Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

neverfree
Posts: 7
Joined: 23 Apr 2012 10:41
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by neverfree »

Gällande "subzone" på Stumholmen börjar byggarbetarna där bli rejält irriterade vilket såklart är onödigt. Om ubåten rä flyttad till flyghangaren så avses byggnaden på bif. bild över Stumholmen (rött). Se även förslag på tillfällig zon (grön) /NFA
Attachments
subzone.png
subzone.png (241.41 KiB) Viewed 4165 times
neverfree
Posts: 7
Joined: 23 Apr 2012 10:41
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by neverfree »

Har även en synpunkt på zonen på Fisktorget. Den är utpekad efter den gamla glasskiosken som brukade finnas där. Vet inte om den "återuppstår" på sommaren? Men annars skulle zonen läggas kring fiskargummanstatyn, lite längre österut på fisktorget, torgets kärna... /NFA
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

neverfree wrote:Gällande "subzone" på Stumholmen börjar byggarbetarna där bli rejält irriterade vilket såklart är onödigt. Om ubåten rä flyttad till flyghangaren så avses byggnaden på bif. bild över Stumholmen (rött). Se även förslag på tillfällig zon (grön) /NFA
Ping zonutläggare! Tyvärr så bygger de om bryggan dit Subzone flyttades.

Jag föreslår istället att lägga Subzone precis väster om entrén till Marinmuseum, markerat med en grön rektangel i bifogad fil.

Att lägga den där neverfree föreslår gör att den kommer alldeles för nära HyperZone.
Attachments
subzone.jpg
subzone.jpg (117.88 KiB) Viewed 4148 times
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
ha:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by ha: »

Jag kan bara hålla med de tidigare turfarna. Snääälla flytta zonen från bryggan
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Ett stort tack för de nya zonerna i Ronneby!

Tyvärr så är jag rätt säker på att SoftCenter-zonen lades på skolgården för Karl-Oskarskolan, men jag ska kolla upp det närmare!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by SunYour »

TurfBlekingeIT wrote:Ett stort tack för de nya zonerna i Ronneby!

Tyvärr så är jag rätt säker på att SoftCenter-zonen lades på skolgården för Karl-Oskarskolan, men jag ska kolla upp det närmare!
Ujuj, bäst flytta zonförslaget ner till bron istället, lyssna lite på det porlande vattnet istället för gapiga ungar :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Grattis Blekinge!

Ni har fått nya zoner, och subzone i Karlskrona heter numera MarinZone och är flyttad!

När får vi se bävrar och vesslor från Karlskrona strömma in?

//ZT
Fd världsmästare i TURF
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

SunYour wrote:
TurfBlekingeIT wrote:Ett stort tack för de nya zonerna i Ronneby!

Tyvärr så är jag rätt säker på att SoftCenter-zonen lades på skolgården för Karl-Oskarskolan, men jag ska kolla upp det närmare!
Ujuj, bäst flytta zonförslaget ner till bron istället, lyssna lite på det porlande vattnet istället för gapiga ungar :)
Snabbt jobbat, tack så mycket!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
mra
Posts: 8
Joined: 13 Apr 2012 10:16
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by mra »

Vet att TurfBlekingeIT tog upp detta tidigare, men [zone]SturköCamp[/zone] ligger inte så lysande mitt inne bland husvagnarna. Var och tog den idag och rekade lite och tycker gott att man flytta den till badplatsen lite söderut.

Om man tittar på satellitbilden över zonen ser man syd(öst) om den en parkering, nordöst om denna parkering ser man betongfundamentet till bryggan, dvs den del som finns kvar året runt.

Mitt förslag är således att flytta zonen dit, då det är ett "publikt" område och inte mitt inne bland husvagnarna. :)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Zontjuven wrote:Grattis Blekinge!

Ni har fått nya zoner, och subzone i Karlskrona heter numera MarinZone och är flyttad!

När får vi se bävrar och vesslor från Karlskrona strömma in?

//ZT
Jag klurar på lämpliga rutter för Bäver/Vessla i Karlskrona och som zonerna på Trössö ligger nu verkar alla relevanta rutter bli 4-5 km. Om man då cyklar i snitt 20 km/h (är det ett rimligt antagande?) så går det åt 12-15 minuter för ren transport.

Med 33 sekunder per zon för mig (GPS-bonus inräknad) så blir det 5,5 minuter att ta zonerna. En bra utmaning alltså!

PS. Det hade ju varit lämpligt att knipa kronan från MrA för att få region lord-bonus, men det vore ett helt företag i sig och jag hade den så mycket förra omgången...

Uppdatering Det gick att ta Bävern i Karlskrona, men det var på sekunden! Om bara servarna kommer igång så ska jag kolla tiden på http://warded.se/turf/beaver.php. Dock fick jag starta om appen ett par gånger, vilket sinkade mig.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Locked

Return to “Blekinge”