Har varit och testat de nya zonerna i Huskvarna. Överlag bra zoner men ett par påpekanden.
WipeRoad
Ligger vid en lekplats går ju flytta lite men rätt ok ändå... har inget direkt förslag på var man kan flytta den.
StreamHill
Där denna zon ligger eller egentligen mellan zonen och vägen och korsningen i väster låg det beryktade hockeylaget IK Stefa's hemmarink. Laget som var det första större hockelaget i södra vätterbygden slogs 1967 ihop med Vättersnäs till Vätterstads IK vilket i sin tur bildade ena halvan i HV 71. Jag föreslår namnbyte på zonen till IkStefa och en liten flytt så att zonen hamnar där rinken ungefär låg en gång i tiden.
StoneSchool
En skolgård... visserligen ok att ta när skolan inte är öppen men vid lunch idag var jag omgiven av skolbarn och en lärare som på håll hade mig under uppsikt. Själv har jag inga större problem med denna zon och den går ju utan störning ta på icke skoltid. Vill man flytta den från skolgården som är full med ungar på skoltid men fortfarande ha den i anslutning till skolan finns en berghäll norr om skolan som inte är så rolig kanske... eller så kan man lägga zonen vid löparbanan ca 100m söder från där zonen nu ligger.
PipeLineZone
Lite kul zon men skulle vilja flytta den lite norrut eller nordväst. Anledningen till flytt är att flyttar man zonen så att den nya ligger precis nord eller nordväst så blir det en mycket vackrare vy över vattnet. Ebbes kraftstation är namnet på platsen och i chatten kallas zonen mest för Ebbes så kanske även namnbyte.
OwnHomeSchool
Ej ok zon då den ligger inom hägnat område för förskola/lågstadieskola. Gräsplätten tvärs över gatan sydväst är inget på....
Jönköping - Felanmälan
Moderator: Zonemakers
Re: Jönköping - Felanmälan
När jag ändå var i farten tog jag genvägen.... förbi JkpgAirport på vägen hem från jobbet
Denna zon ligger på en fin innegård tillhörande ett företag. Vilket kan vara ok men då kanske den inte bör heta airport även om flygplatsen ligger precis jämte. En lite roligare plats kanske vore söder om själva landningsbanan precis utanför stängslet dådet gåren grusväg utmed stängsletpå utsidan som sedan går iväg söderut om man skall ut och gå på dumme mosse. Vill man ha kvar zonen bland asfalt och behålla namnet så går det flytta zonen till motsatt sida av rondellen till den gräsplätt som är där med gångväg på västra sidan eller om man vill ha den kvar därden är idag kanske fundera på att byta namn på zonen.
Denna zon ligger på en fin innegård tillhörande ett företag. Vilket kan vara ok men då kanske den inte bör heta airport även om flygplatsen ligger precis jämte. En lite roligare plats kanske vore söder om själva landningsbanan precis utanför stängslet dådet gåren grusväg utmed stängsletpå utsidan som sedan går iväg söderut om man skall ut och gå på dumme mosse. Vill man ha kvar zonen bland asfalt och behålla namnet så går det flytta zonen till motsatt sida av rondellen till den gräsplätt som är där med gångväg på västra sidan eller om man vill ha den kvar därden är idag kanske fundera på att byta namn på zonen.
Flyttad en bit ifrån lekplatsen.Wallen wrote:WipeRoad
Ligger vid en lekplats går ju flytta lite men rätt ok ändå... har inget direkt förslag på var man kan flytta den.
Inte riktigt det som var tanken. Förslaget hette SAAB som var lagt där så därför jag la en zon där. Om du menar närmsta kosrningen och gräsplätten direkt brevid så ligger det en gräsfotbollsplan där. Men antar att rinken låg på samma sida som zonen ligger nu? Tyvärr finns det inget att se då rinken är borta så ser ingen anledning till flytt eller namnbyte.Wallen wrote:StreamHill
Där denna zon ligger eller egentligen mellan zonen och vägen och korsningen i väster låg det beryktade hockeylaget IK Stefa's hemmarink. Laget som var det första större hockelaget i södra vätterbygden slogs 1967 ihop med Vättersnäs till Vätterstads IK vilket i sin tur bildade ena halvan i HV 71. Jag föreslår namnbyte på zonen till IkStefa och en liten flytt så att zonen hamnar där rinken ungefär låg en gång i tiden.
Flyttad till löparbanorna.Wallen wrote:StoneSchool
En skolgård... visserligen ok att ta när skolan inte är öppen men vid lunch idag var jag omgiven av skolbarn och en lärare som på håll hade mig under uppsikt. Själv har jag inga större problem med denna zon och den går ju utan störning ta på icke skoltid. Vill man flytta den från skolgården som är full med ungar på skoltid men fortfarande ha den i anslutning till skolan finns en berghäll norr om skolan som inte är så rolig kanske... eller så kan man lägga zonen vid löparbanan ca 100m söder från där zonen nu ligger.
Du skriver inget om nuvarande placering eller om hurvida det var inhägnat eller gick att ta. Sen är det svårt för mig att veta vad "lite" är i sammanhanget. Kraftstationen är det den som ligger längst upp i början av pipelinen? Om du kan fixa en kartbild där du ritar in zonen eller ett förslag i appen hjälper mycket. För egentligen inget skäl för flytt i dagsläget.Wallen wrote:PipeLineZone
