Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Frustrationstråden

Post by SEALen »

Det är ju rätt mycket billigare och bättre för din kropp att cykla. Dessa motordrivna turfare brukar ge upp då bensinräkningen kommer in :-)
Image
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Frustrationstråden

Post by Chrille80 »

Nattkryp wrote:Vi har en turfare, "Snowracer72" som har ett överlägset turffordon här i Gävle. En fyrhjuling. Det tar mig i princip en heldag att plocka alla zoner i gävle/valbo på cykel. Han fixar det på max två timmar. Grymt irriterande, men visst, eloge till kreativt turffordon som både går snabbt och är uthålligt på rakor, kan gena på stigar, obehindrad av grusvägar osv osv.

Men visst, det ger en ju anledning till att ge sig ut på flera ~7-milaturer på cykeln oftare... behöver bara bygga upp fysiken för det först :D
Nog för att det här är Frustrationstråden och inte Gnälltråden, men jag lär ändå få uttrycka att det inte ser bra ut med sladdspår på gräsmattan utanför teatern efter den där fyrhjulingen...
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Frustrationstråden

Post by Nattkryp »

SEALen wrote:Det är ju rätt mycket billigare och bättre för din kropp att cykla. Dessa motordrivna turfare brukar ge upp då bensinräkningen kommer in :-)
Jo absolut, det ger ju en viss motivationsökning. Men just att han får alla fördelar som både en cyklist och bilist får i ett och samma fordon gör det lite mer frustrerande - en bilturfare har ju ändå vissa begränsningar i val av färdväg.
Chrille80 wrote:
Nattkryp wrote:Vi har en turfare, "Snowracer72" som har ett överlägset turffordon här i Gävle. En fyrhjuling. Det tar mig i princip en heldag att plocka alla zoner i gävle/valbo på cykel. Han fixar det på max två timmar. Grymt irriterande, men visst, eloge till kreativt turffordon som både går snabbt och är uthålligt på rakor, kan gena på stigar, obehindrad av grusvägar osv osv.

Men visst, det ger en ju anledning till att ge sig ut på flera ~7-milaturer på cykeln oftare... behöver bara bygga upp fysiken för det först :D
Nog för att det här är Frustrationstråden och inte Gnälltråden, men jag lär ändå få uttrycka att det inte ser bra ut med sladdspår på gräsmattan utanför teatern efter den där fyrhjulingen...
Japp, håller med. Dokumenterade lite spår efter honom idag när jag tog centrala gävle, söder och högskoleområdet.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Frustrationstråden

Post by Leffman »

...och så gick fälgen sönder på cykeln idag, typiskt då jag har beställt en ny cykel som kommer om en vecka :(
Attachments
IMG_45we83.jpg
IMG_45we83.jpg (69.92 KiB) Viewed 3413 times
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Frustrationstråden

Post by Zontjuven »

Leffman wrote:...och så gick fälgen sönder på cykeln idag, typiskt då jag har beställt en ny cykel som kommer om en vecka :(
Klassisk bromsskada. Bromsat mycket med grusiga belägg?
Du hade ändå tur att inte hela fälgen splittade på sig... :?
Fd världsmästare i TURF
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Frustrationstråden

Post by Leffman »

Cykeln är väl ~10+ år kanske, i Borås så är det branta backar överallt och bromsarna används flitigt. Bromsarna började vibrera och såg att det buktade ut en del på ett ställe, tänkte att det bara var att klämma ihop det när jag kommer hem men fälgen hade spruckit sönder :(

Jag får köpa ett nytt bakhjul tills min nya Radon Scart 7,0 dyker upp.
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sc ... 18467_.htm
matthew86

Re: Frustrationstråden

Post by matthew86 »

Ville bara passa på att ge utlopp för min frustration på GPS:en i min mobil. Den driver mig till vansinne när den är långsam på att lokalisera mig i början av en turfrunda och när den fastnar precis utanför en zon eller hoppar ut och in ur en zon upprepade gånger.
Jag testade GPS status och rebootade min GPS tidigare idag och det blev iaf bättre, dock inte helt bra än. Jag hoppas att den inte ställer till med några bekymmer under mitt nattliga vässelförsök om en timme :) Annars blir det säkert ett till inlägg här ;)

EDIT: Kraftiga problem med min GPS-fix så weaselförsöket skrotades redan efter 3e zonen :evil: . Fick nöja mig med Dark Ninja medaljen för den här gången :roll:
User avatar
phjalmarsson
Posts: 1
Joined: 26 Mar 2012 09:39
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by phjalmarsson »

23 timmars resa (inkl en läskig försenng på Heathrow), men nu skulle jag äntligen få behålla en zon *lite* längre än vanligt; Central Park (i NY) hade ju inte blivit tagen sedan i början av april.

Jag tog den för två timmar sedan; att Turfan snodde den av mig efter en kvart var kanske inte så överraskande eftersom hon låg bredvid mig på gräsmattan :-), men att "eltomto", en Scout med 12 takes genom tiderna(!) snodde den av henne inom en timme var *inte* väntat! Nu är vi tillbaks i East Village, men det kanske får bli taxi tillbaks till Central Park inatt. $50 och två timmar är det väl värt för att tomta till tomten. Eller...?
Image
ImageImageImageImage
Mobil: Sony Ericsson Arc Stad: Stockholm (Södermalm <-> Solna)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Frustrationstråden

Post by Velocipedryttaren »

Batteri tosk när jag hade 10m kvar till en ny zoon :oops: inte så lite surt när man står 7-8km hemifrån.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Frustrationstråden

Post by tretton »

Min cykel gick i två delar när jag körde in i en blomlåda. De återkommer med svar efter att ha lämnat in den. Och cykeln var bara 2 dagar gammal...
Och nu är det frustration för att jag inte kan få upp bilden...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”