Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag vill felanmäla BorgFoot eftersom den är en byggarbetsplats. Fotot är taget från Södra Esplanaden mot väster. Tennisplanerna norr om zonen skymtas till höger i bild.

Tyvärr så kan jag inte Borgholm tillräckligt bra för att komma med förslag på alternativ placering.
2012-06-23 15.21.30 BorgFoot.jpg
2012-06-23 15.21.30 BorgFoot.jpg (229.8 KiB) Viewed 3211 times
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by Fredrick »

Instämmer med TurfBlekingeIT. [zone]BorgFoot [/zone]borde flyttas då dom ska bygga om fotbollsplanen för x antal miljoner av byns skattepengar.
Mitt förslag är att flytta ut den till entrén/förrådet.

Image
Det röda strecket visar var det normalt sett tar stopp för bilturfare.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by SunYour »

Jag hittade en ledig yta nedåt vattnet istället, som förhoppningsvis är öppen för allmänheten.
BorgStrand blev det istället..
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

Jag vill felanmäla SjöSalaHill i Kalmar, en av de nya zonerna i norra Kalmar.

De tre gånger jag tagit zonen har min gps "fastnat" nedanför kullen som om den inte hittar gps signal uppe på kullen. Har vid alla tre tillfällen fått starta om gps för att få den att hamna på rätt ställe.

Är det någon mer Kalmar-turfare som upplevt detta eller är det bara min gps som spökar där?
Image
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Lite petitesser angående namnet på tvåa av stans nya zoner

#1 BergaGärde
Tror dessvärre namnet har förvanskats pga teckenkodning sedan förslaget lades. Zonen utgör platsen för (ruinerna) av boningshuset för BergaGården vilket alltså borde vara dess namn (ägorna runtikring har på gott och ont fått nya syften).


#2 FishermansWar
Kingenin nämnde i chatten att det tilltänkta namnet var "Fisherman's Wharf". Det kanske är för många tecken helt enkelt?


Helan: Hur har det gått med SjöSalaHill? Har du gjort några fler försök? Själv har jag bara tagit zonen en gång och då utan problem. Det verkar även som zontagningarna har tickat på, men huruvida någon annan turfare beklagat sig (i chatten) har jag inte koll på.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by Blabert »

wombawomba wrote:Lite petitesser angående namnet på tvåa av stans nya zoner

#1 BergaGärde
Tror dessvärre namnet har förvanskats pga teckenkodning sedan förslaget lades. Zonen utgör platsen för (ruinerna) av boningshuset för BergaGården vilket alltså borde vara dess namn (ägorna runtikring har på gott och ont fått nya syften).


#2 FishermansWar
Kingenin nämnde i chatten att det tilltänkta namnet var "Fisherman's Wharf". Det kanske är för många tecken helt enkelt?


Helan: Hur har det gått med SjöSalaHill? Har du gjort några fler försök? Själv har jag bara tagit zonen en gång och då utan problem. Det verkar även som zontagningarna har tickat på, men huruvida någon annan turfare beklagat sig (i chatten) har jag inte koll på.
Bergagärde är nu Bergagården. Fishermanswar heter nu FisherCabins.
Image
Loophole

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by Loophole »

Hej!

Nybliven turfare sedan ett par veckor. Har hoppat runt lite och funnit några zoner med problem:

Islandfunpark: När det inte är säsong (1 Okt - 1 Jun) är platsen för zonen avstängd och skyltad "Privat Mark". Olämpligt läge. En tänkbar lösning är att flytta ut den på vägen (Djurparksvägen) som är öppen året runt.

Borgtower: Hela zonen är inom inhägnat område. Tillhör något kraftbolag (tror jag). Ej nåbar utan olaga intrång. Ett förslag är att flytta den till gräsplätten SV om nuvarande plats.

Coldbath: Hela platsen är avstängd utanför högsäsong. Går att ta (jag gjorde det idag) om man har lite tur med felläsning på GPS:en.

Falconfield: Inhägnat, men med öppningar i stängslet. Ligger på en skolgård vilket får mig att känna mig lite obehaglig till mods när jag tar den. Kanske inte klassas som dålig zon dock.

Nu har jag gnällt färdigt för idag.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Loophole wrote:Hej!
Hej hej.
Loophole wrote:Islandfunpark: När det inte är säsong (1 Okt - 1 Jun) är platsen för zonen avstängd och skyltad "Privat Mark". Olämpligt läge. En tänkbar lösning är att flytta ut den på vägen (Djurparksvägen) som är öppen året runt.
Vi har lite sådana säsongszoner runt om i spelet. Tex Eskilstuna Zoo, Linnéträdgården i Uppsala, Inre borggården i sthlm. Det är en del av spelet. Inte meningen att alla zoner går att tas dygnet om/året runt. Vissa zoner kräver dessutom inträde. Så den kommer att få ligga kvar.
Loophole wrote:Borgtower: Hela zonen är inom inhägnat område. Tillhör något kraftbolag (tror jag). Ej nåbar utan olaga intrång. Ett förslag är att flytta den till gräsplätten SV om nuvarande plats.
Hmm, den här har jag för mig att jag flyttat en gång i tiden. Nåja, jag la den nu NV om tidigare placering. På en gång-/cykelvägen tror jag. Hoppas det duger?
Loophole wrote:Coldbath: Hela platsen är avstängd utanför högsäsong. Går att ta (jag gjorde det idag) om man har lite tur med felläsning på GPS:en.
Läs tidigare inlägg om sådan typer av zoner. Kul att du hittade ett "trix" så du fick den ändå.
Loophole wrote:Falconfield: Inhägnat, men med öppningar i stängslet. Ligger på en skolgård vilket får mig att känna mig lite obehaglig till mods när jag tar den. Kanske inte klassas som dålig zon dock.
Den är flyttat men jag tror kanske att den fortfarande ligger på någon slags skolaktivitetsfält? Den får du eller någon annan i Kalmar kolla upp eller ge förslag på bättre placering i sådana fall. På skolgårdar/lekparker eller planer av något slag har vi som policy att inte lägga zoner numera. Just pga det du nämner ovan. Dock kan gamla zoner ligga kvar. Då är det bra om ni rapporterar in det. Dock kan zoner som ligger lite på sidan av sådana platser förekomma och är fullt godkända. En liten avvägning som du kanske förstår.
Loophole wrote:Nu har jag gnällt färdigt för idag.
Ingen fara.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

Ang. FalconField så ligger den på en skolgård så den bör flyttas om det är policy att den inte får ligga där.

En ny placering vet jag dock inte. Kanske norr om skolan vid ett grönområde öst om Dahmska Vägen. Hoppas det syns på kartan..
Image
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

Såg nu att du(?) har flyttat zonen. Mycket bra placering om jag får säga det själv!

Tackar ödmjukast för tre nya zoner också!
Image
Locked

Return to “Kalmar”