Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Vi kanske också ska komma ihåg reglerna: Att det är OK att vissa zoner är mycket lätta att ta och andra väldigt svåra. Tänk ex.vis på de i Stockholm som har zonen på Gröna Lund som man måste BETALA för att kunna ta - helt OK enligt reglerna. Precis som våran Piggyzone och zonen innanför grindarna på Parken Zoo, omöljiga att ta när det är stängt...

Eftersom jag inte tar Turf på "Liv och död" kan jag tycka att det är kul om vi kommer 2st till SkrapanZone samtidigt och den som har tur och får position vinner zonen. Att man får springa runt är inte kul, men heller inte ett skäl att zonen ska flyttas.

Visst skulle jag kunna föreslå ändringar också (ex.vis att MiddlePark får zonen också på "cykelvägen") men känns det genant att cykla upp på gräsmattan så får man väl stiga av cykeln och gå. Skillnaden är när vi får skäll, som vid domkyrkan...

Zoner PÅ grundskol- och dagisgårdar är såklart inte bra, och dem försöker man ta bort enligt de nya reglerna, men ligger hela zonen utanför deras gård ser jag inga problem.

Så tycker jag, och SJÄLVKLART accepterar jag andras åsikter också ! (Att få några zonförslag godkända skulle jag också acceptera... ;-) )
ImageImage
GekkoMan
Posts: 27
Joined: 10 Apr 2012 16:48
Country: Sweden

Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by GekkoMan »

Små cirklar, jimarild, små cirklar.... ;-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Är TessinZone en park eller skolgård? Helt okey för mig då man inte måste in i "parken", fast jag vet inte om jag gör fler besök där lördagskvällar. Jag uppskattade nog knarkarna mindre än dom uppskattade mig, låter dom nog sitta i fred med sina nålar fram över.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Velocipedryttaren wrote:Är TessinZone en park eller skolgård? Helt okey för mig då man inte måste in i "parken", fast jag vet inte om jag gör fler besök där lördagskvällar. Jag uppskattade nog knarkarna mindre än dom uppskattade mig, låter dom nog sitta i fred med sina nålar fram över.

Såg ut som både park och lekplats/skolgård. Gjorde den mindre, då den var närmare 80 meter lång..
Image
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Tessinzone är/var en del av en offentlig park och tillhör inte skolgården, även om barnen kanske lekte där på skoltid.

Prova cykla förbi S:t Iliansskolan en sommarkväll från t.ex Ormwoods till Petersmount. Där kan man bli höga av röken på vägen :mrgreen:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Intressant, just TessinZone har jag varit på väg att felanmäla några gånger. Zonens södra del är den enda plats som det inte befinner sig skolbarn i regelbundet på dagtid. Inte kul att det är knarkare där i krokarna på kvällstid dessutom :-(
Då man har typ max 5 kvm att vistas på fria från skolbarn, skulle jag vilja att zonen görs något större ut över spelplanen söderom, så man kan stå norr om den, samt att zonen utökas sydöst mot bostadshuset. Då kan man med säkerhet stå på den allmänna grusgången runtom bollplanen och slipper ge sig in på skolgården/knarkarkvarten...

Edit: Att göra zonen mindre gör ingen skillnad, man kommer bara in i parken söderifrån, eller från den asfalterade delen av skolgården...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Kollade lite extra nog sist jag var till Tessinzon, det är en bit av den gamla skolgården som blivit parkliknaden med en avgränsning mot den asfalterade skolgården. Zonen skulle bli bättre med Sun Yors förslag.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Japp, SunYour´s förslag om Tessinzone (utökas mot bostadshuset + säkerhetszon på bollplanen) stöds fullt ut !
ImageImage
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Zontjuven »

TessinZone justerad nån meter. Vi vill ju varken störa skolbarn eller andra 8-)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Det där kommer att bli bra det tror jag!

Edit. Funkade kalas, slapp trycka mig mot cykelstället och hoppas det räcker :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västmanland”