Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Skywriter wrote:Westmount
Ett gränsfall då den ligger på en lekplats. Det verkar som om lekplatsen är så tråkig att alla barnen håller till på en annan som ligger en bit bort vilket gör den ok i mina ögon. Zonen dock så liten att en dålig GPS-dag så hoppar positionen från ena sidan av zonen till den andra. Gör zonen dubbelt så stor så blir den ok.
Ja, en annorlunda lekplats kan man säga... den där zonen har jag besökt, och det var rätt tomt där... ligger väl en skola eller nåt precis bredvid. Flyttade upp den ett snäpp till cykelkorsningen istället...
Skywriter wrote:Perzone
Hela zonen är en enda stor grushög. Inte så jättekul men ingen katastrof.
Mmm, inte jättekul zon, men den får ligga kvar...
Skywriter wrote:Longsbridge
Meningslös placering av zonen. Jag fick gå av cykelbanan och ner i diket för att kunna ta den. Jag har inget emot att vissa zoner kräver lite terrängkörning men när allt som krävs är att man bara ställer sig i diket känns det meningslös. Känslan av meningslöshet ökade dessutom när själva parken, som var jättefin med damm och allt, ligger typ 100m sydväst om zonen.
Du är inte förstut att klaga på den zonen, och föregående zonklagerska föreslog också dammen, så nu får det bli en flytt dit!
Skywriter wrote:StopAndRead
Rolig zon men för liten. Jag hade ingen bra GPS-dag idag så jag kunde inte läsa skylten och ta zonen samtidigt :(
Gör det lite större så blir den bra
Nu är den lite större, så får du möjlighet att läsa i lugn och ro... i alla fall en sisådär 25-40 sekunder :)

Ut och testa... skickade ut ett litet klurigt lockbete också :) förhoppningsvis inte på en byggarbetsplats...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
hemligsomfan
Posts: 2
Joined: 28 May 2012 10:31
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by hemligsomfan »

castlezone är tämligen svårtagen om man inte kan muta någon i Högvakten.

Lyckades dock i början av förra rundan, efter 1,5 månaders planering. Dagen efter hade dock någon tagit zonen av mig. Antagligen med spoofade GPS-koordinater?

Kanske flytta ner zonen till kajen istället, området runt statun där vore lämpligt.

Gullmarzone skulle med fördel kunna utökas till att inefatta hela busstorget och inte bara mitten perrongen. Dåliga GPS-dagar kan lurem tycka att jag står mitt ute på vägen, delvis p.g.a. Plåttaken över hållplatserna.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Wallen »

castlezone är tämligen svårtagen och det skall den vara tycker jag. Har varit upp tidigare mer än 1 gång tror jag dessutom....

Gullmarzone - Gjorde liten justering men inte någon större.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Stockholm - Felanmälan

Post by Blabert »

Castlezone är bara tillgänglig under sommaren, samma med tex zonen på grönan.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Har nu tagit HighEnergy ett antal gånger och måste nu till sist felanmäla den.

GPS:en beter sig mycket underligt här, kanske för den extremt höga mängden elutrustning, vad vet jag?
Dels ligger den bredvid en jättestor växelstation och dessutom direkt under en kraftledning.

Mitt förslag är att flytta den 50 meter rakt västerut till cykelbanans Y-korsning på kartan. Då ligger den lika nära växelstationen men inte under kraftledningen.
Fd världsmästare i TURF
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Vad hände med min felanmälan på AlbyMarina?
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Wallen »

Zontjuven wrote:Har nu tagit HighEnergy ett antal gånger och måste nu till sist felanmäla den.

GPS:en beter sig mycket underligt här, kanske för den extremt höga mängden elutrustning, vad vet jag?
Dels ligger den bredvid en jättestor växelstation och dessutom direkt under en kraftledning.

Mitt förslag är att flytta den 50 meter rakt västerut till cykelbanans Y-korsning på kartan. Då ligger den lika nära växelstationen men inte under kraftledningen.
Flyttade den 50m västerut...
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Wallen »

tomtebloss wrote:Vad hände med min felanmälan på AlbyMarina?
Ignorerar dig med flit ;)
Fixat :D
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Skywriter wrote: NorthMedow
Den ligger inne mellan hus och jag tror att en stor del av zonen till hör husens trädgårdar. Det kändes inte alls rätt att gå in där och försöka ta den. Det slutade i att jag struntade i att ta den. Mitt förslag är att flytta den till grusplanen som ligger precis bredvid. Jag vet att fotbollsplaner ofta är dåliga platser för att lägga zoner men den här såg ut att vara rätt så oanvänd. För att göra zonen ännu bättre tycker jag att den även ska inkludera gångvägen som går bredvid.
Sent svar, men det blir avslag här... Den zonen tillhör väl kategorin lite drygare zoner :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Vill felanmäla zonen Nälsta i Vällingby. Den är trekantig och i minsta laget...

Ett förslag på kort flytt vore att göra den större och gärna inkludera den lilla fina cykelbanebron över ån 2 meter norr om zonen.
Att zonen heter Nälsta är lite konstigt då området Nälsta ligger Nordost om fältet. Fältet är förövrigt en stor hundgård där man inte behöver ha hunden kopplad. Unleached alltså ;-)

/ZT
Fd världsmästare i TURF
Locked

Return to “Stockholm”