Förslag: version av kartan för utskrift

Här lägger ni era Förslag för hemsidan
EJ BUGGAR.

Moderators: TBIT, Stonecape

twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

Förslag: version av kartan för utskrift

Post by twogood »

Eftersom jag inte kunde hitta några relevanta träffar på "utskrift" eller "skriva ut" så jag skapar ett nytt inlägg. Om det är redan har diskuterats så får ni gärna moderera där efter!

Jag läste någonstans att Turf kör satellitkarta för att få bästa känsla och det är jag med på. Problemet är när jag vill skriva ut kartan för att ha en analog version med mig för att slippa pilla med telefonen lika mycket. Just nu har jag löst det genom att skriva ut en annan karta och sedan kryssa i zonerna manuellt, men det hade ju varit ännu smidigare med en utskriftsversion av kartan!
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by gurubashi »

Håller med. Kanske inte för utskriften men det vore intressant att kunna byta kartan, både på websidan och i appen, till "karta" istället för "satellitfoto".
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by Arias »

Byta karta i appen har blivit nekat typ 10000000 gånger, det skulle förstöra känslan i spelet för mycket.
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by gurubashi »

Ok, det har jag helt missat. :oops:

(Fast kanske inte riktigt 10000000 gånger?)
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by StarDust »

gurubashi wrote:(Fast kanske inte riktigt 10000000 gånger?)
Nästintill.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by Wallen »

Läggs inte satellitkartan som ett lager och zonerna på ett annat på något sätt ungefär som när man ritar i photoshop? När man kör i promode så släcks ju satellitkartan ned och så visas bara en svart bakgrund. Borde ju inte vara omöjligt att göra det valbart om man vill visa en karta som bakgrund istället så länge kartan innehåller sådan positions info så den placerar sig rätt mot zonerna. Sen att det blir svart utanför där kartan slutar om man förflyttar sig eller zoomar ut må vara hänt men rent tekniskt så är det ju inte omöjligt att lösa. Dessutom sparar det datatraik om fler kan köra utan att hela tiden anropa google maps vilket snart kommer börja kosta pengar för turf.

Att man sen kan skriva ut kartan blir ju bara +
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by Jojje »

Tekniskt sett vore det nog inte några som helst problem. Grejen är den att det skulle "förstöra" känslan i spelet, vilket tagits upp ett antal gånger.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Bara en zon till
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by Wallen »

Man skall ju inte jämföra med satellitkartan utan mot pro mode enligt mig... och då är det enligt mig bättre känsla med karta än bara svart bakgrund. Men allt är ju relativt :)

Jämför karta mot satellitkarta så håller jag med om att känslan är förbannat bättre med satellitkarta.
twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by twogood »

Kan vi gå återgå till min ursprungliga fråga?
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Förslag: version av kartan för utskrift

Post by Wallen »

Om turf tillhandahåller zonerna över en stad i en bildfil så kan man klippa ihop en karta med zonerna i photoshop... om inte turf nu gör hela jobbet.

å andra sidan så är det bara första gångerna man behöver kartan sen kan man var zonerna ligger och kan köra promode med telefonen i fickan hela tiden.
Post Reply

Return to “Förslagslådan - Hemsidan”