Jönköpings regionens diskussionstråd

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Dacop »

robbieking wrote:Yeeha! Ställde klockan tidigt idag för att ge mig själv så goda förutsättningar som möjligt till att plocka bävern. Det slutade med att det räckte hela vägen till en vessla! :D
Grattis! Fan vad nice med en vessla i området.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Riktigt bra Robbie. Vad hade du för TO tid under rutten? Och hur mycket marginal hade du eller vilken tid hade du exakt? Går ju ganska enkelt se i warded...
robbieking
Posts: 22
Joined: 17 Nov 2011 17:41
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by robbieking »

Jag hade en to-tid på 33 sekunder då jag genomförde detta. Min tid hamnade på 14:40 och här är en länk till rundan i Turfs nya beaverstatistik:

http://warded.se/turf/beaver/506486/0/9301
Image
Samsung Galaxy Note
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

robbieking wrote:Jag hade en to-tid på 33 sekunder då jag genomförde detta. Min tid hamnade på 14:40 och här är en länk till rundan i Turfs nya beaverstatistik:

http://warded.se/turf/beaver/506486/0/9301
Tackar Robbie. Riktigt imponerande!
Detta var ju den första vesslan. Robbie leder just nu med quasso på andra plats med sin beaver. På 3:e plats undertecknad... lär ju ändras när det blir bättre väder
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by RedWulfr »

Grattis och bra jobbat!
Image
robbieking
Posts: 22
Joined: 17 Nov 2011 17:41
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by robbieking »

Tack ska ni ha!

Men nu får ni ut och slå tiden så man får en ordentlig morot till att åka ut och försöka trampa lite snabbare själv. ;)
Image
Samsung Galaxy Note
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by SunYour »

Bra jobbat, smörj upp hojen lite inför nästa försök så kapar du några sekunder till :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

robbieking wrote:Tack ska ni ha!

Men nu får ni ut och slå tiden så man får en ordentlig morot till att åka ut och försöka trampa lite snabbare själv. ;)
Jag håller på att titta på lämplig rutt. Var inne på att ta samma rutt som dig men igår fick vi ju en ny zon vid Sofiakyrkan så då kanske man kan kapa ytterligare genom att göras om rutten lite. Får se om jag får tid att göra ett försök i helgen eller nästa vecka. Har även funderat på hur snabbt man kan cykla från Elmia och ned åt rocksjön till. Det blir ju mest nedför och få vinklar....
robbieking
Posts: 22
Joined: 17 Nov 2011 17:41
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by robbieking »

SunYour wrote:Bra jobbat, smörj upp hojen lite inför nästa försök så kapar du några sekunder till :)
Hehe, ja, eftersom det i stort sett var tomt på bilar och övrig trafik och nästan inget gps-strul så är det väl det som ska till för att få ner tiden lite. :)
Wallen wrote:Jag håller på att titta på lämplig rutt. Var inne på att ta samma rutt som dig men igår fick vi ju en ny zon vid Sofiakyrkan så då kanske man kan kapa ytterligare genom att göras om rutten lite. Får se om jag får tid att göra ett försök i helgen eller nästa vecka. Har även funderat på hur snabbt man kan cykla från Elmia och ned åt rocksjön till. Det blir ju mest nedför och få vinklar....
Bra där Wallen! Att planera in en lämplig rutt är ju nästan halva nöjet. Sen är det som du säger, med nya zonen vid Sofiakyrkan så går ju tiden att kapa lite till om jag kör samma rutt som sist men tar den zonen istället för den på Hovrättstorget.
Image
Samsung Galaxy Note
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Det gäller ju att planera så att rutten man tänkt är den bästa för dagen då det kan dyka upp nya zoner och dessutom göra sitt försök på lite udda tid så att trafik och andra störmoment minimeras. För mig som sällan åker in till stan så vill man ju inte förstöra ett försök pga dålig planering. Vore ju en annan sak om man varje dag var inne i stan.
Post Reply

Return to “Jönköping”