Örebro - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Örebro

Post by StarDust »

Nej, det orkar vi inte vänta på. Fixat.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Re: Örebro

Post by MTB »

Har varit ute i (Varwoods) 4gånger nu, både dåligt väder och stjärnklart!

Har ju tagit zonen förut men sista månaden har det inte gått, luren spårar ur totalt varje gång jag kommer dit.
Fått för mig att det börjat strula efter uppdatering?

Image

tappar 3g mottagningen där och sen får jag fullt på edge nätet. (låter som min lurs fel då men iaf) man kan väl turfa på edge nätet också lr?

Vet inte om det kan ha blivit något fel på zonen verkar skumt men ni kan väl undersöka saken.
Har prövat olika roms och radios :/

//MTB
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Örebro

Post by Jojje »

MTB wrote: tappar 3g mottagningen där och sen får jag fullt på edge nätet. (låter som min lurs fel då men iaf) man kan väl turfa på edge nätet också lr?

//MTB
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Ja, det går att turfa på edge, men det går en aning långsammare att ladda information. Jag brukar turfa med 3G avslaget bara för att spara batteri under längre rundor (upp mot en timme mer batteritid).
Men om du vet att det bara finns edge-täckning där så gör du det bäst i att stänga av 3G innan du åker dit, sedan ska du tänka på att turf måste ha startats upp efter att du stängt av 3G. Har du turf igång medan du byter nät så blir det knas.

Och en sak till är att det tar upp mot 10sek mellan "taking zone" och "zone taken" meddelandena. Alltså inte lika fort som med 3G. Får du ändå inte "zone taken", starta om appen och ta zonen igen.
Bara en zon till
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Re: Örebro

Post by MTB »

Får prova igen B-) dock har jag varit där i 15min varje gång och startat om både app /mobilen och nätet

Har inte provat haft edge påslaget från början! Det ska prövas hoppas det är den hemliga kombinationen :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Örebro

Post by Optimus »

Igår var jag och tog "Folkzone" i Örebro igen, första gången efter flytten.

Den kan för all del ligga kvar där den ligger, men zonen måste bli MYCKET mindre om reglerna ska följas !!!
Jag har inget skärmdumps-program men om man liknar zonen vid denna figur:

12
34
5

Så är det endast 5 som ligger på allmänt område, 1-4 ligger alla på en privat tomt (som jag tyckte det såg ut iallafall).
Jag tycker att det kan vara en kul utmaning med små zoner, så det är inget fel, men den bör minskas till bara ytan som är till vänster/väster om P-platserna. Den ytan är en gräsmatta tillhörande flerbostadshuset.
ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Örebro

Post by StarDust »

Zonen är flyttad och jag har även bytt namn för att det ska passa dess nya placering bättre.
Men jag kan för allt i världen inte riktigt förstå din figur...
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Re: Örebro

Post by MTB »

Jag var i Kumla med DewilHolk här om dagen och zonerna Sorbyzone och sourcezone bör flyttas
sourcezone är det nytt hus, zonen är på deras gräsmatta. Sorbyzone var det pågående bygge också :cry:

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Örebro

Post by StarDust »

Fixat.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Tulle
Posts: 5
Joined: 18 May 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Tulle »

Jag var i Askersund i går o tog zoner, märkte då att zonen TRADJAZZ ligger på en privat tomt, ser dock ut som husägaren köpt till mark/utökat sin tomt så den kan ha varit ok tidigare...

Vore bra om någon kan ta bort zonen, eller flytta den så man kan ta den eller utan att gå in i en trädgård...
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Tulle wrote:Jag var i Askersund i går o tog zoner, märkte då att zonen TRADJAZZ ligger på en privat tomt, ser dock ut som husägaren köpt till mark/utökat sin tomt så den kan ha varit ok tidigare...

Vore bra om någon kan ta bort zonen, eller flytta den så man kan ta den eller utan att gå in i en trädgård...
Aj då, fixar till detta.
Flyttad och heter numer PlayerZone

Tack för rapporten!
Hur var de övriga zonerna i Askersund?
Fd världsmästare i TURF
Locked

Return to “Örebro”