Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

RedWulfr
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by RedWulfr »

Ah, det förklarar varför du verkade tro att jag precis kommit dit, för jag hade stått där ett bra tag efter att taking zone-rösten gjort sitt. Jag var i princip säker på att jag fått den innan du ens kom inom radien. Men men, jag kan nog leva med det. Och Wallens förklaring låter ganska rimlig, den stapel som först går i botten och reggas borde ju vara den som gäller, helt klart, annars fyller ju inte rang, kronor och medaljer någon större funktion i rena "stridssituationer".
Image
SaLa
Information Manager

Post by SaLa »

Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Var nog inte det som var problemet och frågan utan att det blev någon slags bugg vid tagningen av zonen. Blev liknande mellan mig och Quasso i helgen. Vi stod en bit ifrån en zon och pratade medan blocktiden var på väg att rinna ut efter en 3:e turfare. När blocktiden rinner ut rusar bägge in i zonen Quasso först och jag strax efter. Quasso hinner in i zonen sekunden innna blocktiden går ut och får någon slags take bug då han lyckas få hela stapeln grön men inte får zonen. Jag får också något fel och startar om turf går ur zonen och in i den och börjar ta zonen medan Quasso rusar fram och tillbaka ur och in i zonen utan att få kontakt med servern innan mig så när min stapel blir grön för mig vinner jag zonen trots sist in i zonen och längre TO tid då Quasso både har högre rank och dessutom hade gps bonus vilket jag inte hade. Jag var väldigt nöjd men av någon anledning var inte Quasso lika nöjd...
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

En fin laddning nya zoner igen, tackar!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Har inte räknat exakt men jag tror man nu kan ta 100 zoner i Huskvarna och Jönköping :)
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Tips på ny zon i Jönköping är Dödskallehöjden. Har inte lagt något förslag med appen där än då jag redan förbrukat mina 3 denna månad.... den ligger hur som helst norr om Råslätt idrottsplats jämte Röde Påle. 60 m NNV om p-plats NV om bensinstation och 45 m VSV om cykelbana. Skulle bli ett coolt namn och lite historisk plats dessutom.
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Har inte tid att rita fina bilder eller göra film så tillsvidare gör jag en liten önskelista inför hösten så här bara utan någon inbördes prioritering samt rätt mycket i egen intresse...

Jag skulle vilja ha ett stråk med zoner från Eurostop mot RawFlat och gärna ytterligare någon ytterligare mot BesideAlphalt. Anledning är att cyklar jag in mot stan så finns det ett par zoner att ta på vägen, får gärna bli fler, men på väg hem blir det inte mycket som motiverar att ta annan väg hem då den vägen är enklast att cykla. Med lite fler zoner kanske man kan ta i lite extra och cykla en liten omväg. Jag har dock inte lagt några förslag utmed denna rutt men skall försöka göra så nästa månad.

Sen skulle jag vilja ha fler zoner runt Huskvarna centrum dvs i närheten av HusEsplanade så jag kan lunchturfa lite. Nu står visserligen fortfarande min lunchturfcykel fortfarande låst med borttappad nyckel men det är tänkt att rättas till. Största arbetsplatsen är Husqvarna som ligger ett par hundra meter sydöst om nämnda zon och det finns lite olika förslag på zoner i närheten.

Om jag sen switchar över och blir lite mindre partisk, nåja jag håller mig fortfarande till Jönköping och Huskvarna, så anser jag att det vore bra med zoner mellan ScarePark och AlvikZone samt någon även söder om E4an vid detta område för att bättre förbinda Huskvarna och Jönköping.

Från Huskvarna centrum och mot Gigantzone så kanske man kan lägga någon zon också för att fler skall vilja ta sig bort till jätten och tillbaka.
Området söder om Huskvarna centrum är också ganska stort men utan zoner. Det är dock rätt mycket backar... men det hindrar ju inte alla.

I Jönköping borde det gå trycka in några zoner i närheten av centrum. T.ex. någon zon för att förbinda centrum bättre med de nordvästra zonerna men även söderut runt BearSea där många yngre bor. Kanske även någon zon mot Walkabout så kanske man kan locka ut dom på lite längre rutter om det binds ihop med nämnda rutt mellan Eurostop och Rawflat.

Någon zon kanske skulle kunna läggas i Bankeryd/Trånghalla som helt saknar zoner trots lite över 8000 invånare och fin cykelväg som förbindelse mot Jönköping. Finns dock vad jag vet ingen turfare som bor där i dagsläget men det är ju lättare att komma igång om man har en "hemmazon".

Hmm nu får det nog räcka så ska jag se om jag kan rita lite till nästa gång.
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Gjorde en karta lite snabbt. Inte världsbäst på detta så ha överseende. Jag la dit lite cykelvägar och även lite olika zonförslag så att man kan ge sig ut på en liten rutt utan att först cykla in till stan och sen på vägen hem inte har något att ta.

http://dl.dropbox.com/u/79735411/S%C3%B ... B6ping.psd
RedWulfr

Post by RedWulfr »

imponerande! Ser helt funkis ut!
Image
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Nu när cykelhjulen verkligen snurrar på i Jönköpingstrakten så vore det nog på sin plats med en liten översyn av zonläget.

Konkreta förslag finns säkerligen lagda och fler kommer.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Jönköping”