[BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller kraschar

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Händer det att appen kraschar/låser sig för dig?

Ja, mer eller mindre hela tiden
22
23%
Ja, lite då och då
50
53%
Ja, men väldigt sällan
20
21%
Nej, händer aldrig
3
3%
 
Total votes: 95

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Simon »

Guest wrote:Mitt problem med FC finns kvar i nya versionen 0.9.2 :(
Jag har kommit fram till att det är vid leaving zone som appen kraschar.
Vi ska se om vi lyckas återskapa
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by mortuus »

Har märkt att det går inte längre att ha Turf i bakgrunden medan man går från zon till zon och har gpsen igång i bakgrunden, det funkade utmärkt på min gamla desire men på min nya samsung galaxy s3 så stängs oftast turf ner när man släcker skärmen, jag förstår inte varför :( har testat olika launchers, köra appar som rensar minne och det kvittar om jag bara kör turf igång eller andra appar också såsom sportstracker osv verkar som android dödar turf processen och sen när man går in igen måste man ladda om kartan och sätta på gpsen igen, är det bara för mig det är så ? Det är konstigt en telefon som har mer ram minne och kraft inte klrarar att hålla igång ett program trots att man har gott om minne ledigt,, kan det vara android och nya ice cream sandwitch som är så väldigt bra på att optimera minnet eller nåt?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by Bluebirch »

Turf-appen tycks vara känslig för avbrott i internet-förbindelsen. Om jag råkar få kontakt med ett WiFi-nätverk på en runda hänger sig appen praktiskt taget alltid. Lösningen är att vara noga med att stänga av WiFi innan man ger sig iväg.

Växla mellan appar är vanskligt, liksom att lämna en zon precis innan den blir tagen. Händer ofta att jag tvingas starta om appen då.
WhiteNinja
Posts: 14
Joined: 08 Sep 2011 08:31
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by WhiteNinja »

SaLa wrote:
WhiteNinja wrote:
Guest wrote:Mitt problem med FC finns kvar i nya versionen 0.9.2 :(
Jag har kommit fram till att det är vid leaving zone som appen kraschar.
Glömde att logga in. Det är jag som skrivit inlägget ovan.
Tråkigt! Som jag förstått det är det bra om du kan skriva lite mer detaljerat. Tex klockslag och vilken zon det var och om det var nåt särskilt som hände. Ett tips är att ta en skärmdump, så ser du både tid och zon :)
Det händer vid alla zoner. Jag kan återskapa buggen utan problem.
Simon wrote:
Guest wrote:Mitt problem med FC finns kvar i nya versionen 0.9.2 :(
Jag har kommit fram till att det är vid leaving zone som appen kraschar.
Vi ska se om vi lyckas återskapa
Behöver ni några fler kraschrapporter eller kan jag hjälpa till på nåt annat sätt?
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by zoega »

Jag har också problem med att turf låser sig... Tar en zon och allting funkar, cyklar till nästa zon men i appen står jag kvar i förra zonen. srtar om appen och tar zonen sen lika i nästa zon. sedan kan det funka som det ska en stund innan den fastnar igen.
Sedan verkar den uppdatera min position typ varannan minut, för när jag kommer till en zon och allt funkar då visar den min gubbe där jag var för en stund sedan, för att efter ett tag hoppa in mitt i zonen.
Har i princip inte haft något problem med förra versionen, men med den nya händer det varje dag att jag struntar i att en eller flera zoner eftrsom jag inte får gps'n att låsa min position...

Skulle gärna prova med förra versionen igen om det gick på något vis...
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by zoega »

För kanske första gången med senaste versionen 0.9.2 har jag kunnat turfa hela kvällen utan regn! Kunde t.o.m. se lite sol ibland.
Då har det funkat helt okej för mig! Gissar att de svart, tunga, tjocka regnmolnen haft dålig inverkan på telefonen och inte bara på mitt humör... ;-)
WhiteNinja
Posts: 14
Joined: 08 Sep 2011 08:31
Country: Sweden

Re: [BUG] Tråden om att appen hänger/låser sig eller krascha

Post by WhiteNinja »

Min leaving zone-bugg är inte fixad i 0.9.3.
Jag skickade en felrapport i morse vid 06:40 eller nåt sånt.
Behöver ni någon mer hjälp i felsökningen?
Post Reply

Return to “Förslag”