Jönköping - Felanmälan
Moderator: Zonemakers
Re: Jönköping - Felanmälan
Jag har inte haft tid att ge mig in i stan men RedWulfr kanske kan svara på om LionCliff nu ligger på toppen eller inte...?
Min gps är lite kajko, men min uppfattning är också att den är på tok för långt ner i sluttningen mot norr.
Härligt med alla nya zoner 
Har långt ifrån hunnit besöka alla
DammZone ligger dock på en innergård för hyreshus/bostadsrätter. Jag skulle tycka att hembygdsgården ca 130m åt väster vore lämpligare.

DammZone ligger dock på en innergård för hyreshus/bostadsrätter. Jag skulle tycka att hembygdsgården ca 130m åt väster vore lämpligare.
Innergårdar som inte är privata är öppna för alla och helt ok för zoner. Men en hembygdsgård är ju klart mer intressant, så flyttade zonen ändå.Wallen wrote:Härligt med alla nya zoner

Just den är lite skum. Jag fick meddelande om att jag fått igenom mitt zonförslag, tror det var bl.a. denna som avsågs. Men jag har föreslagit zonen bakom där, nere vid hembygdsparken, men det går väl iofs köra en till där antar jag. Då får man ju garanterat gå lite med för jag har för mig att det är stopp även för cyklar därinne.
-
- Country: Sweden
Felanmälan på nya zonen KanotKlubben, såg precis att den ligger som en Ålandszon!

Samsung Galaxy Note
Jäklar i det, kändes som det blev en rejäl runda idag, inte konstigt när man har varit på Åland en sväng.robbieking wrote:Felanmälan på nya zonen KanotKlubben, såg precis att den ligger som en Ålandszon!

"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Låter extremt att ta kanoten från Jönköping till Åland...robbieking wrote:Felanmälan på nya zonen KanotKlubben, såg precis att den ligger som en Ålandszon!

En personlig åsikt även om zonen kanske inte ligger så dåligt egentligen.
SmithyZone ligger inne på ett torg som är öppet så borde inte vara problem att ta zonen. Min gps hoppade dock runt en del när jag tog zonen igår vilket kanske beror på att jag satte inte igån turf förrän jag var i zonen så gpsen kanske hade problem med att få satellit kontakt mellan husen. Det är dock inte därför jag vill flytta zonen. Jag tycker att bron över kanalen lite nordöst om zonen vore roligare. Jag hade lagt ett zonförslag där med namnet YouShallNotPass. Dels skulle zonen bli mer öppen men framför allt så delar kanalen väst och öst. Förr var det ju ofta stidigheter mellan öst och västsidan av staden (regelrätta slagsmål) och det finns fortfarande de som inte gärna passerar kanalen.
När det spårade ur som värst var det regelrätta kravaller också känt som http://sv.wikipedia.org/wiki/Tattarkrav ... _Jönköping
SmithyZone ligger inne på ett torg som är öppet så borde inte vara problem att ta zonen. Min gps hoppade dock runt en del när jag tog zonen igår vilket kanske beror på att jag satte inte igån turf förrän jag var i zonen så gpsen kanske hade problem med att få satellit kontakt mellan husen. Det är dock inte därför jag vill flytta zonen. Jag tycker att bron över kanalen lite nordöst om zonen vore roligare. Jag hade lagt ett zonförslag där med namnet YouShallNotPass. Dels skulle zonen bli mer öppen men framför allt så delar kanalen väst och öst. Förr var det ju ofta stidigheter mellan öst och västsidan av staden (regelrätta slagsmål) och det finns fortfarande de som inte gärna passerar kanalen.
När det spårade ur som värst var det regelrätta kravaller också känt som http://sv.wikipedia.org/wiki/Tattarkrav ... _Jönköping
-
- Country: Sweden
Jag kan hålla med om att "Vinnebroa" vore ett lite trevligare ställe att ha zonen på. Där har man utsikt över Vättern/Piren mot norr och Munksjön mot söder och Hamnkanalen i båda riktningarna. Sen har även jag upplevt att gps:en kan bete sig lite underligt där zonen ligger nu.

Samsung Galaxy Note