själva chatten. En gång i minuten hade räckt.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by Arias »

StarDust wrote:Jag har ändå oftast inte tid att chatta när jag turfar så om det inte är något livsviktigt eller diskussion om hur två storturfare ska dela upp stan ifall man är ute samtidigt så undviker jag chatten bäst jag kan.
Jag håller med ememel där, åtminstone är det inte nödvändigt att den uppdateras på sekunden om man inte är i själva chatten. En gång i minuten hade räckt.
Bästa hade ju varit om man kunde stänga av chatten helt och bara få in meddelanden som innehåller highlighten (ens nick).
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by mortuus »

Jag tycker att går man inte in på chatten så ansluts man inte, och gör man så ska den gå offline efter nån minut eller nåt finns ju ingen anledning att den ska vara anslutet om man struntar i chatten vilket jag gör.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
ziddhartha
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2012 16:26
Country: Sweden

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by ziddhartha »

Arias wrote: ... Har ni någon info/källa på att Google numera tillåter lagring av sattelit-kartor, så får ni mer än gärna skriva det!
Programmet Google Earth (till Pc och Mac) kör väl med cachade sattelit-kartor?
Image One should only speak if it improves on silence.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by Arias »

ziddhartha wrote:
Arias wrote: ... Har ni någon info/källa på att Google numera tillåter lagring av sattelit-kartor, så får ni mer än gärna skriva det!
Programmet Google Earth (till Pc och Mac) kör väl med cachade sattelit-kartor?
Mycket möjligt, är ju dock ett program skapat av Google, så tror att det är lite annorlunda regler där.
Image
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Förslag för att minska dataförbrukningen

Post by SEALen »

Ememel wrote:
eddyueue wrote:25 000 laddningar av t ex webbkartan per dag är gratis. Övriga kostar 4 $ per 1 000 laddningar.
Dags att övergå till PROmode alltså. Eftersom jag har 15GB i månaden har jag inte riktigt brytt mig än, men om det kan bli kostnader för Turfprojektet ska jag genast dra ner på onödiga (90%+) karttankningar.
Gäller webbkartan. Alltså på hemsidan. I appen används ett annat api. Dock kanske det gäller samma där fast jag såg inget om det på api sidan. Men man måste ha en signad nyckel för att kunna använda api:et så de vet ju vem som använder api:et...
Image
Post Reply

Return to “Förslag”