Integritet på statistik-sidan

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"

Ska varje turfares bästa beaver-/weasel-runda vara tillgänglig för alla på statistiksidan?

Poll ended at 04 May 2012 00:28

Ja
35
95%
Nej
2
5%

Total votes: 37

SaLa
Information Manager
Country: Sweden

Re: Integritet på statistik-sidan

Post by SaLa »

gurubashi wrote:Ett tveksamt ja.

Att "alla ändå kan spela in andras rundor" är ett svagt argument eftersom vi då lika gärna kunde publicera allas aktiviet i fullo på websidan - det går ju ändå att spela in... Integritet är otroligt viktigt, och utvecklarna har ett förtroende att förvalta. Att per automatik börja publicera data om vem som varit vart och när är känsligt.

Dock, om det bara är ens snabbaste runda som listas så borde det vara ok. De som satsar hårt på de här medaljerna gör det som en speciell satsning. Om tex alla användarens beavers listas så är det mycket mer tveksamt då det avslöjar väldigt mycket mer.

Ytterligare en avgränsning kanske är att det bara är de 10 snabbaste bävrarna/vesslorna i varje region som visas? Det isolerar frågan till mer hardcore-turfare, och uteslutar paranoida gemene man...
Bra talat. De tio bästa i regionen och tio bästa i landet tror jag är lagom. Redan idag går det att se vilka tider specifika personer fått bävern på (http://warded.se/turf/beaver.php). Men att tala om exakt plats som personen varit på är känsligt, därför tror jag det är lagom att begränsa till tio.
Kajowi

Post by Kajowi »

[.....]

Ytterligare en avgränsning kanske är att det bara är de 10 snabbaste bävrarna/vesslorna i varje region som visas? Det isolerar frågan till mer hardcore-turfare, och uteslutar paranoida gemene man...
...och medan man ändå håller på kan man ju lägga upp de personliga top-10 :P
De kan ligga under "User", som ju bara användaren själv kan se. :idea:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Kajowi wrote:

[.....]

...och medan man ändå håller på kan man ju lägga upp de personliga top-10 :P
De kan ligga under "User", som ju bara användaren själv kan se. :idea:
Oavsett om det blir offentligt eller inte så tycker jag att detta är ett utmärkt förslag. Ska bli intressant att se hur nära jag varit. Inte alls är min initiala tanke.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
eddyueue
Master of Stats

Post by eddyueue »

http://warded.se/turf/beaver.php
Dessa av dina rundor kan (möjligtvis) inspekteras av andra:
Din bästa bäver-/vessel-runda någonsin.
Din bästa bäver-/vessel-runda i varje region.

Inga rundor med tider över 20 minuter går att inspektera.

Det genereras inga länkar till rundorna om man väljer att titta på en specifik omgångs tider. Dvs, den undra rullgardinsmenyn måste vara ställd på "Total" för att några länkar ska genereras.

Vidare diskuterar vi statistiken i statistiktråden: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=5 ... &start=240
Locked

Return to “Spelrelaterat”