Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Ormagöden
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2012 14:52
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Ormagöden »

Blabert wrote:Det är inte meningen att man ska in och trampa runt bland fotbollsspelare, ändrar den när jag kommer hem om ingen annan hunnit före :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Beta-4
Oki, låter bra. Men då kanske Fotbollzone ska ändras också? Har inte varit där än, men på kartan ser det ut som att den är lagd mitt på en plan.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Skåne - Felanmälan

Post by mortuus »

Nej den är okej där går ju folk ändå med sina hundar osv när jag var och tog den för några månader sen, sällan nån spelar där ändå och det är inte heller någon riktig fotbollsplan bara massa grus..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Ormagöden wrote:
Tack för rapporteringen!

Arrowzone får ligga kvar, policyn är att inte flytta zoner pga tillfälliga avstängningar (blir för mycket pyssel för oss att hinna med och hålla reda på). Klockspelet fick jag lov att flytta en liten bit, annars hade den blivit för liten. Hoppas den ligger bra nu!
Oki, då får jag utmana parkvakterna istället om dom dyker upp där ;-) O det ser bättre ut på kartan för Klockspelet nu! Ska nog inte vara några problem nästa gång jag är där.

Stötte på lite problem på två andra zoner idag...
Birdzone - Den ligger i stort sett över ett buskage. Står man intill huset får man lätt en inkorrekt fix, så för att ta den fick jag stå på vändplatsen och hålla telefonen över buskaget. Om ni flyttar den ett par meter så att den ligger mitt över cykel-korsningen (bilar får ej köra där) som har två gräsplättar mitt i korsningen så blir den bättre, då kan man stå på gräset där.

Midwayzone - Ligger mitt i en fotbollsplan. Det kändes lite knasigt att ta den när folk spelade där, kände inte för att utmana ödet... Men det kanske är meningen?
Båda flyttade nu :-)

Edit: Gjorde Fotbollzone lite trevligare också.
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Skåne - Felanmälan

Post by mortuus »

ser bra ut. :D
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
pehe
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2011 17:17

Re: Skåne - Felanmälan

Post by pehe »

Ormagöden wrote:Midwayzone - Ligger mitt i en fotbollsplan. Det kändes lite knasigt att ta den när folk spelade där, kände inte för att utmana ödet... Men det kanske är meningen?
*fnys* det var väl inget fel på det gamla läget? Man fick se till att komma dit tidigt på morgonen eller sent på kvällen när planen var ledig bara. Vissa zoner ska vara lite svåra att ta.

(funderar på att begära att Malmbastion görs om till en vattenzon som hämnd ;))
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Nej, det gamla läget var helt ok, men vissa zonplaceringar har utvärderats inom crew och det betyder att bla fotbollsplaner är off limit numera. Detta förstås pga att det inte finns någon anledning att vi ska springa omkring och trampa/cykla sönder deras planer.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Beta-4
Image
Ormagöden
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2012 14:52
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Ormagöden »

Dom ser ut att ligga bra nu! Har inte varit på någon av dom än bara...
pehe wrote: *fnys* det var väl inget fel på det gamla läget? Man fick se till att komma dit tidigt på morgonen eller sent på kvällen när planen var ledig bara. Vissa zoner ska vara lite svåra att ta.

(funderar på att begära att Malmbastion görs om till en vattenzon som hämnd ;))
Det var ju därför jag snällt frågade om det var meningen. Men sure, jag får la rota fram min våtdräkt isf... ;-)
AbuJihad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by AbuJihad »

Tjenare! Mitt första inlägg här! Midwayzone har nyligen flyttats till ett område som är stängt för de som inte bor i hyreshusen. Området är inneslutet av höga staket och det krävs antingen nycklar eller förmågan att klättra och bortse från reglerna om olaga intrång. På statisktiken syns att zonen inte tagits på fem dagar, vilket är bra mycket mer sällan än zonerna runtomkring. Jag bor i ett av husen som har utsikt över zonen, men har inte tillgång till innergården. Frustrerande :evil:

Ett förslag är att flytta zonen till området kring rönnblomsgatan ett stenkast bort.

Mvh, AbuJihad
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

AbuJihad wrote:Tjenare! Mitt första inlägg här! Midwayzone har nyligen flyttats till ett område som är stängt för de som inte bor i hyreshusen. Området är inneslutet av höga staket och det krävs antingen nycklar eller förmågan att klättra och bortse från reglerna om olaga intrång. På statisktiken syns att zonen inte tagits på fem dagar, vilket är bra mycket mer sällan än zonerna runtomkring. Jag bor i ett av husen som har utsikt över zonen, men har inte tillgång till innergården. Frustrerande :evil:

Ett förslag är att flytta zonen till området kring rönnblomsgatan ett stenkast bort.

Mvh, AbuJihad
Tack för det! Flyttad och omdöpt till RönnBlomZone
Image
User avatar
mansa
Posts: 20
Joined: 25 Aug 2011 18:27
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by mansa »

En fråga ang zonen vid Ale stenar.
Google maps visar Ale stenar något fel, det ligger ju lite längre ut där grusstigen slutar.
Men det är kanske inte meningen att zonen ska ligga mitt i "skeppet"?
Funkade bra att ta zonen där den ligger också. :)
Locked

Return to “Skåne”