Tänkte ge mig på att felanmäla lite själv och inte bara fixa zoner i andra regioner....
Housepark
Ligger egentligen ok även om man oftast måste cykla ut i det höga gräset med insprängda brännässlor mm. Det vore dock trevligare att flytta zonen så att den relativt nya brygga som går ut i ån just här kommer med. Bryggan ligger vid södra änden på zonen så om man tar och låter cykelvägens vinkel vid södra delen av zonen (egentligen en cykelvägkorsning) bli ett hörn och sen drar zonen utmed cykelvägen i varje riktning en liten bit och sedan ut i vattnet s det blir en 5 kantig zon så blir det nog bra.
Passar även på att föreslå en zon söder om nämnda zon precis söder om Esplanadbron i den triangel som är mellan cykelvägarna och som är mellan en parkering och ån. Här står ett nytt "konstverk" som är som en stor kub gjort av tegelsten eller liknande. Namn på zonen skulle kunna vara AlcoCube då A lagarna ofta håller till vid den nya fina brygga som går ut i ån här. Men att ge sig ut på en brygga bland 10 talet A-lagare kanske inte är så kul....
VillageGround
Fått zonen flyttad tidigare men inte dit jag ville.... nu ligger den på en parkering så man behöver inte ens slå av motorn om man kommer med bil. Dessutom kommer man bakom klubbstugan och missar den fina utsikten. Mao flytta gärna zonen till gräsmattan sydost och direkt anslutning till klubbhuset. Då får man både bättre utsikt och måste gå ur bilen. Inkludera också gångvägen som går till höger för att slippa onödigt slitande på gräsmattan.
ScarePark
Ligger på en lekplats. Kanske ingen jätteaktivitet iof men ändå... gräsmattan precis norr om zonen är ledig.
Jönköping - Felanmälan
Moderator: Zonemakers
Re: Jönköping - Felanmälan
Justerade för bättre turfing!Wallen wrote:Tänkte ge mig på att felanmäla lite själv och inte bara fixa zoner i andra regioner....
Housepark
VillageGround
ScarePark
Fd världsmästare i TURF
Tackar 
VillageGround blev dock fortfarande möjlig att ta från bil då den södra av vägarna i zonen är just för bilar upp till den parkering där zonen låg förr. Utsikten lär dock bli finare. Hade hoppats på mer till höger i andra ändan på huset för att bilzontagande skulle bli omöjligt eller iaf svårare

VillageGround blev dock fortfarande möjlig att ta från bil då den södra av vägarna i zonen är just för bilar upp till den parkering där zonen låg förr. Utsikten lär dock bli finare. Hade hoppats på mer till höger i andra ändan på huset för att bilzontagande skulle bli omöjligt eller iaf svårare
LarsAgne har en poäng här, flytta zonen en aning nordöst vid spegeldammen så hamnar den både bättre rent estetiskt och på kommunal mark istället för en tråkig mossmatta framför entren till ett hotell.LarsAgne wrote:LjungaPark iSävsjö ligger inte bra där den är nu,framför ingången till ett privatdrivet hotell.
Den bör flyttas ca. 200m nordost till dammen i strövområdet bakom Kulturhuset. Hamnar då på kommunal mark.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Tranforest tillhör just nu Jönköping... borde väl tillhöra Östergötland? Ligger i Ydre komun som är en del av Östra götaland.
Tranås är visserligen närmsta stad och ligger i Jönköpings län men läns och landskapsgränsen är mellan Tranås och Tranforest tror jag.
Zonen skall förövrigt vara rätt jävlig att ta enligt de som varit där men det är ju bara en upplevelse så jag vill inte flytta den!
Tranås är visserligen närmsta stad och ligger i Jönköpings län men läns och landskapsgränsen är mellan Tranås och Tranforest tror jag.
Zonen skall förövrigt vara rätt jävlig att ta enligt de som varit där men det är ju bara en upplevelse så jag vill inte flytta den!
Tekniskt har du nog rätt men som du säger - det viktigaste är att den inte flyttas! Zonen är svår på alla bra sätt.Wallen wrote:Tranforest tillhör just nu Jönköping... borde väl tillhöra Östergötland? Ligger i Ydre komun som är en del av Östra götaland.
Skulle den överflyttas regionsmässigt kan jag bara tacka för en extra region "gratis" då jag redan tagit den en gång.
Sen vill jag gärna väcka lite uppmärksamhet kring min tidigare fundering angående LjungaPark som fortfarande går utan åtgärd eller svar från zonutläggare.
*Edit: annat ordval.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Du får nog vackert åka dit igen om du ska få regionen, här får man inget gratis, bara när zonläggarna råkat välja fel region av misstag...Dacop wrote:Skulle den överflyttas regionsmässigt kan jag bara tacka för en extra region "gratis" då jag redan tagit den en gång.
Vid byte av region på en zon så justeras inte takes i det förflutna.
Tog pentacitymedaljen på det viset genom att ta en zon som låg bara några hundra meter hemifrån. Så fick det inte gå till, så jag skickade ett PM till drassen för att dra tillbaks medaljen.... Jag har dock tyvärr glömt var jag tog medaljen sedan "på rätt sätt" någon månad senare

Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Du verkar ha fel - innan flytten hade jag sex regioner och nu har jag sju.SunYour wrote:Du får nog vackert åka dit igen om du ska få regionen, här får man inget gratis, bara när zonläggarna råkat välja fel region av misstag...Dacop wrote:Skulle den överflyttas regionsmässigt kan jag bara tacka för en extra region "gratis" då jag redan tagit den en gång.
Vid byte av region på en zon så justeras inte takes i det förflutna.
Tog pentacitymedaljen på det viset genom att ta en zon som låg bara några hundra meter hemifrån. Så fick det inte gå till, så jag skickade ett PM till drassen för att dra tillbaks medaljen.... Jag har dock tyvärr glömt var jag tog medaljen sedan "på rätt sätt" någon månad senare
Sen är det så att zonen har alltid funnits i Östergötland men tillhört region Jönköping av någon anledning. Mitt aningen skämtsamma påstående om att få något gratis var således felaktigt då jag istället fått vänta på att retroaktivt få en region som jag för länge sedan besökt. Jag har också felrapporterat zoner som tilldelats fel regionstillhörighet och i efterhand "blivit av" med regioner som jag i ärlighetens namn aldrig besökt. Tursamt nog har sådana misstag aldrig genererat en medalj.
Ontopic: Tack för justeringarna.
Åhå, tur att nåt justeras automatiskt på rätt sätt då vad det verkar. Kan ju hända att det gjorts en liten justering i serverkoden just map detta för att undvika manuellt pill 

Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm