Turf och WiFi

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turf och WiFi

Post by Arias »

Optimus wrote:
Arias wrote:Kan inte svara på hur bra det fungerar just nu, men jag brukade alltid turfa med WiFi förut. Alltså cykla runt och köra flera timmars turfande på WiFi utan några större problem.
Hittade du öppna när överallt eller körde du bara på zoner där du visste att det fanns anslutningsmöjlighet ? Låter som en sport i sig... :D

Har en underbar liten bärbar router som man stoppar in ett simkort i och så delar den ut mobildata över wifi :D Cyklade runt med den i fickan, konstant igång, då hade man WiFi hela tiden. Mycket praktiskt!
Image
Madmax
Posts: 16
Joined: 21 Mar 2012 23:54
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf och WiFi

Post by Madmax »

Lånar tråden lite, turf över wifi funkar inte alls för mig får ingen anslutning till servern via wifi oavsett om jag är ansluten till ett känt nät (min egen router) eller vi något öppet nät på stan.

Jag har även kunnat koppla en del "taking zone" problem till att min telefon försöker ansluta till ett wifi
eller redan är ansluten till ett wifi-nät.

Så nu stänger jag alltid av wifi när jag skall turfa.


Turfar på en HTC Desire
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Turf och WiFi

Post by Optimus »

Här hemma funkar det utmärkt för mig på WiFi.
ImageImage
User avatar
SALVETA
Posts: 23
Joined: 15 Nov 2011 09:56
Country: Sweden

Re: Turf och WiFi

Post by SALVETA »

För mig funkar både wifi och 3g men jag stänger Turf när jag byter dvs går ut/in för övergången brukar inte funka så bra. Sen har jag aldrig wifi på när jag inte är hemma för att spara batteri.

Sent from my Desire using Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Allmänt”