Träningsappar för Android

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
OskarC
Posts: 25
Joined: 27 Jun 2012 22:49
Country: Sweden

Träningsappar för Android

Post by OskarC »

Är det någon som har något förslag på någon träningsapp liknande RunKeeper till Android.
Innehar själv bara ett vanligt telefonbatteri vilket gör att jag kan turfa i cirka 3 timmar innan batteriet laddat ur. Problemet med Runkeeper är att den appen också drar mycket ström vilket förminskar turf tiden till cirka 1:30 timme.

Finns det någon liknande app som drar mindre? Tacksam för svar.
User avatar
Skywriter
Posts: 27
Joined: 21 Mar 2012 15:43
Country: Sweden

Sv: Träningsappar för Android

Post by Skywriter »

Jag använder Strava. Jag har inte upplevt att den är speciellt batterihungrig. Den kanske kortar turfrundan lite men 3h brukar jag klara med min Galaxy Nexus.

Jag tror den finns i 2 versioner. En för cykel och en för löpning men jag har bara testat den för cykel.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Träningsappar för Android

Post by tomtebloss »

De flesta drar nog rätt lika är jag rädd. Anledningen till mest förbrukning är nog att gps är på för jämnan. Olika mobiler har olika hårdvara och olika stora batterier.

En titt på ebay efter större eller flera standardbatterier är ett helt klart bra alternativ för att slippa begränsa turftiden. Köp laddare och två batterier tex. Kostar runt 200 kr. Inkl frakt. Köper man tjocka batterier så brukar man få till nya bakstycken.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Träningsappar för Android

Post by SunYour »

Testa appen som hör till träningssajten funbeat.se
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Träningsappar för Android

Post by Westeras »

Har inte koll på strömförbrukningen. Men jag kör Endomondo för mina loggar
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Träningsappar för Android

Post by Nattkryp »

Aven jag kor Endomondo, men det ar inte alltid jag loggar rundorna med den, daremot sa lagger jag ofta in langre rundor manuellt med data fran cykeldatorn. Om det ar batterisnalt med endomondo eller inte vet jag inte, men nog marks det skillnad med det pa och av.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”