För att göra Turf ännu roligare så har jag följande förslag;
Lägg till Missions, och med det menar jag då olika uppdrag man kan utföra för att få extra poäng och variation, tanken skulle i så fall vara att man bara kan utföra samma uppdrag en gång.
Jag har knåpat ihop en bild som illustrerar vad jag menar. I det scenariot har alltså turfaren påbörjat en mission, men vill välja en ny (för jag tycker bara att man ska kunna köra ett åt gången).
[FÖRSLAG] Missions
- IownThisTown
- Posts: 40
- Joined: 22 Sep 2010 13:46
- Country: Sweden
- Location: Stockholm
[FÖRSLAG] Missions
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer:
Re: Missions
Helt klockrent. Skitbra för ställen där aktiviteten inte är på topp ännu. Så man kan turfa även om man dominerar hela staden/byn
Re: Missions
Jag håller med om att det är en grym idé
- IownThisTown
- Posts: 40
- Joined: 22 Sep 2010 13:46
- Country: Sweden
- Location: Stockholm
Re: Missions
Länk till bilden på flickr eftersom den inte verkar visa hela bredden på forat:
http://flic.kr/p/8RaeXq
http://flic.kr/p/8RaeXq
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer:
Re: Missions
mkt intressant, vi satt på krog å snackade om något liknande igår kväll faktiskt, men detta är en väldigt intressant approach till det hela. Mkt ambitiöst ritat också...uppskattas som fan.
Och eftersom det är så intressant så måste GIVETVIS idén stötas och blötas ordentligt så att vi inte gör massa veckors kvällsjobb i onödan...vilket jag förutsätter att du förstår
Om vi börjar med att vara lite opponenter allihopa tack!
Vår tanke som vi satt med igårkväll när det gäller "spel i spelet" är att denna typ av underspel absolut inte får ta över huvudspelet i turf(dvs att man helt enkelt går å tar över zoner för att få mest poäng). Dvs. KISS(keep it simple stupid), som någon sa, är något som vi måste tänka på här.
Kort sagt: det får inte bli så att folk tänker: turf - jaha det är spelet där man gör "missions"
Fler tankar kring detta?...och jag påminner er om att vara lite kritiska nu och inte bara köpa idéer och flyta med strömmen
Och eftersom det är så intressant så måste GIVETVIS idén stötas och blötas ordentligt så att vi inte gör massa veckors kvällsjobb i onödan...vilket jag förutsätter att du förstår
Om vi börjar med att vara lite opponenter allihopa tack!
Vår tanke som vi satt med igårkväll när det gäller "spel i spelet" är att denna typ av underspel absolut inte får ta över huvudspelet i turf(dvs att man helt enkelt går å tar över zoner för att få mest poäng). Dvs. KISS(keep it simple stupid), som någon sa, är något som vi måste tänka på här.
Kort sagt: det får inte bli så att folk tänker: turf - jaha det är spelet där man gör "missions"
Fler tankar kring detta?...och jag påminner er om att vara lite kritiska nu och inte bara köpa idéer och flyta med strömmen
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
- IownThisTown
- Posts: 40
- Joined: 22 Sep 2010 13:46
- Country: Sweden
- Location: Stockholm
Re: Missions
jag kan förstå att ni inte vill ändra fokus från spelets kärna, som är att battla om zoner, men jag tror att om ni inte lägger till spelelement, så riskerar ni att spelare slutar efter att ha kört ett par månader.
För är man inte hardcore, så spelar det ingen roll att man tar sig tid och turfar en söndag. Man tar ett par zoner, men efter 10 mimuter är eddy där och tar tillbaka dem. Om man slutför ett uppdrag däremot, så har man en känsla av att man har åstadkommit något. Jag säger inte att missions ska få jättefokus och ersätta normalt turfande, mer som lite extra krydda bara.
Turf har så väldigt stor potential och jag hoppas ni försöker se lite utanför ramarna så spelet utvecklas och tilltalar en bred användarskara.
För är man inte hardcore, så spelar det ingen roll att man tar sig tid och turfar en söndag. Man tar ett par zoner, men efter 10 mimuter är eddy där och tar tillbaka dem. Om man slutför ett uppdrag däremot, så har man en känsla av att man har åstadkommit något. Jag säger inte att missions ska få jättefokus och ersätta normalt turfande, mer som lite extra krydda bara.
Turf har så väldigt stor potential och jag hoppas ni försöker se lite utanför ramarna så spelet utvecklas och tilltalar en bred användarskara.
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer:
Re: Missions
Wow det där lät ju riktigt häftigt håller med det skulle ge en lite mera lust att gå ut och göra nåt ballt uppdrag.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
-
- Posts: 1277
- Joined: 17 Aug 2010 17:00
- Country: Sweden
- Contact:
Re: Missions
+1 för idén
Re: Missions
Jag tycker IOTT har helt rätt!
Tycker iden var sjukt bra och jag följer inte bara med i strömmen. har själv turfat nu i ~3 månader skulle jag tro och helt ärligt så vet jag inte riktigt längre vad jag har att hämta hos turf? det blir väldigt enformigt efter ett tag, i början var det kul och allting var nytt för mig. men nu är det ju samma som tidigare? finns inget nytt som jag kan göra, medaljerna var ju en bra ide, det gav en mer vilja att spela.
Men missions skulle vara något som kunde rädda mitt sug att spela iallafall, liksom ha mer en "anledning" att ta vissa zoner, att ge sig ut i kylan, att känna att man har något att ta zonerna för mer än att bara ta zonerna.
Särskilt är detta aktuellt för folk som inte har en chans att vinna stor pris heller.. klart man tröttnar om det inte finns så mycket att göra, kan man inte vinna och har man inget annat att göra än att ta samma gamla zoner om och om igen så blir spelet lätt enformigt och man tröttnar enklare..
Tycker iden var sjukt bra och jag följer inte bara med i strömmen. har själv turfat nu i ~3 månader skulle jag tro och helt ärligt så vet jag inte riktigt längre vad jag har att hämta hos turf? det blir väldigt enformigt efter ett tag, i början var det kul och allting var nytt för mig. men nu är det ju samma som tidigare? finns inget nytt som jag kan göra, medaljerna var ju en bra ide, det gav en mer vilja att spela.
Men missions skulle vara något som kunde rädda mitt sug att spela iallafall, liksom ha mer en "anledning" att ta vissa zoner, att ge sig ut i kylan, att känna att man har något att ta zonerna för mer än att bara ta zonerna.
Särskilt är detta aktuellt för folk som inte har en chans att vinna stor pris heller.. klart man tröttnar om det inte finns så mycket att göra, kan man inte vinna och har man inget annat att göra än att ta samma gamla zoner om och om igen så blir spelet lätt enformigt och man tröttnar enklare..