Parturf

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
KalleKn
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2012 12:41
Country: Sweden

Parturf

Post by KalleKn »

Turf är ju rätt nice för att komma ut och röra på sig men ibland vill man ju göra det tillsammans med sin sambo och att kunna turfa båda två en sån gång vore nice speciellt om man är ute på ställen för att plocka fler unika zoner. Det vore himla smutt att kunna koppla ihop två konton så om man är i samma zon plocka dom tillsammans. Givetvis inte få samma poäng utan zonpoäng/2 då eller är jag ensam om att lurat på min sambo det?
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Parturf

Post by LoneDog »

Vad som vore rättvist är att man kanske skulle kunna få användarnas blocktid tillsammans dock att man får hälften av poängen som delas upp om man parturfar.

Kan man även integrera medaljer.

Tycker det vore en kul grej att sätta in :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Parturf

Post by Bluebirch »

Jag har haft liknande tankar. Efter att ha turfat ett tag är jag dock inte säker på att Turf lämpar sig för den typen av lagspelande, så att flera personer definierade som ”lagkamrater” kan hålla zoner och att poängen fördelas mellan dem. Men om man någon gång vill ut tillsammans vore det toppen!
KalleKn
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2012 12:41
Country: Sweden

Re: Parturf

Post by KalleKn »

Finns väl varianter på det där med blocktid. (H+L)/2 H+L/2 eller bara H. (H = högst blocktid L= Lägst blocktid) Men givetvis får man lov att regga sig innan man börjar och kanske verifiera sig att man verkligen är ett par.
Post Reply

Return to “Allmänt”