Gävleborg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by SunYour »

Jadu det var ett ruskigt trist turfområde det där...
Nu är det skuffad lite västerut på en gräsplätt lite närmare civilisationen :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

SunYour wrote:Jadu det var ett ruskigt trist turfområde det där...
Nu är det skuffad lite västerut på en gräsplätt lite närmare civilisationen :-)
Var ute och tog den här om dagen. Grindarna var öppna så att det gick ju bra (en söndag runt kl.16). Får spana in den nya placeringen.

Den inne på fjärran (far heights) är ju även den instängsland. Idag hittade jag dock en öppen grind som var öppen så jag tog mig in. Normalt sett är det ju inträde dit (och bara tillåtet att gå ut dit på sommaren, var och simmade ett par gånger i vintras men såg bara skyltning om att man inte fick gå ut). Jag vill hävda att denna är dåligt placerad. Flytta den istället till cykelbanan på andra sidan staketet syd/sydost/öst om var den är nu tycker jag.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Chrille80 »

SunYour wrote:Jadu det var ett ruskigt trist turfområde det där...
Nu är det skuffad lite västerut på en gräsplätt lite närmare civilisationen :-)
Tack för snabb respons!
Jo det är lite lurigt att hitta platser där ute bland alla inhägnade industritomter. Den där gräsplätten du flyttade zonen till ser ut att vara bra, den hade jag missat helt när jag rekade efter andra platser.
Bollinger
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2012 15:04
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Bollinger »

Snabbt jobbat med ChannelWay, tack för det! =)
Håller även med Nattkryp om far heights. Är väl en svår men ok plats sommartid då man bör betala inträde för att nå den men vintertid är det normalt grindar och tillträde förbjudet så en flytt mot cykelvägen eller varför inte vid ingången till Fjärran Höjderbadet bör ju göra den betydligt mer aktiv.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

Bollinger wrote:Snabbt jobbat med ChannelWay, tack för det! =)
Håller även med Nattkryp om far heights. Är väl en svår men ok plats sommartid då man bör betala inträde för att nå den men vintertid är det normalt grindar och tillträde förbjudet så en flytt mot cykelvägen eller varför inte vid ingången till Fjärran Höjderbadet bör ju göra den betydligt mer aktiv.
Jag föreslår baksidan då den är svårare/omständligare att bilturfa sig till ;)
Bollinger
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2012 15:04
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Bollinger »

Bilturf funkar nån gång men det är inte hållbart i längden då det blir svindyrt om man vill hålla sig i toppen. Jag gillar min moppe :D
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

Bollinger wrote:Bilturf funkar nån gång men det är inte hållbart i längden då det blir svindyrt om man vill hålla sig i toppen. Jag gillar min moppe :D
Zonerna ska i största möjliga mån undvikas att vara lättillgänga med bil enligt zonutläggarna som jag förstått det. Oavsett min oförståelse för turfare som inte tar sig fram med enbart kroppslig motor, men det finns det redan många trådar om :).
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

"FarHights was created/modified 2011-09-15 12:00:00 and has been taken 5 times in total by 4 different turfers."
Från warded.

Jag tycker det talar för att det är en riktigt dålig zon, med tanke på sitt centrala läge. Det faktum att man antingen behöver betala för att nå den, eller krypa/klättra staket eller smita in när lastzonsgrinden är öppen, borde göra att den antingen flyttas eller tas bort.

Mitt förslag finns skrivet tidigare här - placera den utanför staketet mot cykelbanan.

Syd om utomhuspoolen kan man se en minigolfbana. Bland träden mellan minigolfbana och trädgränsen går cykelbanan, som man kommer in till från en återvändsgata i ett villaområde i ost.

En zon som sträcker sig från minigolfbanan till trädgränsen mot badet ut mot villaområdet där väg blir cykelbana, tycker jag borde fungera som en bra ersättare.

Kan vi få någon input om denna zon från zonläggaren för Gävle?
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Nattkryp wrote:
"FarHights was created/modified 2011-09-15 12:00:00 and has been taken 5 times in total by 4 different turfers."
Från warded.

Jag tycker det talar för att det är en riktigt dålig zon, med tanke på sitt centrala läge. Det faktum att man antingen behöver betala för att nå den, eller krypa/klättra staket eller smita in när lastzonsgrinden är öppen, borde göra att den antingen flyttas eller tas bort.

Mitt förslag finns skrivet tidigare här - placera den utanför staketet mot cykelbanan.

Syd om utomhuspoolen kan man se en minigolfbana. Bland träden mellan minigolfbana och trädgränsen går cykelbanan, som man kommer in till från en återvändsgata i ett villaområde i ost.

En zon som sträcker sig från minigolfbanan till trädgränsen mot badet ut mot villaområdet där väg blir cykelbana, tycker jag borde fungera som en bra ersättare.

Kan vi få någon input om denna zon från zonläggaren för Gävle?
Med tanke på att det inte varit badsäsong alls sedan zonen skapades så är väl 5 takes inte så himla illa ändå...
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Blabert »

Nattkryp wrote:
"FarHights was created/modified 2011-09-15 12:00:00 and has been taken 5 times in total by 4 different turfers."
Från warded.

Jag tycker det talar för att det är en riktigt dålig zon, med tanke på sitt centrala läge. Det faktum att man antingen behöver betala för att nå den, eller krypa/klättra staket eller smita in när lastzonsgrinden är öppen, borde göra att den antingen flyttas eller tas bort.

Mitt förslag finns skrivet tidigare här - placera den utanför staketet mot cykelbanan.

Syd om utomhuspoolen kan man se en minigolfbana. Bland träden mellan minigolfbana och trädgränsen går cykelbanan, som man kommer in till från en återvändsgata i ett villaområde i ost.

En zon som sträcker sig från minigolfbanan till trädgränsen mot badet ut mot villaområdet där väg blir cykelbana, tycker jag borde fungera som en bra ersättare.

Kan vi få någon input om denna zon från zonläggaren för Gävle?
Det är ju en typisk inträdeszon. Finns ju sådana lite här och där, själv betalade jag 70 spänn för att ta zonen i eriksdalsbadet förra året. Gröna lund, parken zoo etc etc är samma typ. Tror inte att ansvarig zonutläggare kommer flytta den.
Image
Locked

Return to “Gävleborg”