Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Wallen »

Westeras wrote:
Wallen wrote:Frustration... när jag äntligen skaffat en cykel att lunchturfa med så hinner jag inte med mer än 2 rundor förra veckan innan jag tappade bort cykelnykeln. Har letat snart överallt där jag kan ha lagt den eller tappat den men den förblir borta så nu har jag en turfcykel stående vid jobbet som jag inte kan använda :(
Leta där du tror den inte är ;)

kunde inte låta bli, ursäkta :mrgreen:
Har äntligen hittat nykeln och den låg en bit från cykeln på marken.... men nu kan jag äntligen lunchturfa med cykel igen :) Hoppas på uppehållsväder idag... iaf vid lunchtid.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by tomtebloss »

SunYour wrote:...Men skam den som ger sig.... Efter några minuters trampande fram och tillbaka i den blöta myren i försök att komma tillräckligt långt ut utan att plurra så blev den min!...
Räcker det med gummistövlar för att ta den eller är det fullt fiskeställ som gäller? Kanske inte springer så många där ute så du tog den helnäck?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Frustrationstråden

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote:Jajjamensan, en fullständigt osympatiskt trevlig zon. Det tog väl en evighet att ta den. Fullständigt frustrerande när man går så långt ut i myren det går och inser att det saknas flera meter...
Men skam den som ger sig.... Efter några minuters trampande fram och tillbaka i den blöta myren i försök att komma tillräckligt långt ut utan att plurra så blev den min! :)

Det var uppehåll när jag åkte ut. När jag klev innanför dörren hemma så började regnet åter smattra...
dags att hyra helikopter :lol:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by SunYour »

tomtebloss wrote:Räcker det med gummistövlar för att ta den eller är det fullt fiskeställ som gäller? Kanske inte springer så många där ute så du tog den helnäck?
Det gick bra med dessa, lädret i det närmaste mättat, men torra strumpor i alla fall :-)
Attachments
Skor.jpg
Skor.jpg (203.58 KiB) Viewed 2866 times
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Frustrationstråden

Post by Nattkryp »

Jag låter denna tala för sig själv, frustrationsmässigt.

Men, jag ångrar det inte för en sekund.




(tror inte youtubetaggen fungerade. Vad gör jag för fel?)

Direktlänk till youtube: http://www.youtube.com/watch?v=0O7jBU3MR-0
Last edited by Nattkryp on 30 Jun 2012 18:36, edited 1 time in total.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by tomtebloss »

Du ska bara skriva 0O7jBU3MR-0 mellan taggarna för att det ska fungera. Resten lägger den dit själv.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Frustrationstråden

Post by Nattkryp »

tomtebloss wrote:Du ska bara skriva 0O7jBU3MR-0 mellan taggarna för att det ska fungera. Resten lägger den dit själv.
Ahhh! Tackar :). Nu funkar det bättre.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Frustrationstråden

Post by Leffman »

Pust... Orka ta mina zoner så att dom blir gröna imorgon :cry:
Last edited by Leffman on 09 Jul 2012 08:52, edited 1 time in total.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Frustrationstråden

Post by StarDust »

Nattkryp wrote:Jag låter denna tala för sig själv, frustrationsmässigt.

Men, jag ångrar det inte för en sekund.

Hihi, det är nog mig du ska slå när det gäller uppkomsten av den zonen. Själv har jag tagit den ett par gånger och är en av mina favoriter, men jag brukar ta bilen dit. Jojje filmade den här för länge sedan, han var nog den första som tagit zonen:
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by zoega »

Faluforest, zonen från helv***
Det här är en zon som skiljer pojkarna från männen!
Första gången jag tog den gick jag in från fel ställe, dvs det ställe som såg enklast ut på kartan. Det tog 1½ timme att ta den då det kan vara svårt att få GPSlåsning inne i snårskogen, det går nästan inte att ta sig fram genom växtligheten, jag fick lämna cykeln och 20 minuter gick åt att leta reda på den igen, jag vurpade i ett brännässlehav, gick/cyklade vilse när jag försökte hitta en genväg, gjorde en supervurpa när det plötsligt dök upp en asfalterad väg(missade att det var ett dike...), kom försent till jobbet med blodet rinnande och trasiga kläder.

En riktigt bra zon!

Nu har jag hittat vad som förmodligen är den enda vägen in till zonen och kan ibland cykla ända in, MEN... den vägen går genom två enorma hav av brännässlor!
Det var ett tag sedan jag tog den sist,beroende på att den är så jobbig att ta och att bernt brukar plocka av mig den efter någon timme...

Nåväl, nu skulle den tas! Valde en tid efter en tids hårt regn, tänkte att regnet skulle ha slagit ner nässlorna lite :idea:
När jag lämnade asfalten stannade jag för att klä på mig, långa tjocka regnbyxor, långa riktigt tjocka strumpor, rejäl regnjacka med dragkedjan uppdragen till hakan, tjocka handskar, skyddsglasögon och en mössa.
Sedan gav jag mig in i eländet, det finns en stig i början, och här upptäckte jag att min plan om att regnet skulle slå ner växtligheten verkade fungera! småträden hade böjt sig in över stigen och jag var tvungen att trassla mig igenom till fots och släpa cykeln efter.
En bit in blir det cykelbart igen och jag hoppar på. kommer straxt fram till första fältet med brännässlor och ser att de inte är det minsta nerslagna av regnet, tvärtom är de högre än någonsin! Tvekar en stund om det verkligen kan vara värt att ta denna zon...
Syns inte minst antydan till stig genom nässlorna så jag siktar på ett träd på andra sidan och tar fart, hoppas att jag inte ska köra på något som orsakar en vurpa, går rejält tungt! kommer ut på andra sidan svänger runt några träd och plöjer genom det andra mindre havet av nässlor och lyckas cykla ända in dit där jag brukar kunna ta zonen. GPS'n bråkar lite och jag får "springa" omkring lite innan jag får zonen.

Sen ska jag tillbaka igen, och jag har insett att min skyddsutrustning inte är tillräcklig, det svider och gör ont lite här och där...
Vid första brännässlefältet stannar jag. Har ingen lust med det här! Petar in en snus, tar ett par bilder, funderar på att ringa efter helikopter :roll:
Image
Tänk på att jag har en stor cykel med ganska högt styre och att det här är de lägre brännässlorna...

Image
Här syns stigen som jag gjorde på vägen hit... Genom det lilla låga brännässlefältet

Jag kom ut så småningom. Massor med grönsaker hängande i cykeln, blöder lite på ena vaden av någon anledning, svider på halsen, ben, händer o armar efter brännässlorna, blöt. Nöjd.
funderar hur jag ska klä mig om jag måste ta den igen...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”