Järvafältet, eftersatt

Moderator: Zonemakers

User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Järvafältet, eftersatt

Post by Zontjuven »

Letade efter stora hål i Stockholmskartan, det var iofs inte svårt.... men bland de största hålen är ju ett av våra största naturområden, Järvafältet.

Cyklar och promenerar själv en del där och vet några fina platser. Jag har i appen redan föreslagit några av dem, kommer inte riktigt ihåg vilka.... Allt kring sjöarna är finfint, de jag har märkt ut är fina lättillgängliga, inget skogsmulleklättrande.

Knåpade ihop en karta a´la Sundsvalls modellen.

Vägarna är avstängda för biltrafik så endast de som är i ytterkanterna är för lata turfare :D
Upp med lite zoner i naturen :D

Öppna kartan i ny flik för att se hela...
Attachments
zonförslag_järva.jpg
zonförslag_järva.jpg (231.83 KiB) Viewed 3121 times
Fd världsmästare i TURF
pling
Posts: 6
Joined: 03 Apr 2012 09:57
Country: Sweden

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by pling »

Håller helt med Zontjuven, andra trevliga platser är Bögs gård, Wäsby gård och vid stigarna runt Hansta, Astrid Lindgrenberget tex. Ska väl föreslå någon av dom på sedvanligt sätt också.
/pling
pling
Posts: 6
Joined: 03 Apr 2012 09:57
Country: Sweden

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by pling »

Citerar mig själv då jag efter en skrollning bland annat såg att Zontjuven redan föreslagit Bögs gård. Men snälla kalla den inte gayzone... blir fel associationer och känns ännu värre/starkare på engelska. Har inget med bögar att göra ju... hmmmm hrmf.

/Pling
pling wrote:Håller helt med Zontjuven, andra trevliga platser är Bögs gård, Wäsby gård och vid stigarna runt Hansta, Astrid Lindgrenberget tex. Ska väl föreslå någon av dom på sedvanligt sätt också.
/pling
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by Blabert »

Fina förslag, hoppas de blir verklighet! Och Pling du behöver inte oroa dig för att vi skulle döpa nån zon till GayZone, vi har vissa riktlinjer :-) Skulle vi mot förmodan göra nåt sånt dumt skulle ju zonen i så fall ligga vid Patricia ;-)
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by Zontjuven »

OK namnet GayFarmZone kanske inte var så genomtänkt... 8-) Men det är en fin plats, lite 4H stuk.

Kan varmt rekommendera er cityråttor att söka er ut på grusvägarna på Järvafältet.

Zoner, zoner, zoner!!
Fd världsmästare i TURF
Guest

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by Guest »

Håller med som sagt. Jag var själv en norrorts"city"råtta som hittade Järvafältet genom en kompis som tipsade mig om just Bögs gård för ett gäng år sedan, säg 7-8 år sedan och sedan dess är jag fast.
/Pling
Zontjuven wrote:OK namnet GayFarmZone kanske inte var så genomtänkt... 8-) Men det är en fin plats, lite 4H stuk.

Kan varmt rekommendera er cityråttor att söka er ut på grusvägarna på Järvafältet.

Zoner, zoner, zoner!!
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by JÄRVEN »

Det skulle vara fint om Kista-Husby-Akalla bands ihop lite mer med Rinkeby-Tensta-Hjulsta
Har föreslagit ett par z, bl.a Akalla by samt en vid den fina lilla fågelsjön vid Ärvinge. Den sistnämnda ligger på cykelstråket mot Rissne som är populärt, och just fått nytt grus.

Vidare skulle det behöva komma lite fler z på Järvafältet bortanför Barkis. Det är ju perfekta träningsvägar och om det skulle läggas några fler z lite strategiskt så kan man ju få en mer renodlad träningsrunda samtidigt, 0 pph och hög tp önskvärt.
Nu i höstmörkret hade det varit kul att köra en pannlampsrunda där.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by Zontjuven »

JÄRVEN wrote:Det skulle vara fint om Kista-Husby-Akalla bands ihop lite mer med Rinkeby-Tensta-Hjulsta
Har föreslagit ett par z, bl.a Akalla by samt en vid den fina lilla fågelsjön vid Ärvinge. Den sistnämnda ligger på cykelstråket mot Rissne som är populärt, och just fått nytt grus.

Vidare skulle det behöva komma lite fler z på Järvafältet bortanför Barkis. Det är ju perfekta träningsvägar och om det skulle läggas några fler z lite strategiskt så kan man ju få en mer renodlad träningsrunda samtidigt, 0 pph och hög tp önskvärt.
Nu i höstmörkret hade det varit kul att köra en pannlampsrunda där.
Kom en ny idag! Som jag nu ser att du tagit för tre minuter sedan :-)

[zone]HågaRuin[/zone]
Fd världsmästare i TURF
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by JÄRVEN »

japp såg en gul prick plötsligt .
Härligt !
Åkte o knep den direkt.
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Järvafältet, eftersatt

Post by JÄRVEN »

"Det skulle vara fint om Kista-Husby-Akalla bands ihop lite mer med Rinkeby-Tensta-Hjulsta
Har föreslagit ett par z, bl.a Akalla by samt en vid den fina lilla fågelsjön vid Ärvinge. Den sistnämnda ligger på cykelstråket mot Rissne som är populärt, och just fått nytt grus."

Zonförslag "CoffinLake"

Så här ser det ut:
20121026_083145.jpg
20121026_083145.jpg (145.8 KiB) Viewed 2942 times
20121026_083202.jpg
20121026_083202.jpg (142.82 KiB) Viewed 2942 times
Här ligger det (vid gula stjärnan)
Zförslag.jpg
Zförslag.jpg (100.89 KiB) Viewed 2942 times
Post Reply

Return to “Stockholm”