Lite kul zon men skulle vilja flytta den lite norrut eller nordväst. Anledningen till flytt är att flyttar man zonen så att den nya ligger precis nord eller nordväst så blir det en mycket vackrare vy över vattnet. Ebbes kraftstation är namnet på platsen och i chatten kallas zonen mest för Ebbes så kanske även namnbyte.
Flyttad dit.Wallen wrote:OwnHomeSchool
Ej ok zon då den ligger inom hägnat område för förskola/lågstadieskola. Gräsplätten tvärs över gatan sydväst är inget på....
Flyttad brevid rondellen. Jättesvårt att se smala stängsel på kartan. Så vet inte var den går. Ser två vägar. En antar jag är innanför stängslet och den andra kan man åka utanför. Men såg ut att vara bilväg så ser ingen mening med att flytta den dit. Eftersom zonen ligger så avsides från övriga så ser jag ingen anledning att böka till zonen mera.Wallen wrote:...Denna zon ligger på en fin innegård tillhörande ett företag...
En lite roligare plats kanske vore söder om själva landningsbanan precis utanför stängslet dådet gåren grusväg utmed stängsletpå utsidan som sedan går iväg söderut om man skall ut och gå på dumme mosse. Vill man ha kvar zonen bland asfalt och behålla namnet så går det flytta zonen till motsatt sida av rondellen till den gräsplätt som är där med gångväg på västra sidan eller om man vill ha den kvar därden är idag kanske fundera på att byta namn på zonen..
Tack för ändringarna. Tänkte följa upp en av zonerna bara...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ebbes_kraftstation
utmed pipelinen går en stig och just där zonen ligger går denna lite nor rom pipelinen och därav att jag vill flytta zonen. Du ser ser stigen på google map då den passerar Ebbes och försvinner in under träden. Just träden kanske skulle störa gps signalen så kanske ok att inte flytta zonen rakt norrut eller nordväst som jag föreslog men just under pipelinen är det inte så fint som när man kommer närmare vattenfallen. Mao gör som du känner för men det är en mer speciell plats närmre vattnet än just under pipelinen enligt mig och pipelinen lär man inte missa ändå...
Nuvarande placering är ok även om marken är något vattensjuk och det kommer bli en jäkla växtlighet där på sommaren. Men det är inga problem att ta zonen. Ebbes är den gamla kraftstationen den nya ligger där pipelinen slutar men Ebbes är den byggnad som ligger precis nordost om zonen. Här kan du läsa på wikipedia om du känner för det.Guest wrote:Wallen wrote:Du skriver inget om nuvarande placering eller om hurvida det var inhägnat eller gick att ta. Sen är det svårt för mig att veta vad "lite" är i sammanhanget. Kraftstationen är det den som ligger längst upp i början av pipelinen? Om du kan fixa en kartbild där du ritar in zonen eller ett förslag i appen hjälper mycket. För egentligen inget skäl för flytt i dagsläget.Wallen wrote:PipeLineZone
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ebbes_kraftstation
utmed pipelinen går en stig och just där zonen ligger går denna lite nor rom pipelinen och därav att jag vill flytta zonen. Du ser ser stigen på google map då den passerar Ebbes och försvinner in under träden. Just träden kanske skulle störa gps signalen så kanske ok att inte flytta zonen rakt norrut eller nordväst som jag föreslog men just under pipelinen är det inte så fint som när man kommer närmare vattenfallen. Mao gör som du känner för men det är en mer speciell plats närmre vattnet än just under pipelinen enligt mig och pipelinen lär man inte missa ändå...
Ni vet hur det är. Vissa kan inte släppa sånt de snöat in på. I mitt fall är det "Dryga dungen" som spökar. Jag citerar mig själv i jönköpingsregionen nyss:
Förslaget något 100tal meter sydöst(EDIT: NordÖst) är very najs. Världsaprommis!
Pretty plz... antingen får ni ge oss som tagit den mer än tre ggr en auaman, eller så flyttar ni den och går vår turfning angenämare än gyttjebadet.RedWulfr wrote:
Träden är för övrigt fortfarande ruttna och livsfarliga. Jag skulle luta mig mot ett av de mer bastanta och höll på att få hela trädet över mig.
Jag föreslår fortfarande flytt av den här zonen (se felrapporteringstråden) till den stora holmen ca hundra meter sydöst om nuvarande plats. Det går en spång ut dit som inte syns på gmaps och det är dessutom en rätt trevlig avstickare om man flåsar runt sjön.

Förslaget något 100tal meter sydöst(EDIT: NordÖst) är very najs. Världsaprommis!
Last edited by RedWulfr on 08 May 2012 14:21, edited 1 time in total.
Fast hur jag kan förmå mig att skriva sydöst i två trådar utan att hjärnans synapser reagerar på att det ligger NORDÖst är för mig ett mysterium. Nordöst, nordöst, nordöst! Kapisch?!
Det är inte alla zoner som är a walk in the park 
Det är ju ganska zontätt där i krokarna, så man måste inte ta zonen varje gång

Det är ju ganska zontätt där i krokarna, så man måste inte ta zonen varje gång

Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
-
- Country: Sweden
Sponsored by EA Sports.... Its in the game... 

Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
LjungaPark iSävsjö ligger inte bra där den är nu,framför ingången till ett privatdrivet hotell.
Den bör flyttas ca. 200m nordost till dammen i strövområdet bakom Kulturhuset. Hamnar då på kommunal mark.
Den bör flyttas ca. 200m nordost till dammen i strövområdet bakom Kulturhuset. Hamnar då på kommunal mark.