Södermanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag tänkte eftersom det var ett kafé där så skulle det vara passande, är det fel så säg till!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
TRL

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by TRL »

Jag tycker personligen att en kyrkogård är en olämplig plats för en zon. Det känns respektlöst..
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Södermanland - Felanmälan

Post by Blabert »

TRL wrote:Jag tycker personligen att en kyrkogård är en olämplig plats för en zon. Det känns respektlöst..
Du får gärna vara lite mer specifik, vilken zon gäller det? Zoner på gravar eller i minneslunder flyttar vi på.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
Guest

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Guest »

Jag syftar på "OldEskil". Den är visserligen inte på någon grav, men likväl på en kyrkogård. Ett ställe jag inte tycker passar för att leka..
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Bara de inte är ovanpå en grav. Du kan ju välja att inte ta den om du känner obehag.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by xorken »

HospiRopeZone i nyköping

Denna zon ligger inne på ett inhägnat dagisområde. Vilket innebär att det blir ganska knepigt att ta denna dagtid då det är fröknar och dagisbarn överallt som tycker man är lite smått mysko om man klättrar över staketet och buggar runt lite med telefonen en stund och sen drar därifrån. Lite peddo-varning.. :P

Förslag på flytt - snett ner till vänster sett på kartan så finns det ett berg med ett klocktorn på, där uppe skulle den kunna ligga. Där stör man ingen om man går upp och det är väldigt fin utsikt där uppe. Denna flytt blir bara något stenkast ifrån så borde inte störa allt för mycket mot tidigare zonförslag.

AllSaintsZone i nyköping

Denna zon ligger mitt i en minneslund på en kyrkogård, i vilken det är cykelförbud. Är väl egentligen inget fel med att gå in här, men känns lite smått respektlös att klampa in bland sörjande människor för att spela ett spel.

Förslag på flytt - man skulle kunna sätta zonen framför ingången till kyrkan istället, det är bara ett stenkast ifrån och det går ändå en bil/cykel/gång väg framför ingången så där stör man ingen.

Annars är allting jättebra! Tack för ett riktigt roligt spel!
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Wallen »

xorken wrote:HospiRopeZone i nyköping

Denna zon ligger inne på ett inhägnat dagisområde. Vilket innebär att det blir ganska knepigt att ta denna dagtid då det är fröknar och dagisbarn överallt som tycker man är lite smått mysko om man klättrar över staketet och buggar runt lite med telefonen en stund och sen drar därifrån. Lite peddo-varning.. :P

Förslag på flytt - snett ner till vänster sett på kartan så finns det ett berg med ett klocktorn på, där uppe skulle den kunna ligga. Där stör man ingen om man går upp och det är väldigt fin utsikt där uppe. Denna flytt blir bara något stenkast ifrån så borde inte störa allt för mycket mot tidigare zonförslag.

AllSaintsZone i nyköping

Denna zon ligger mitt i en minneslund på en kyrkogård, i vilken det är cykelförbud. Är väl egentligen inget fel med att gå in här, men känns lite smått respektlös att klampa in bland sörjande människor för att spela ett spel.

Förslag på flytt - man skulle kunna sätta zonen framför ingången till kyrkan istället, det är bara ett stenkast ifrån och det går ändå en bil/cykel/gång väg framför ingången så där stör man ingen.

Annars är allting jättebra! Tack för ett riktigt roligt spel!
Tack för en bra rapport :)

HospiRopeZone
Förskolor är inte ok men klockstaplar på berknallar är riktigt bra så det fick bli en flytt och namnbyte.

AllSaintsZone
Kyrkogårdar generellt är ok att lägga zoner på men just minneslundar eller på gravar skall undvikas. Då zonen enligt uppgift låg i minneslund och jag inte hittade någon bättre plats på kyrkogården blev det enligt förslag. Jag flyttade den till det lilla torget framför kyrkan. Tror inte bilar får köra in i zonen men med cykel går det bra.
Guest

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by Guest »

StarDust wrote:Bara de inte är ovanpå en grav. Du kan ju välja att inte ta den om du känner obehag.
Tyvärr så kan jag ju inte låta bli. :roll:
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by mortuus »

brukar själv ta en zon som ligger på en kyrkogård som ligger på gångbanan, känner inte det minsta konstigt man gör ju inte direkt något som stör? sen är det massor med folk som använder kyrkogårdar och parker för att gå igenom osv så vad är konstigt att man stannar upp med mobilen i 30sekunder? inget direkt..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Södermanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag har alltid tyckt att det varit något meditativt att passera genom en kyrkogård, tid för kontemplation. Jag förstår inte heller varför det är fel att ta sig genom sådana ställen, bara man visar vördnad. Hur andra människor gör är deras ensak, men det är inte spelet som avgör hur de tar sig förbi.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Södermanland”