Bötesbelopp vid olaglig cykling

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
GabbeJ
Posts: 11
Joined: 21 Apr 2012 17:13
Country: Sweden

Re: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by GabbeJ »

jag tycker att när jag cyklar ska jag ha företräde då det är jobbigare att bygga upp fart igen med cykel än det är att trycka ner foten på gaspedalen...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by Blabert »

tomtebloss wrote:Rätt kul tråd vilket visar det alla nog vet... Att cyklister inte följer regler så ofta som man vill, men gärna gnäller på bilister. Nu drog jag alla över samma kam förstås. Det finns rötägg på båda sidor och de som sköter regler exemplariskt.
Men värst är ändå gångtrafikanterna! ;-)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Image
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by Zkeeter66 »

Och glöm inte att en cyklist är att betrakta som fordon så fort vi inte är på en utmärkt cykelbana.
Dvs. ni stannar väl vid stopskylt, respekterar enkelriktade gator, ej cykla på trottoarer, ge tecken då du lämnar cirkulationsplats och hålla hastigheten på 30-sträckor? ;)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by Nattkryp »

GabbeJ wrote:jag tycker att när jag cyklar ska jag ha företräde då det är jobbigare att bygga upp fart igen med cykel än det är att trycka ner foten på gaspedalen...
Visst har du en poäng, men när jag sitter på en cykel i ~30 km/h med bara lite frigolit på huvudet som skydd och kommer till en trafikerad korsning så brukar jag som oftast köra på att störst går först :). Ibland blir det till att åka runt bilar/byta sida av vägen beroende på vad som händer i trafiken längre fram för att försöka hålla en hyffsad jämn hastighet.

Det värsta som finns är nog att behöva stanna för annan trafik, särskilt om man kör med spd-pedaler och liknande. Försöker planera rutterna så att det undviks i största möjliga mån, men lycka till med det i centrala Gävle ;).
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by LoneDog »

Nattkryp wrote:Var förbi polisstationen i Gävle här om dagen för att förnya passet. Möttes av denna tavla som jag fann ganska intressant. Jag kan inte minnas att jag sett någon sån här lista här på forumet, så förhoppningsvis ska även ni finna den intressant.

Är man för ivrig kan det alltså bli en väldigt dyr zontagning. Tänk på det, kör försiktigt och använd cykelhjälm för din och andras skull.

Image
Tur de inte fanns någon regel mot att cykla med plattan i handen i en cirkel och leta efter zonen för gpsn inte svarar :)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bötesbelopp vid olaglig cykling

Post by StarDust »

Haha, det där gäller inte i Uppsala.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”