Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Zontjuven wrote:
Fidde wrote:
tretton wrote:När får du din zon då? Här verkar vi ju inte få något var iaf. :(
svar* antagligen är det väl mycket att göra nu men angående min zon vet jag faktiskt inte...
Du skickar ett PM till Drassen med ditt önskemål.

Grattis till vinsten, det var spännande in i det sista! :D
Tack så mycket x2! kan säga att det var rätt nervöst i Växjö men med "organiserat kaos" gick det ju faktiskt! :D
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Men vad säger du om fler zoner, zontjuven :-) ?
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Hej!,

Som ni kanske vet så hade vi Kronobergsturfare en liten grillkväll i fredags,vi pratade ihop oss och kom fram till mycket bra saker, de delar som handlar om zoner kommer jag nu ta upp här:

1. I dagsläget finns det många fina rundor att ta i stan för främst cykel men även bil...Det är väldigt bra men vår tanke var en alternativ runda som skulle funka bra för både folk som kommer från stan och utanför. Platsen vi pratar om har inga zoner just nu men skulle kunna bli en fin runda. Det är nämligen elljus spåret vi pratar om. Finns en lagom runda på en halv mil där man varken får köra bil eller cykla. vi tror att detta skulle kunna få fler bilturfare att röra på sig och cykelturfare skulle kunna få en mer allsidig träning, ja även gåturfare skulle nog gilla rundan. starten skulle då vara vid norrastugan och jag vet att Tretton har satt upp reklam längs hela rundan. Skulle det bli något skulle man nog kunna fixa några lappar vi zonerna också med typ "take the zone" eller liknande kanske zon namnet,qr-kod...rundan har Ni här: http://kartor.eniro.se/m/9EWP6

Ett förslag skulle kunna se ut så här...Imagejag tror det kan behövas lite zoner för att det ska kännas lockande,typ 5-7 minst med jämt avstånd,man får ju räkna in att det är med benen och inte cykel eller liknande man tar sig fram, d.v.s en halv till en km avstånd per zon vore lagom...,ja 5 km och 9 (8,7,norrastugan finns ju redan) zoner kanske inte vore för konstigt...(bara min personliga åsikt)

2.Förövrigt är vi även inne på mitt spår,det jag skrev om tidigare i tråden med zoner utåt teleborg och Groovyzone Något nytt som däremot togs upp var en eller två zoner mellan biskopshagen, bild på alla förslag mot teleborg Groovy och biskopshagen kommer här:

Image
En liten närmare titt här(börjar från vänster)
Image
Tretton har även lag till ett förslag"OnTheGroovyWay" det borde finnas fler där...
Image

Image
Togs även upp att man skulle kunna göra ett fint stråk med zoner från Growsands till Evedalcamp följt av KronoCastle och tillbaka. Blider med förslag kommer här:
Image
Image

Eftersom ni påpekat att det kan underlätta ert arbete om vi diskuterar själva först gjorde vi detta och detta är det samlade resultatet med zon idéer och namn förslag.

Mvh Kronobergsturfarna
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Många fina kartor, ett litet påpekande bara: Vi kan bara göra zoner med max 13 tecken i. Så vill ni ha smarta namn på era zoner utan att zonutläggaren ska skriva om de så får ni tänka till en gång extra.

Turfa på!
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

tomtebloss wrote:Många fina kartor, ett litet påpekande bara: Vi kan bara göra zoner med max 13 tecken i. Så vill ni ha smarta namn på era zoner utan att zonutläggaren ska skriva om de så får ni tänka till en gång extra.

Turfa på!
Okej, får ta en titt på de namn som överskrider 13 tecken då, kan komma innom kort:D
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Nu finns även förslagen på en Google Maps-karta, för att se det lite lättare. Ni hittar kartan under länken: http://goo.gl/maps/zIlC (PS.Om man kan sätta namn på förslagen, säg då gärna hur man gör :) )
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by AceIsAngry79 »

Ser kanon ut.
Image
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by AceIsAngry79 »

Nu har det gått ett par veckor sedan Fidde o Tretton kom med både kartor o förslag med nya zoner.

Måste väll finnas utrymme nu i växjö att få flera zoner? :D
MVH

Ace
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by SunYour »

Dålig kamp om vattenzonen tyckte jag, så nu får ni ta och kämpa på lite nu när den fått en ny placering!
K?

:)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

SunYour wrote:Dålig kamp om vattenzonen tyckte jag, så nu får ni ta och kämpa på lite nu när den fått en ny placering!
K?

:)
Japp, blir jättebra, tack! :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Kronoberg”