Vattendjur

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Granbrott
Posts: 8
Joined: 16 May 2012 09:09
Country: Sweden

Vattendjur

Post by Granbrott »

GRANBROTT
..måste ju bara få visa upp mig i våtdräkt (OK, lite fusk, men det är buret i träningssyfte) när jag plockar Aquamedal i Långsjön, till min lilla (än så länge) samling av medaljer. Detta med tanke på att dem flesta zonerna i vattendrag lyser gult i Stockholmsområdet. Uppmanar därför fler att börja simma ut i plurret o plocka zoner.

Vattnet var behagligt o det var nästan vindstilla dagen till ära. Lätta krusningar på ytan gjorde simturen till en härlig tur. Mobilen hade jag i en plastpåse, omsluten med silvertjep, hela paketet undanstoppad i en fleecemössa. Hade ingen aning om jag plockat zonen förrän det bekräftades på Långsjöbryggan, där jag tog nästa zon, som bonus bara av farten! Tre tonårstjejer som solade (!? mulet just då) på bryggan kunde inte sluta fnittra när jag dök upp vid bryggan iklädd vintermössa... haha. De var modiga nog o ta sig ett dopp, när jag drog iväg tillbaka till Långsjö badstrand, en tur sammanlagt på ca 1500m.

Så nu är det du läsare som ska göra om min bedrift. Var ett vattendjur o ta en tur ut till en zon ute i plurret. Skönt med en Aquamedal på "spiselhyllan".
LONGLAKE
Attachments
Vattendjur2012-06-21.gif
Vattendjur2012-06-21.gif (103.24 KiB) Viewed 2408 times
Last edited by Granbrott on 21 Jun 2012 22:34, edited 3 times in total.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vattendjur

Post by Zontjuven »

Granbrott wrote:..måste ju bara få visa upp mig i våtdräkt (OK, lite fusk, men det är buret i träningssyfte) när jag plockar Aquamedal i Långsjön, till min lilla (än så länge) samling av medaljer. Detta med tanke på att dem flesta zonerna i vattendrag lyser gult i Stockholmsområdet. Uppmanar därför fler att börja simma ut i plurret o plocka zoner.

Vattnet var behagligt o det var nästan vindstilla dagen till ära. Lätta krusningar på ytan gjorde simturen till en härlig tur. Mobilen hade jag i en plastpåse, omsluten med silvertjep, hela paketet undanstoppad i en fleecemössa. Hade ingen aning om jag plockat zonen förrän det bekräftades på Långsjöbryggan, där jag tog nästa zon, som bonus bara av farten! Tre tonårstjejer som solade (!? mulet just då) på bryggan kunde inte sluta fnittra när jag dök upp vid bryggan iklädd vintermössa... haha. De var modiga nog o ta sig ett dopp, när jag drog iväg tillbaka till Långsjö badstrand, en tur sammanlagt på ca 1500m.

Så nu är det du läsare som ska göra om min bedrift. Var ett vattendjur o ta en tur ut till en zon ute i plurret. Skönt med en Aquamedal på "spiselhyllan".

Riktigt bra!!
Grattis!

:-)
Fd världsmästare i TURF
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Vattendjur

Post by AceIsAngry79 »

Kanon bra jobbat
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vattendjur

Post by Drassen »

gillart!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
agis
Posts: 2
Joined: 21 Jun 2012 23:26
Country: Sweden

Re: Vattendjur

Post by agis »

Riktigt imponerande, och inspirerande för den delen! Idag var min första dag i den här världen och är helt såld. Får se om man kan hålla motivationen uppe :)
Lycklig ägare av en vit HOX.
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vattendjur

Post by Zontjuven »

08agge wrote:Riktigt imponerande, och inspirerande för den delen! Idag var min första dag i den här världen och är helt såld. Får se om man kan hålla motivationen uppe :)
83 takes första dagen är riktigt bra det med, fortsätt på det sättet så kan du leka med dom stora turfarna snart :-)

Uthållighet är en dygd!

Du snodde tillbaka Gamla stan sen igen..... bra, så skall det vara!
Fd världsmästare i TURF
agis
Posts: 2
Joined: 21 Jun 2012 23:26
Country: Sweden

Re: Vattendjur

Post by agis »

83 takes första dagen är riktigt bra det med, fortsätt på det sättet så kan du leka med dom stora turfarna snart :-)

Uthållighet är en dygd!

Du snodde tillbaka Gamla stan sen igen..... bra, så skall det vara!
Tack! :)
jo det förstår jag verkligen! Men tävlingsmänniska som man är så har jag en känsla av att jag kommer fastna iaf. Ska nu ställa klockan så jag hinner med en runda imorgon innan midsommarfirandet.
Lycklig ägare av en vit HOX.
Image
Post Reply

Return to “Stockholm”