Förslag på förbättring

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Amazon
Posts: 1
Joined: 02 Jun 2012 02:12
Country: Sweden

Förslag på förbättring

Post by Amazon »

Hej,
Jag är ganska ny här men har ett förslag till utvecklingen av appen. Jag har bara 1GB surf per månad och enligt min mobil så drar Turf mest datatrafik. Kan inte Ni fixa så att man kan ladda ner alla kartor så man har de på mobilen? Min Navigon-navigator drar knappt någon datatrafik alls men det är bara för att jag har alla kartor i mobilen. Tacksam för svar!
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förslag på förbättring

Post by mortuus »

Jag röstar för vanliga kartor som man redan har cachade, detta har tjatats om många gånger men tydligen så är det bara satelittkartor som gäller för turf vilket är trist.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Witasp
Posts: 12
Joined: 20 Sep 2011 21:40
Country: Sweden

Re: Förslag på förbättring

Post by Witasp »

Jag fick precis hjälp att hitta Warded och det ligger ju en skatt där som borde gå att trycka in på turfgame.com istället? Det skulle vara kul att se alla dessa topplistor tillsammans med de andra. Det skulle göra det möjligt att spela spelet på andra sätt än att bara jaga poäng.

En sak saknar jag dock: en karta så att man kan se vilka zoner man tagit, som "show on map" under statistics i appen. Mitt nöje är nämligen att samla unika zoner. Jag har inte tid att jaga poäng och att kunna se vilka man tagit på turfgame.com skulle vara fantastiskt.

Tack för ett fantastiskt spel och tack alla ni som placerar ut zoner på spännande ställen som man aldrig någonsin hade besökt om det inte var för er!

/Witasp
Witasp
Posts: 12
Joined: 20 Sep 2011 21:40
Country: Sweden

Re: Förslag på förbättring

Post by Witasp »

Witasp wrote:Jag fick precis hjälp att hitta Warded och det ligger ju en skatt där som borde gå att trycka in på turfgame.com istället? Det skulle vara kul att se alla dessa topplistor tillsammans med de andra. Det skulle göra det möjligt att spela spelet på andra sätt än att bara jaga poäng.

En sak saknar jag dock: en karta så att man kan se vilka zoner man tagit, som "show on map" under statistics i appen. Mitt nöje är nämligen att samla unika zoner. Jag har inte tid att jaga poäng och att kunna se vilka man tagit på turfgame.com skulle vara fantastiskt.

Tack för ett fantastiskt spel och tack alla ni som placerar ut zoner på spännande ställen som man aldrig någonsin hade besökt om det inte var för er!

/Witasp
Det skulle också vara kul att kunna se andras unika zoner på karta.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Förslag på förbättring

Post by tomtebloss »

Witasp wrote:Det skulle också vara kul att kunna se andras unika zoner på karta.
Sådana förslag finns redan, så turfcrew vet om det.
AggiesTeem
Posts: 7
Joined: 14 Jul 2012 10:18
Country: Sweden

Re: Förslag på förbättring

Post by AggiesTeem »

Turf Appen drar enormt med batteri så ett förslag skulle vara att Ni lägger ut koordinaterna för zonerna (mitten av) så man kan lägga upp dom i sin GPS mm.
Just nu håller jag på att (FÖR HAND) lägga in dom i Google Earth villkaen tar enorm tid och man missar ofta någon eller några Zoner.

Jag vet inte om det finns GPX filer att hämta men som jag har sett finns det ingen i dagsläget.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Förslag på förbättring

Post by LoneDog »

AggiesTeem wrote:Turf Appen drar enormt med batteri så ett förslag skulle vara att Ni lägger ut koordinaterna för zonerna (mitten av) så man kan lägga upp dom i sin GPS mm.
Just nu håller jag på att (FÖR HAND) lägga in dom i Google Earth villkaen tar enorm tid och man missar ofta någon eller några Zoner.

Jag vet inte om det finns GPX filer att hämta men som jag har sett finns det ingen i dagsläget.


Så som jag förstår så är det turfs struktur att det drar mycket batteri.

Men tänk efter gärna, den håller koll på var andra motspelare är, vilka zoner som tas samt din position om du kör med gpsn på.
Så jag skulle nog rekommendera dig att skaffa större batteri.

Eller gör som jag, kör med en galaxy tab 7"
den har typ tre gånger mycket batteri tid.

Kör du med en liten billig sony ericson xperia så kan man bara säga att det kostar att ligga på top.

Man får anpassa sig ;)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Förslag på förbättring

Post by kaninmage »

Turfar med en S2:a.

Längre rundor (över 3h) har jag med mig nedanstående extrabatteri, fungerar utmärkt.

http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... mah-p91854

/kaninmage
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Förslag på förbättring

Post by pobe »

Vet inte om jag missat något i app:en men jag skulle tycka det var behändigt om det gick att (enkelt) deaktivera GPS:en innefrån app:en. För mig verkar det som om det måste göras utanför app:en? Det blir ett par/tre knapptryckningar vilka kan vara ödesstigra när traffiken är tätt och farten hög ;)

Helst skulle jag också vilja kunna slå av konfirmations dialogerna.
Aktiveringen är föredömlig med undantag för konfirmations dialogen.
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Post Reply

Return to “Allmänt”