LoneDog wrote:Jag kör i promode läs min första tråd.
Oops, var lite snabb i svängarna där.
mortuus wrote:ja så är det, vet ej varför man tycker ju om nåt så är det väl bra med offline stöd, men endast i google maps tydligen
Om jag förtstått rätt så kan man inte cachea själva satellitbilderna ens i gmaps, det är endast kartläget som gäller, men jag kan ha fel. Om det nu är så, så är det inte aktuellt för Turf heller då det är meningen att satellitkartan ska vara det främsta i Turf, promode i andrahand.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
jodå cache kartor offline funktionen kom förra sommaren eller nåt det funkar utan problem men tydligen allt utanför googles eget så är det tvärstopp...
Kom upp till 250mb fast jag inte kört speciellt mycket har haft samma problem förut.
I bland när jag tar en runda så strular det vid varje zon. När tiden för take over är klar så hänger det sig och wait rutan blir kvar i ca 30 sekunder sen blir zonen grön (utan att zone taken hörs/syns) helt plötsligt tror det är då den dränerar data? (vad jag tror)
En funktion jag saknat är möjligheten att använda kartor istället för satellitbilder. Det skulle spara en hel del data i icke-pro-mode.
Iofs löser det inte det generella problemet att turf käkar mycket data, men totala datamängden skulle definitivt går ner i kartläge isf sat-läge, om man ibland vill kunna se omgivningarna runt en zon för att lokalisera sig.
Dessutom är det lättare att läsa kartor i fullt dagsljus, vilket också är en fördel.
laser wrote:En funktion jag saknat är möjligheten att använda kartor istället för satellitbilder. Det skulle spara en hel del data i icke-pro-mode.
Iofs löser det inte det generella problemet att turf käkar mycket data, men totala datamängden skulle definitivt går ner i kartläge isf sat-läge, om man ibland vill kunna se omgivningarna runt en zon för att lokalisera sig.
Dessutom är det lättare att läsa kartor i fullt dagsljus, vilket också är en fördel.
laser wrote:En funktion jag saknat är möjligheten att använda kartor istället för satellitbilder. Det skulle spara en hel del data i icke-pro-mode.
Även i denna tråd har det tagits upp.
Alla med svaret "Nej, det blir ingen vanlig karta i turf då det förstör turf-känslan"
Men jag håller med dig, det skulle spara data. Att lägga kartan på cache är ju ett alternativ, men där sätter google stopp för oss med deras regler om att tredjepart inte får spara deras satellitbilder.
Ibland önskar jag också andra slags kartor än bara satellit, ibland laddar dom väldigt länge, användarna ska kunna välja vad dom vill ha för karta beroende på vilket internet man har osv.. många har ju med begränsat antal gigabyte varje månad bara och turf kan äta väldigt mycket om man är aktiv.