Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämplig zon

Post by Arias »

och hur gör vi med byggarbetsplatser som vi inte vet eller kan se vad de bygger och hur länge det kommer hålla på ?
Image
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by simonarvestrand »

Arias wrote:och hur gör vi med byggarbetsplatser som vi inte vet eller kan se vad de bygger och hur länge det kommer hålla på ?
berätta gärna när det händer saker om det ser ut att bli nått stort av det så får vi ta beslut om vi ska flytta eller ta bort zonen
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
FarbrorBanan
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2010 02:38

Re: Olämplig zon

Post by FarbrorBanan »

Malmö:

Johanneszone - Innanför stängsel för de bygger om
Parkpark - Innanför stängsel men den går att komma åt om man vågar
Royalprince - Ligger i en innergård som man inte kan komma in på

Triangelzone - GPSn på min telefon buggar nästan alltid ut på just denna zonen. Jag tror det kan bero att signalerna studsar mot den höga glasbyggnaden precis över gatan. 2/3 gånger kan jag helt enkelt inte ta den... men det kan ju bara vara min telefon som har dålig GPS. HTC Wildfire.
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämplig zon

Post by Zkeeter66 »

Kom på i dag att sundhaga i sundsvall är minst sagt olämplig..
Zonen ligger på en inhägnad dagisgård. Man når den om man hänger vid staketet, men kanske inte så lämpligt att stå där och hänga lite nu och då med en telefon i näven...... :?
Risk för att dom kanske ringer farbror blå.
Bör med andra ord tas bort...
Cyanide
Posts: 4
Joined: 05 Nov 2010 06:01

Re: Olämplig zon

Post by Cyanide »

Zkeeter66 wrote:Kom på i dag att sundhaga i sundsvall är minst sagt olämplig..
Zonen ligger på en inhägnad dagisgård. Man når den om man hänger vid staketet, men kanske inte så lämpligt att stå där och hänga lite nu och då med en telefon i näven...... :?
Risk för att dom kanske ringer farbror blå.
Bör med andra ord tas bort...
Gå dit när dom stänger, eller har stängt? :)
Helger eller efter 18.
User avatar
Passar
Posts: 14
Joined: 07 Nov 2010 18:37
Country: Sweden
Location: Ängelholm

Re: Olämplig zon

Post by Passar »

På tal om olägliga platser.
var i Malmö idag och tycker zonen inne på folketspark är dum, den är inhägnad och de sår nytt gräs så jag lät den vara. Borde flyttas över till scenen eller förstoras så man inte behöver klättra och förstöra gräset.
Kul runda annars
Medalj:Image| Mobil: Galaxy 5 | Ort: Helsingborg
kanor005
Posts: 6
Joined: 13 Nov 2010 00:00

Re: Olämplig zon

Post by kanor005 »

helgeandzon går inte och ta eftersom de bygger om:)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by tomtebloss »

De har hållt på där i några månader. Den går att ta, fast nu är det bökigare då de flyttat staketet ruskigt när trappan. De har flyttat flera gånger. Trodde jag skulle behöva forcera staketet när jag var där, men jag ställde mig vid hissen typ och antagligen så stutsade gpssignalen eller nåt så den trodde jag var längre in än jag var. Förut har man kunnat sticka in armen genom staketet dessutom för att kunna ändra sin position något och lyckas ta zonen.
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Olämplig zon

Post by simonarvestrand »

tomtebloss wrote:De har hållt på där i några månader. Den går att ta, fast nu är det bökigare då de flyttat staketet ruskigt när trappan. De har flyttat flera gånger. Trodde jag skulle behöva forcera staketet när jag var där, men jag ställde mig vid hissen typ och antagligen så stutsade gpssignalen eller nåt så den trodde jag var längre in än jag var. Förut har man kunnat sticka in armen genom staketet dessutom för att kunna ändra sin position något och lyckas ta zonen.
Kul att det finns lite uppfinningsrikedom i zontagandet :)
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämplig zon

Post by Zkeeter66 »

Har haft lite misstankar om "MINEZONE" i SUNDSVALL...
Åkte och kollade den i dag varför den fortfarande är gul, och fick nog svaret...
Den ligger i ett privat stenbrott som dessutom är inhägnat och troligen lite väl farligt att inträda då den verkar vara aktivt... (rasrisk)
Vi ska nog inte riskera att vi får ett ras över oss...
Flytta zonen ner till början på området där den enskilda vägen delar sig så är det lagom trixigt att ta den...
(bom över vägen när arbetstiden slutar.) ;-)

Mina enkla tankar
Annars så gillar jag zonerna i S-vall då dom flesta kräver lite arbete/klurighet...
:-)
Locked

Return to “Allmänt om zoner”