Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Jag klarade inte av att ta TaxZone från bilen när jag testade... Men då hade jag bra GPS-signal också.
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:Haha, nej för böfvelen, bara utvidga lite så det räcker att mosa in ansiktet i staktet :-D
Ja, jag kan hålla med faktiskt. Någon meter utanför staketet vore bra. Jag skulle aldrig försöka avbryta ett tennisspel för att få ta zonen... :? DyZone kan läggas med marginal söder ut (?), cykelbanan går på norridan (?). Likaså kan IlCort få marginal västerut, mot järnvägen.
ImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

SunYour wrote:Zonen otterinn ligger ovanpå ett hotell mitt ute i vattnet. Då vi redan har en vattenzon och en ute på en ö, föreslår jag att zonen flyttas till något zonförslag på västra sidan Västerås som fått Väldigt dålig utdelning med zoner det senaste halvåret. Gärna någonstans där det är lite glest mellan zonerna, tex mellan hammerzone och sliverzone, tex vid mikaelikyrkan, eller nånstans mellan treecross och trainspot. Ungefär där ger nämligen 95% av turfarna på östra sidan upp för att det förmodligen börjar bli väl glest mellan zonerna. Sedan är det ju dessutom en brant backe upp och lite mer otillgängliga zoner på västra sidan med flaggskeppet OrmWoods i topp :)

Nya zonen TaxZone tar man problemfritt med bilen eftersom den 10-12 våningar höga skatteskrapan står precis intill. Mitt förslag är en flytt ned till elbakajen vid vattnet istället, se bild:

Image
TaxZone får ligga kvar, OtterInn har gjorts markant större.

Edit: gjorde Otterinn större så att man kan ta den utan att checka in på hotellet..
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

SunYour wrote:IlCourt och DyZoneär på delvis inhägnade tennisplaner som det spelas tennis i rätt frekvent under sommaren, DyZone fungerar även som skridskoplan på vintern. Det vore trevligt om dessa kunde göras liiite liiite större, så att man kunde stå och hänga precis utanför planen och ta zonerna under tiden man spanar in en serve och nån smash.

Dessa zoner mår alltså bra av att bli nån meter större på alla ledder.
Det finns ett antal zoner till som ligger på tennis/isplaner, men jag tror ingen av dem behöver ändras...?
IlCourt större, DyZone likaså. Tycker också att det är onödigt att störa andra i onödan.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Optimus wrote:Jag klarade inte av att ta TaxZone från bilen när jag testade... Men då hade jag bra GPS-signal också.
4 av 5 gånger gick det bra att ta den från bilvägen, den femte gången försökte jag inte, det var grabben som cyklade upp intill husväggen istället :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

En namnändring behövs på nya zonen Ursulaschapel. Det är nämligen S:t Gertruds kapellruin som ligger där.
Ursulas kapellruin ligger på Blåsbo 5-6km därifrån i centrala Västerås. Konstigt att ingen felanmält det än med tanke på informationsskylten som står vid zonen ;)

http://turfgame.com/map/UrsulasChapel

S:t Gertruds Kappelruin
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Westeras wrote:En namnändring behövs på nya zonen Ursulaschapel. Det är nämligen S:t Gertruds kapellruin som ligger där.
Ursulas kapellruin ligger på Blåsbo 5-6km därifrån i centrala Västerås. Konstigt att ingen felanmält det än med tanke på informationsskylten som står vid zonen ;)

http://turfgame.com/map/UrsulasChapel

S:t Gertruds Kappelruin
Ojsan, det är nog mitt fel som blandad ihop dom två när jag skrev förslag :?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Velocipedryttaren wrote:
Westeras wrote:En namnändring behövs på nya zonen Ursulaschapel. Det är nämligen S:t Gertruds kapellruin som ligger där.
Ursulas kapellruin ligger på Blåsbo 5-6km därifrån i centrala Västerås. Konstigt att ingen felanmält det än med tanke på informationsskylten som står vid zonen ;)

http://turfgame.com/map/UrsulasChapel

S:t Gertruds Kappelruin
Ojsan, det är nog mitt fel som blandad ihop dom två när jag skrev förslag :?
Eller zonutläggarens bristfälliga research... :-)
Image
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Det är ingen iögonfallande kapellruin, så det är lätt att missa ;-)

http://goo.gl/maps/Hfw0
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

stgertruds

Post by Jimo »

St Gertruds zon är trevlig då den är ett minnes och landmärke. Jag tycker dock det är tråkigt att man kan ta den sittandes i bilen. Vad sägs om att flytta den några meter från vägen så man blir "tvungen" att gå ut och kanske läsa skylten? :-)
Locked

Return to “Västmanland”