Kan bara säga att det är en imponerande prestation och du har helt rätt i att det kostar oavsett var man bor men det ta mig nästa 1 timme att bara åka till Gävle för att ha en chans att nå 50 zoner på en dag.Zontjuven wrote:...
Jag startade med en 135 zoners runda som jag mig ca 39000 poäng totalt och 12 timmars medaljen. Sedan höll jag jämna skägg med en ledning på ca 25-60k.
Men ni som tror att det är enkelt att turfa i en storstad så kan jag meddela att det kostar mellan 2-4 timmar om dagen turf att vinna... 1803 takes / 30 dagar är ca 60 takes om dagen!
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta... men det är inte lätt att vinna... det kostar...
En jämförelse mellan Skåne på 10 939 kvadrat-km har 333 zoner och Gävleborg på 18 191 kvadrat-km har 131 zoner. Det är en avsevärd skillnad. Att det är fler aktiva spelar ganska liten roll eftersom det till stor del endast innebär att det kommer finnas fler zoner att igen inom nära räckvidd.
Det borde placeras ut zoner mer jämnt över landet. Sen kunde pph börja en bit högre än idag för att minska med 1 varje 24h om man inte besöker zonen igen. Det skulle göra en raid motsvarande Danmarksbesöket värdefull under endast en begränsad tid.