[FÖRSLAG] Missions

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

[FÖRSLAG] Missions

Post by IownThisTown »

För att göra Turf ännu roligare så har jag följande förslag;
Lägg till Missions, och med det menar jag då olika uppdrag man kan utföra för att få extra poäng och variation, tanken skulle i så fall vara att man bara kan utföra samma uppdrag en gång.
Jag har knåpat ihop en bild som illustrerar vad jag menar. I det scenariot har alltså turfaren påbörjat en mission, men vill välja en ny (för jag tycker bara att man ska kunna köra ett åt gången).
Missions
Missions
TURF-missions.jpg (103 KiB) Viewed 5678 times
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Missions

Post by eddyueue »

Helt klockrent. Skitbra för ställen där aktiviteten inte är på topp ännu. Så man kan turfa även om man dominerar hela staden/byn :)
Klashosh
Posts: 2
Joined: 02 Nov 2010 17:38

Re: Missions

Post by Klashosh »

Jag håller med om att det är en grym idé :D
ndiwa
Posts: 10
Joined: 01 Oct 2010 12:25

Re: Missions

Post by ndiwa »

Skägg
User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Missions

Post by IownThisTown »

Länk till bilden på flickr eftersom den inte verkar visa hela bredden på forat:
http://flic.kr/p/8RaeXq
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Missions

Post by Drassen »

mkt intressant, vi satt på krog å snackade om något liknande igår kväll faktiskt, men detta är en väldigt intressant approach till det hela. Mkt ambitiöst ritat också...uppskattas som fan.

Och eftersom det är så intressant så måste GIVETVIS idén stötas och blötas ordentligt så att vi inte gör massa veckors kvällsjobb i onödan...vilket jag förutsätter att du förstår ;)

Om vi börjar med att vara lite opponenter allihopa tack!

Vår tanke som vi satt med igårkväll när det gäller "spel i spelet" är att denna typ av underspel absolut inte får ta över huvudspelet i turf(dvs att man helt enkelt går å tar över zoner för att få mest poäng). Dvs. KISS(keep it simple stupid), som någon sa, är något som vi måste tänka på här.
Kort sagt: det får inte bli så att folk tänker: turf - jaha det är spelet där man gör "missions"

Fler tankar kring detta?...och jag påminner er om att vara lite kritiska nu och inte bara köpa idéer och flyta med strömmen :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Missions

Post by IownThisTown »

jag kan förstå att ni inte vill ändra fokus från spelets kärna, som är att battla om zoner, men jag tror att om ni inte lägger till spelelement, så riskerar ni att spelare slutar efter att ha kört ett par månader.
För är man inte hardcore, så spelar det ingen roll att man tar sig tid och turfar en söndag. Man tar ett par zoner, men efter 10 mimuter är eddy där och tar tillbaka dem. Om man slutför ett uppdrag däremot, så har man en känsla av att man har åstadkommit något. Jag säger inte att missions ska få jättefokus och ersätta normalt turfande, mer som lite extra krydda bara.
Turf har så väldigt stor potential och jag hoppas ni försöker se lite utanför ramarna så spelet utvecklas och tilltalar en bred användarskara.
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Missions

Post by mortuus »

Wow det där lät ju riktigt häftigt håller med det skulle ge en lite mera lust att gå ut och göra nåt ballt uppdrag.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Missions

Post by tomtebloss »

+1 för idén
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Missions

Post by Arias »

Jag tycker IOTT har helt rätt!

Tycker iden var sjukt bra och jag följer inte bara med i strömmen. har själv turfat nu i ~3 månader skulle jag tro och helt ärligt så vet jag inte riktigt längre vad jag har att hämta hos turf? det blir väldigt enformigt efter ett tag, i början var det kul och allting var nytt för mig. men nu är det ju samma som tidigare? finns inget nytt som jag kan göra, medaljerna var ju en bra ide, det gav en mer vilja att spela.

Men missions skulle vara något som kunde rädda mitt sug att spela iallafall, liksom ha mer en "anledning" att ta vissa zoner, att ge sig ut i kylan, att känna att man har något att ta zonerna för mer än att bara ta zonerna.

Särskilt är detta aktuellt för folk som inte har en chans att vinna stor pris heller.. klart man tröttnar om det inte finns så mycket att göra, kan man inte vinna och har man inget annat att göra än att ta samma gamla zoner om och om igen så blir spelet lätt enformigt och man tröttnar enklare..
Image
Post Reply

Return to “Förslag”