Mer zoner kring umeå

Moderator: Zonemakers

User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Mer zoner kring umeå

Post by Bluebirch »

Två nya zoner på Teg. Lite märklig placering om det nu inte är meningen att man skall kunna ta så många zoner som möjligt på så kort tid som möjligt. De nya zonerna blir bara extrapoäng på existerande rundor.

Sent from my HTC Desire S Using ForumTouch for Android
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by R@W »

Mycket kul att se att det kommit tre zoner till Sävar! En eller två zoner efter cykelvägen mellan Umeå och Sävar skulle vara ett utmärkt komplement!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Cykelbanan har varit under luppen...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
OskarC
Posts: 25
Joined: 27 Jun 2012 22:49
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by OskarC »

Nu när jag hunnit ta alla de nya zonerna några gånger så ser jag inga problem med dem.
Gillar speciellt PentaPath, UmeDrakZon och Takealap som alla binder ihop en runda från Väst på stan till Haga.

Jag är också nöjd med tp:n på zonerna ;)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by R@W »

De nya zonerna kring Nydalasjön och Tomtebo är mycket välkomna, hoppas att mer av de nya zonerna läggs utanför redan etablerade områden.

En zon utanför Umeå flygplats hade varit mycket välkommet!
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by R@W »

Kul att se att det kommit lite nya zoner till Umeå, men som i tidigare fall rör det sig ju i huvudsak om att utöka antalet zoner i redan befintliga områden. Även om antalet zoner ökat så verkar antalet turfare ökat ännu mer, riktigt trångt att turfa många kvällar. Skulle hemskt gärna se att antalet zoner i utkanterna ökar och att nya områden tas i bruk; Industriområdet ute på Västerslätt är ett av få områden som saknar zoner; förslagen med att dra upp stråk längre upp efter Älven låter mycket bra.

Ett par zoner ned efter älven förbi Ica Maxi skulle även vara välkommet.

Cykelvägen vid västra sidan av Nydalasjön som går utmed Kolbäcksvägen saknar också zoner; skulle öppna upp för alternativa rutter.

Fler zoner uppe i I20 skogen där zonen UmeView är belägen skulle även vara trevligt. Särskilt om det skapas samahanhängande områden genom att koppla ihop zonerna med området där Mediamarkt ligger.

Kort sagt; fler områden att turfa i efterfrågas; inte bara fler zoner i redan befintliga områden.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SaLa »

Tips: ringa in områdena på en karta och visa var områdena är :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by R@W »

Området kring Universitetet och Ålidhem är förmodligen det mest besökta i Umeå, att lägga ett par zoner efter gångvägen som passerar utmed Kålbäcksleden vid den västra sidan av Nydalasjön skulle öppna upp för alternativa rutter. Gångvägen kan ses tydligt på Google Maps på den högra sidan av vägen.

Poängen som vi får per tagen zon i Umeå är relativt liten; runda 24 är ett utmärkt exempel; Umeå turfaren Jokehl tog mer än 700 zoner jämfört med tvåan men kunde ändå inte säkra segern. Zonerna i Umeå ligger efter ett antal stråk och alla kämpar om samma stråk; PPH ger i stort sett ingenting och poängen per tagen zon blir väldigt liten.

Jag argumenterar inte för att antalet zoner efter befintliga stråk ska utökas; ge oss istället nya områden att kämpa om så att alla inte behöver trängas på samma områden. Zonförslag finns det utan tvivel mycket av.
Guest

Re: Mer zoner kring umeå

Post by Guest »

Håller helt klart med R@W att det finns för få zoner.
Såg att vi nu i helgen hade fått några nya zoner till Umeå - sånt gillas! :D

Ändå har Västerbotten lägst antal zoner/aktiv spelare, just nu 1.79.
Så ännu mer zoner behövs, helst i Umeå där trycket på zonerna är väldigt hårt.

Mer poäng/tagen zon skulle även det vara bra eftersom att vi i Umeå får behålla våra zoner väldigt kort tid och det ger oss en väldigt svårt att hänga med i Globala topplistan.

Mina 2 cent.
belgar
Posts: 10
Joined: 22 Oct 2012 15:09
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by belgar »

Och det var mina 2 cent ;)
Image
Post Reply

Return to “Västerbotten”